Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt on tullut lunta, kuka tästä nauttii

Vierailija
20.11.2025 |

Inhokki vuodenaika, ja tästä alkaa liukkaat kelit ja lumityöt😖

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei ole lunta täällä etelässä. Suomessa. 

Lumetonta talvi on pimeämpi, rapaisempi ja loskaisempi talvi. 

Vierailija
42/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muut, niin koira ainakin nautti ja pyöriskeli välillä lumessa, kun sai olla lenkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumi tuo valoa tähän pimeyteen kun se heijastaa kaiken siihen osuvan valon. Mutta siinä ne hyvät puolet onkin. Olisipa jo kevät.

Jos ei saa olemaan kuunvaloa niin ei yöllä mitään heijastu. 

Katuvalot yms tuo sen valon. Tietysti jossain perämetsässä ei sellaisia ole.

Ei kyllä perämetsässä olekaan, mutta tienvierillä niitä valoja kyllä on. (Täälläkin!)

Vierailija
44/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marraskuu ei ole pimein kuukausi ainakaan auringon puolesta, vaan joulukuussa on lyhin valoisa aika. Kun joulu on juhlittu, valoisuus alkaa hiljalleen lisääntyä. Tammikuun lopussa on jo n. 1,5 tuntia pidempi päivä eli valoisa aika.

Tammikuussa on usein myös kovia pakkasia ja korkeapainetta eli enemmän aurinkoista ja vähemmän pilvistä säätä kuin marraskuussa.

Vierailija
45/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää saa olla, mielummin ne paukkupakkaset, jos vaihtoehtona lunta, räntää. Kylmä, lumeton talvi kiitos

Vierailija
46/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan talvea ja vuodenaikojen kiertoa. Olisi tylsää jos ympäri vuoden olisi kadut paljaana. Lumi muuttaa maisemaa, tuo sellaista rauhallista vaippaa kaiken ylle. Tykkään myös pukeutua talvivaatteisiin, lämpimään takkiin ja lempipipoon. Kiva käydä kävelyllä raikkaassa ilmassa, laittaa jotain tunnelmallista musiikkia nappeihin ja ihastella lumista maisemaa. Tykkään toki myös hiihtää ja lasketella. Kunnon talvi on rikkaus, jota kannattaa arvostaa. 

Vierailija
47/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulis metri lunta niin olisin iloinen! Lumitöitä ei tarvitse kerrostalossa asuvana tehdä. 🌨🌨

Ilmeisesti, et poistu asunnosta. Itse haluan ulkoilla, ja haluan että tiet ovat edes jossain kunnossa..

Kyllä mä ulkoilen ja mua ei haittaa jos ei ihan heti ole aurattu teitä. Liukkaus ja loska on vähemmän mukavaa, mutta puhtaassa ja kuivassa lumessa on kiva kahlata.

Lunta tulee kengissä sisälle ja eteinen vesilammikoissa. Kuiva keli parempi.

Vierailija
48/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä tuli kymmensivuinen kyselylomake kärsinkö kuumuudesta. No en kärsi, kylmyydestä kylläkin mutta eipä siitä kysellä. Ainoa hyvä puoli lumessa on se että tulee ulkoilua kun lumityöt. Tiet aurataan, jos aurataan, liian kapeiksi ja autoa ei saa mihinkään parkkiin joten en ole kovinkaan innostunut lumesta. Rannikolla vielä ikuinen tuuli saa pakkasen tuntumaan monin verroin kovemmalla. Lapista tullut ystäväni sanoi ettei siellä tunnu läheskään näin kylmältä vaikka pakkasasteita paljon enemmän

Vierailija
49/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalla lunta nyt 10 cm ja se riittäisi eli kiitos ei enempää.

Vierailija
50/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luminen maisema on kaunis !

Onhan se ja kaunis pakkaspäivå on hieno. Tämä ei kun sataa märkää lunta vaakasuoraan ja kaikki vaatteet kastuu, koska et ottanut sateenvarjoa ja luulit sen olevan tavallusta lunta.

Vierailija
51/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulis metri lunta niin olisin iloinen! Lumitöitä ei tarvitse kerrostalossa asuvana tehdä. 🌨🌨

Ilmeisesti, et poistu asunnosta. Itse haluan ulkoilla, ja haluan että tiet ovat edes jossain kunnossa..

Kyllä mä ulkoilen ja mua ei haittaa jos ei ihan heti ole aurattu teitä. Liukkaus ja loska on vähemmän mukavaa, mutta puhtaassa ja kuivassa lumessa on kiva kahlata.

Et osaa pyyhkiä ja kopsutella kenkiä?

Vierailija
52/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa ja huomasin että ihmisiä vähemmän liikkeellä kun yleensä, sisälläkös siitä toivotusta lumesta nyt nautitaankin    : )))))))

Vierailija
53/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan talvea ja lunta!

Vierailija
54/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa pyyhkiä ja kopsutella kenkiä?

Tietysti osaan mutta hammasharjalla pitäis kaivaa että saa kaiken lumen kengistä pois ja hammasharja ei ole aina mukana. Olen ulkoilmaihminen ja tykkään ulkoilla mutta tämä lumen aika on siihen sottaamisen takia ikävämpää aivan loogista meille jotka emme lunta niinkään toivo.

Vierailija
55/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luminen maisema on kaunis !

En näe kun kerrostalon seinän.

Vierailija
56/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan talvea ja lunta!

Olet varmaan jo kierinytkin lumessa vai körötätkö sisällä ja luulet nauttivasi lumen töhköstä.

Vierailija
57/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin. Sääsket ja hirvikärpäset katosivat. Eikä kukaan tuki vieraisille kun en auraa tietä.

Vierailija
58/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kaupassa ja huomasin että ihmisiä vähemmän liikkeellä kun yleensä, sisälläkös siitä toivotusta lumesta nyt nautitaankin    : )))))))

Liikkua voi aikaisemminkin, ei vain illalla.

Vierailija
59/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä sohvan ja jääkaapin välillä mitään lunta ole.

Vierailija
60/70 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei ole lunta täällä etelässä. Suomessa. 

Vielä 😁