Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ahdistaa joulussa eniten?

Vierailija
20.11.2025 |

Ja mitä olette tehneet asialle?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun jälkeen kaapissa on 10 sukulaisilta saatua konvehtirasiaa ja juhlamokkapakettia, joilla en tee yhtään mitään. 

Eikö ne nyt saa äkkiä jaettua eteenpäin? Tai jospa tänä vuonna kieltäytyisit? Sanot ihan suoraan, ettet tee noilla yhtään mitään. Nauttii itse tai antaa muualle.

Vierailija
42/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulun jälkeen kaapissa on 10 sukulaisilta saatua konvehtirasiaa ja juhlamokkapakettia, joilla en tee yhtään mitään. 

Eikö ne nyt saa äkkiä jaettua eteenpäin? Tai jospa tänä vuonna kieltäytyisit? Sanot ihan suoraan, ettet tee noilla yhtään mitään. Nauttii itse tai antaa muualle.

Lahjoita kodittomille ne suklaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ahdistaa joulussa. Ratkaisuna käytän viinan runsasta juontia jotta pääsen mahdollisimman nopeasti eroon koko turhasta rahastusjuhlasta ja unohdan samalla loput vuodesta.

Vierailija
44/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se etten pääse mukaan sukujouluun. Olen mt kuntoutuja 

Haluisit pilata muiden joulun skitsoilullasi???

Vierailija
45/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sata kertaa sanonut tädeille ja mummoille että lapset EIVÄT halua itse tehtyjä villasukkia/lapasia/pipoja/töppösiä/ym. Lapset haluavat kovia paketteja. 

Ei vaan mene niille dementikoille perille. 

Vierailija
46/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapula sekä läheisten poismenot ja muutot 

Vierailija
47/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuskin Vihreistä kuulista oksettaa ja vihloo hampaita!! Mutta koska joudun menemään vegaaniseen jouluun, ne ovat ainoa millä saa vatsan täyteen. Konvehtejakaan ei tietenkään ole. 

Vierailija
48/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mikään. Ehkä joulukuusen haku vähän stressaa, miten ja milloin se haetaan.

Vierailija
49/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, että jotkut kirjoittaa joulusta ja ahdistuksesta. Pieni selvennys asiaan.

Jokin asia voi kyllä harmittaa. Ja jopa vituttaa, tai se voi tuntua epämielyttävältä. Se ei kuitenkaan ole sama kuin ahdistus. Kun sitä ahdistus sanaa viljellään riittävästi, niin se kärsii inflaation, eikä tunnu enää miltään. Se ui puhekieleen vaivihkaa, ja menettää näin merkityksensä, aivan kuten järkytys. ( lapsi ei saanut aamupalaa, Milla järkyttyi ) siihenkin sanaan törmää yhtenään. 

Vierailija
50/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sata kertaa sanonut tädeille ja mummoille että lapset EIVÄT halua itse tehtyjä villasukkia/lapasia/pipoja/töppösiä/ym. Lapset haluavat kovia paketteja. 

Ei vaan mene niille dementikoille perille. 

Tämä. Eivät tajua että teemme kaikkemme että joulu olisi lasten juhla, mutta vanhukset haluavat olla keskipisteenä sota-aikajuttuineen ja kamaline pehmeine paketteineen. 

Vierailija
51/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Ollaan puolison kanssa kahdestaan ja nautitaan. Minä olen aaton töissä ja mies laittaa jouluillallisen valmiiksi. Kun pääsen töistä niin sauna on lämmin, saunan jälkeen katetaan pöytä ja illalliselle. Sitten nautiskellaan takkatulesta ja viinistä ja rauhoitutaan ilta. Puoliso päivystää sitten tapaninpäivän aamusta lähtien.

Vierailija
52/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaa iäkkään äitini stressaaminen jouluvalmisteluista. Kaiken ei tarvitsisi olla niin viimeisen päälle.

Vierailija
53/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se, että jotkut kirjoittaa joulusta ja ahdistuksesta. Pieni selvennys asiaan.

Jokin asia voi kyllä harmittaa. Ja jopa vituttaa, tai se voi tuntua epämielyttävältä. Se ei kuitenkaan ole sama kuin ahdistus. Kun sitä ahdistus sanaa viljellään riittävästi, niin se kärsii inflaation, eikä tunnu enää miltään. Se ui puhekieleen vaivihkaa, ja menettää näin merkityksensä, aivan kuten järkytys. ( lapsi ei saanut aamupalaa, Milla järkyttyi ) siihenkin sanaan törmää yhtenään. 

Et taida olla työikäinen nainen kun kirjoitat noin järkeviä?

Vierailija
54/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on ihan kiva juhla. Kiva sisustaa jouluvaloin koti. Tuoda kuusi ja suunnitella joulumenu. Leipoa itse piparit ja perinteinen joulukakku, kirjoittaa joulukortit jne. 

Lahjat ovat minun kompastuskiveni. Todella vaikea keksiä kaikille mieluisa, hyödyllinen ja kohtuuhintainen lahja. Tästäkään ei oikeastaan voi valittaa, koska verkkokaupat. Olen elänyt sen ajan, kun jouluostoksille lähdettiin kauppakeskuksiin, huh, huh.

Taidankin mennä sohvalle tekemään yhden tilauksen, kun sain hyvän lahjavinkin.

Vierailija
55/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki! Jos joskus ehkä 2025v sitten joku jeppejeesus syntyi, ni miks mun pitää ostaa lahjoja muille??? Ratkaisu: olen paennut jo 15 vuotta jouluksi ulkomaille

Vierailija
56/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Mikään.

Joulun Sanoma on tärkein.

T. Vanha Ja Köyhä

Vierailija
57/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu.

Vierailija
58/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä enää mikään. Pari vuosikymmentä on kyllä vienyt työstää yksinäisyyttä ja saada tunteet ja suhde joulunaikaan nähden hallintaan. 

Vierailija
59/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei ahdista joulu lainkaan. Olen pari viikkoa lomalla joulun aikaan, lahjoja ei tarvitse ostaa kun ei ole pieniä lapsia suvussa. Asun yksin, joten voin laittaa sitä jouluruokaa mitä haluan, eikä tarvitse lähteä yhtään mihinkään. Jotain hyvää alkoholia ostan, vahvaa glögiä tai konjakkia.

Vierailija
60/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressaa iäkkään äitini stressaaminen jouluvalmisteluista. Kaiken ei tarvitsisi olla niin viimeisen päälle.

Joillekkin se joulu ei vaan tule ellei ole stressannut ja laittanut vimosen päälle kaiken.