Kuinka mahdollista on että Räsänen ei yksinkertaisesti ymmärrä Raamattua kovinkaan hyvin
Päivi Räsänen ei peräänny kirjoituksistaan: "Raamatun sana ei muutu"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paivi-rasanen-ei-peraanny-kirjoituk…
Kommentit (751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hei päivi.
Vanhasta testamentista, erityisesti 3. Mooseksen kirjasta (Leviticus) ja 5. Mooseksen kirjasta (Deuteronomium).3. Mooseksen kirja 24:19-20: Jos joku antaa vahinkoa toiselle, hänelle annetaan samat vauriot: silmä silmästä, hammas hampaan; mitä hän on vahingoittanut, sellaista häntä kohtaan tehdään.
5. Mooseksen kirja 19:21: Älä armahda, vaan elämä hinnalla elämää, silmä silmästä, hammas hampaan.
Tämä periaate kuvastaa vanhan ajan oikeudellista ajattelutapaa, joka korosti oikeudenmukaista ja tasapuolista kostoa.
Jos kaksi miestä möyhäsi ja joku nainen jäi jalkoihin ja sai keskenmenon, rangaistus ei ollut elämä elämästä vaan sakkomaksu aviomiehelle. Siinä mielessä sikiö ei ollut vielä valmis ihminen noin raamatullisesti.
Lisään vielä kuolemantuomiolistaani raiskauksen.
T. Kirj 660
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilpitön kysymys keskustelua seuranneelta: eikö todellakaan koskaan tule mieleen, että mikäköhän se totuus lopulta on, kun siitä näyttää olevan niin monta näkemystä? Järkähtämätön usko siihen, että itse on oikeassa, ei koskaan horju? Miten se on mahdollista?
Raamatun mukaan elävän Jumalan seurakunnan tunnistaakin juuri siitä, että heillä on yhteinen uskonkäsitys=yksi usko. Etsikää siis sellainen seurakunta, niin olette oikeassa paikassa.
Tässä kohtia: elävä Kristuksen seurakunta tunnistetaan siitä, että sillä on yksi usko ja yhteinen oppi, ei keskenään ristiriitaisia käsityksiä. Selkeimmät jakeet tästä ovat 1. Kor. 1:10, Ef. 4:3-6 ja Apt. 2:42.
EriOlen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.<
Sinä et pysty muuta kirjoittaa kun tuota yhtä lausetta. Häiriköit tahallasi, ja voisit pysyä poissa keskusteluista!
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilpitön kysymys keskustelua seuranneelta: eikö todellakaan koskaan tule mieleen, että mikäköhän se totuus lopulta on, kun siitä näyttää olevan niin monta näkemystä? Järkähtämätön usko siihen, että itse on oikeassa, ei koskaan horju? Miten se on mahdollista?
Raamatun mukaan elävän Jumalan seurakunnan tunnistaakin juuri siitä, että heillä on yhteinen uskonkäsitys=yksi usko. Etsikää siis sellainen seurakunta, niin olette oikeassa paikassa.
EriMiksi olisi tarpeen rukoilla sitä, että uskovat olisivat yhtä, jos he muutenkin olisivat?
En ihan hahmota logiikkaasi? Tarkoitatko, että vain sellaista rukoillaan mitä ei vielä ole? Eihän se niin mene. Esim. Isämeidän:
Isä meidän, joka olet taivaiss
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Sinä et pysty muuta kirjoittaa kun tuota yhtä lausetta. Häiriköit tahallasi, ja voisit pysyä poissa keskusteluista!
T. Eri
Olen kirjoittanut muutakin.
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Epäilen, koska sinä et ole kertaakaan perustellut mitään vaikka sinua on useiden eri kirjoittajien toimesta pyydetty tekemään sitä. Ja tuota " olen kirjoittanut muutakin" on ainoa lause jonka kirjoitat tuon: " olen pahoillani mutta olet käsittänyt väärin" lisäksi!
Sinulle, jonka ainoat vuorosanat ovat: Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Ymmärrätkö, että tuo kommenttisi ei edistä keskustelua mitenkään. Se ainoastaan ärsyttää toisia keskustelijoita. Mutta sehän sinun tavoitteesi onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Epäilen, koska sinä et ole kertaakaan perustellut mitään vaikka sinua on useiden eri kirjoittajien toimesta pyydetty tekemään sitä. Ja tuota " olen kirjoittanut muutakin" on ainoa lause jonka kirjoitat tuon: " olen pahoillani mutta olet käsittänyt väärin" lisäksi!
Jos joku on pyytänyt tarkentamaan, mitä heidän kommentissaan on käsitetty väärin, niin olen kirjoittanut Väärinkäsitykset-viestin kyseisestä kommentista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Jos joku on pyytänyt tarkentamaan, mitä heidän kommentissaan on käsitetty väärin, niin olen kirjoittanut Väärinkäsitykset-viestin kyseisestä kommentista.
Ei taida olla sinä, vaan joku muu. Sinusta ei tuu muuta tekstiä kun nuo kaksi hokemaa.
En ihan hahmota logiikkaasi? Tarkoitatko, että vain sellaista rukoillaan mitä ei vielä ole?
Pahoittelut, en vastannut tähän kysymykseen. Saatana on tämän maailman ruhtinas. Jumalan tahto ei toteudu täysin ihmisen elämässä, ja siksi sen toteutumista kannattaa rukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Ei taida olla sinä, vaan joku muu. Sinusta
Lisään että olen henk koht pyytänyt sinulta tarkennusta, useaan otteeseen tässä ja muissakin ketjuissa, mutta olet kieltäytynyt.
Antaa myös vähempiosaisen osallistua omalla tavallaan, ei se ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle, jonka ainoat vuorosanat ovat: Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Ymmärrätkö, että tuo kommenttisi ei edistä keskustelua mitenkään. Se ainoastaan ärsyttää toisia keskustelijoita. Mutta sehän sinun tavoitteesi onkin.
En yritä ärsyttää, vaan korjata väärinkäsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Antaa myös vähempiosaisen osallistua omalla tavallaan, ei se ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Eri
Ei taida olla sinä, vaan joku muu. Sinusta
Okei. Omaperäinen näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Kyseistä fantasia kirjaa on muutettu ja muokattu lukuisia eri kertoja. 😂 Kuinka te hörhöt ette tätä tiedä?
Luettele ne kaikki muuntokerrat. Ja nimenomaan siis Uuden Testamentin. Koska se on kristittyjen kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriMiksi olisi tarpeen rukoilla sitä, että uskovat olisivat yhtä, jos he muutenkin olisivat?
En ihan hahmota logiikkaasi? Tarkoitatko, että vain sellaista rukoillaan mitä ei vielä ole? Eihän se niin mene. Esim. Isämeidän:
Isä meidän, joka olet taivaiss
No ei meillä noita kyllä ole, mutta uskomme saavamme.
Lisään että olen henk koht pyytänyt sinulta tarkennusta, useaan otteeseen tässä ja muissakin ketjuissa, mutta olet kieltäytynyt.
Vai niin. Tuo ei taida pitää paikkaansa.
Voi pyhä Sylvi, miten yksinkertaisia voivat koulutetut ihmiset olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyseistä fantasia kirjaa on muutettu ja muokattu lukuisia eri kertoja. 😂 Kuinka te hörhöt ette tätä tiedä?
Luet juurikin kuin "piru raamattua"
Raamatun nimellähän on mm jehovien kirja, jota "raamattuna" siteeraavat :)
Isä meidän, joka olet taivaissa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi,myös maan päällä niin kuin taivaassa.Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme. jne.
Kyllähän nuo kaikki meillä on jo ennen rukousta.