Kuinka mahdollista on että Räsänen ei yksinkertaisesti ymmärrä Raamattua kovinkaan hyvin
Päivi Räsänen ei peräänny kirjoituksistaan: "Raamatun sana ei muutu"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paivi-rasanen-ei-peraanny-kirjoituk…
Kommentit (751)
Vierailija kirjoitti:
Kerro suoraan, oletko siis lestadiolainen? Olisi reilua kertoa, mihin opetukseen ajatukset pohjautuvat.
Itse asiassa olen SLEY:n piirissä. Se ei kuitenkaan ole olennaista, minun uskoni (ja opetukseni) perustuu Raamattuun.
Pelastusoppisi ei ole klassista luterilaisuutta, vaan lestaopetuksia. Sley ei edusta näkemyksiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro suoraan, oletko siis lestadiolainen? Olisi reilua kertoa, mihin opetukseen ajatukset pohjautuvat.
Itse asiassa olen SLEY:n piirissä. Se ei kuitenkaan ole olennaista, minun uskoni (ja opetukseni) perustuu Raamattuun.
Pelastusoppisi ei ole klassista luterilaisuutta, vaan lestaopetuksia. Sley ei edusta näkemyksiäsi.
Sanoin että olen SLEYN _piirissä_. Edustan itse omia näkemyksiäni, jotka pohjautuvat Raamattuun. En tarvitse muita edustamaan itseäni.
Ut? Vai vt?
onko viidesläinen. Miksi joku tulkitsee niin että alkoholi on kielletty. Tai tv. Tai ehkäisy. Meikit. Joku muu ei, raamatusta kaikki.
miksi ensimmäiset kristityt haudat ovat 900 luvulta ruotsissa. Ei aiemmin. Mihin silloin kuolleet menivät. Miksi 1509 l kustaa vaasa otti kirkon omaisuuden ja lopetti katolilaisuuden.
itse päätin että menen valhallaan. Kuten ennen 900 lukua, aasajumalat olivat muotia
Vilpitön kysymys keskustelua seuranneelta: eikö todellakaan koskaan tule mieleen, että mikäköhän se totuus lopulta on, kun siitä näyttää olevan niin monta näkemystä? Järkähtämätön usko siihen, että itse on oikeassa, ei koskaan horju? Miten se on mahdollista?
Täällä joku sekoittaa uudestisyntymistä parannuksentekoon, että se olisi sama asia . Parannuksenteko seuraa uudestisyntymistä. Ensin uudestisyntyminen, mikä on lahja Jumalalta. Pyhä Henki ohjaa ja vahvistaa uskovaa Jumalan tahdon mukaiseen elämään ja parannukseen.
T. Uudedtisynt. kristitty
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku sekoittaa uudestisyntymistä parannuksentekoon, että se olisi sama asia . Parannuksenteko seuraa uudestisyntymistä. Ensin uudestisyntyminen, mikä on lahja Jumalalta. Pyhä Henki ohjaa ja vahvistaa uskovaa Jumalan tahdon mukaiseen elämään ja parannukseen.
No joo, samaa mieltä mutta en käynyt noin hiuksia halkomaan, koska nämä molemmat tapahtuvat samassa hetkessä (uudestisyntyminen on syy ja parannus on seuraus)
Kuka, ketkä ovat ne jotka vetivät oikeuteen
ramatun tekstiä julkistaneen henkilön
Ovatko he suomalaisia vai eri uskonnossa
olevia.
Haluisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vilpitön kysymys keskustelua seuranneelta: eikö todellakaan koskaan tule mieleen, että mikäköhän se totuus lopulta on, kun siitä näyttää olevan niin monta näkemystä? Järkähtämätön usko siihen, että itse on oikeassa, ei koskaan horju? Miten se on mahdollista?
Minä halusin tietää totuuden ja sain tietää.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin että olen SLEYN _piirissä_. Edustan itse omia näkemyksiäni, jotka pohjautuvat Raamattuun. En tarvitse muita edustamaan itseäni.
Sinänsä mielenkiintoista kuulla että edustan lestaopetuksia. Pitänee tutustua niihin. Pitäydyn mielestäni mahdollisimman tarkasti Raamatun opetuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseistä fantasia kirjaa on muutettu ja muokattu lukuisia eri kertoja. 😂 Kuinka te hörhöt ette tätä tiedä?
Nyt tuli paksu vale. Kuolleen meren kääröt esim 98-99% samaa kuin nykyään.
Sanoma ei ole muuttunut millään lailla. Ei kannata uskon jonkun agenda-ateistin juttuja joka ottaa rahaakin kun suosittelee jotain huonosti tutkittuja injektioita, moraali?. Eikä new age harhautuksia myöskään kannata uskoa. Ne haluavat pitää sinut erossa ainoasta elävästä Jlasta.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan elävän Jumalan seurakunnan tunnistaakin juuri siitä, että heillä on yhteinen uskonkäsitys=yksi usko. Etsikää siis sellainen seurakunta, niin olette oikeassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan elävän Jumalan seurakunnan tunnistaakin juuri siitä, että heillä on yhteinen uskonkäsitys=yksi usko. Etsikää siis sellainen seurakunta, niin olette oikeassa paikassa.
Tässä kohtia: elävä Kristuksen seurakunta tunnistetaan siitä, että sillä on yksi usko ja yhteinen oppi, ei keskenään ristiriitaisia käsityksiä. Selkeimmät jakeet tästä ovat 1. Kor. 1:10, Ef. 4:3-6 ja Apt. 2:42.
hei päivi.
Vanhasta testamentista, erityisesti 3. Mooseksen kirjasta (Leviticus) ja 5. Mooseksen kirjasta (Deuteronomium).
3. Mooseksen kirja 24:19-20: Jos joku antaa vahinkoa toiselle, hänelle annetaan samat vauriot: silmä silmästä, hammas hampaan; mitä hän on vahingoittanut, sellaista häntä kohtaan tehdään.
5. Mooseksen kirja 19:21: Älä armahda, vaan elämä hinnalla elämää, silmä silmästä, hammas hampaan.
Tämä periaate kuvastaa vanhan ajan oikeudellista ajattelutapaa, joka korosti oikeudenmukaista ja tasapuolista kostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Miksi olisi tarpeen rukoilla sitä, että uskovat olisivat yhtä, jos he muutenkin olisivat?
Raamatusta:
Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. >> Jakeen lisätiedot
17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Vierailija kirjoitti:
hei päivi.
Vanhasta testamentista, erityisesti 3. Mooseksen kirjasta (Leviticus) ja 5. Mooseksen kirjasta (Deuteronomium).3. Mooseksen kirja 24:19-20: Jos joku antaa vahinkoa toiselle, hänelle annetaan samat vauriot: silmä silmästä, hammas hampaan; mitä hän on vahingoittanut, sellaista häntä kohtaan tehdään.
5. Mooseksen kirja 19:21: Älä armahda, vaan elämä hinnalla elämää, silmä silmästä, hammas hampaan.
Tämä periaate kuvastaa vanhan ajan oikeudellista ajattelutapaa, joka korosti oikeudenmukaista ja tasapuolista kostoa.
Ei Päivi ole tehnyt mitään väärää kun on pysynyt Jumalan Sanassa, ja seissyt sen takana.
Samaa sukupuolta olevien seksisuhteet on synti ja kauhistus Jumalalle, Raamatun alusta, sen loppuun asti. Kuten myös heteroiden irtosuhteet ja avoliitot. Jumala on määrännyt ihmisen seksuaalisuuden toteuttavaksi vain ja ainoastaan avioliitossa ( mies ja nainen), ja kaikki muut pitäisi elää selibaatissa.
Ei ole vihapuhetta kertoa mitä Jumala on Raamatusaa ilmoittanut, ja jokaisella on myöskin oikeus olla uskomatta !
Vierailija kirjoitti:
hei päivi.
Vanhasta testamentista, erityisesti 3. Mooseksen kirjasta (Leviticus) ja 5. Mooseksen kirjasta (Deuteronomium).3. Mooseksen kirja 24:19-20: Jos joku antaa vahinkoa toiselle, hänelle annetaan samat vauriot: silmä silmästä, hammas hampaan; mitä hän on vahingoittanut, sellaista häntä kohtaan tehdään.
Jos kaksi miestä möyhäsi ja joku nainen jäi jalkoihin ja sai keskenmenon, rangaistus ei ollut elämä elämästä vaan sakkomaksu aviomiehelle. Siinä mielessä sikiö ei ollut vielä valmis ihminen noin raamatullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtia: elävä Kristuksen seurakunta tunnistetaan siitä, että sillä on yksi usko ja yhteinen oppi, ei keskenään ristiriitaisia käsityksiä. Selkeimmät jakeet tästä ovat 1. Kor. 1:10, Ef. 4:3-6 ja Apt. 2:42.
Eri
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hei päivi.
Jos kaksi miestä möyhäsi ja joku nainen jäi jalkoihin ja sai keskenmenon, rangaistus ei ollut elämä elämästä vaan sakkomaksu aviomiehelle. Siinä mielessä sikiö ei ollut vielä valmis ihminen noin raamatullisesti.
Oli päinvastoin kuolemantuomio , jos sikiö menehtyi! Kuolemantuomio oli myös yleisesti tapoissa/ murhissa ja esim kidnappaukseen syyllistynyt.
Lue Raamattusi paremmin!
T. Eri
No ehkä minun ei sitten kannata tuhlata aikaani sinun väärinkäsitystesi korjaamiseen.