Kuinka mahdollista on että Räsänen ei yksinkertaisesti ymmärrä Raamattua kovinkaan hyvin
Päivi Räsänen ei peräänny kirjoituksistaan: "Raamatun sana ei muutu"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paivi-rasanen-ei-peraanny-kirjoituk…
Kommentit (764)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristittyjen pitää olla sitoutuneita johonkin tulkintaan? Sitä paitsi sielun oleminen ennen syntymää ei ole harhaoppia, vaan asia on todellisuudessa niin. Totuus ei ole harhaoppia.
Jatkan tähän kommenttiin sen verran, että kysyn saman kysymyksen uudestaan. Miksi kristittyjen pitää olla sitoutuneita johonkin tulkintaan? Onko uskontunnustuksen lisäksi jotain muitakin vaatimuksia ihmisten ajatuksille ja uskomuksille? Ettekö ymmärrä, että on järjetöntä vaatia ihmisiä sitoutumaan uskomuksiin? Jos sanoisin, että vaadin sinua sitoutumaan siihen, että uskot, että vesi ei voi jäätyä, ja sinun täytyy aina ja kaikissa tilanteissa vakuuttaa, että vesi ei voi jäätyä, koska olemme kirkolliskokouksessa sopineet niin, niin miten suhtautuisit?
Eihän sinun tarvitse uskoa edes uskontunnustukseen, koska sekin on kolminaisuuksineen ihan tyhmästä kirko
Minä vastustankin uskontunnustusta. Mutta sinun ei tarvitse huolehtia minusta. Minun ei tarvitse uskoa, koska minä tiedän, että Jeesus on Jumalan Poika. Tiedän paljon muutakin.
uusi testamentti kristittyjen, vanha juutalaisten. mitä jotain vanhoja testamentteja kristityt lukee? ja miksi edes pitäisi jatkuvasti raamattua siteerata? Ihan hullua hommaa. mulla on vanha perheraamattu ja tutkaillut.
ihminen ei tuomitse kuin maallisia rikoksia. yksi asia on miksi tuomitset kun jeesus sen kielsi? ihan selvästi.
Toinen juttu mitä ihmettä se homous niin kiinnostaa??? kahden ihmisen väliset rakkauden teot on osa maailmaamme. eika homojakaan olisi ihan jumala luonut pottuillakseen? homous on poikkeama mutta ihan luonnollista muissakin eläinlajeissa täällä telluksella.
itse olen hetero kristitty ja jostain kumman syystä homous ei kiinnosta lainkaan. tunnen kyllä heitä. enkä heitä pelkää.
Homovastaiset..tulkaa sieltä kaapista pois ja hyväksykää itsenne. minä en tuomitse koska kuuntelen sitä mitä Jeesuskin sanoi älä tuomitse..rakasta lähimmäistä kohtele toisia kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
sanoma selvä mielestäni. elämme vuotta 2025 emme ajanlaskumme alkua tai sitä vanhempia aikoja. ja täälläpäin maailmaa vielä lisäksi.. tähän voisi tosiaan sanoa että.. voi Jeesus. .
Uudesrisyntyminen on Jeesuksen omien sanojen mukaan se hetki kun ihminen syntyy Pyhästä Hengestä. Ihminen syntyy Hengestä kun Jumala antaa uskoa lahjana, ja ihminen ottaa uskoa vastaan ja turvautuu kokonaan Jeesukseen. Uskova on uusi luomus, vanha on mennyt, uusi on tullut tilalle. Pyhä Henki ohjaa uskovaa Jumalan tahdon mukaiseen elämään, ja uskova tekee parannuksen elämässään.
Vauvakasteesa ei uudestisynnytä, mikään ihmisen tekemä rituaali ei uudestisynnytä, vaan uydestisyntyminen on kokonaan Jumalan lahja ja teko. Kaste on Raamatun mukaan uskovan upotuskaste, joka symbolisoi vanhan minän kuolemaa, ja uutta elämää Kristuksessa.
Veikkaan että uskot uudedtisyntymisen tapahtuvan vauvakasteessa, tämä on katolilaisuuden, luterilsisuuden sekä ortodoksien, ja joidenkin muun harhaoppi, eikä löydy Raamatusta! Olen itsekin kastettu vauvana, ja uudestisynnyin 50 v ikäisenä, 03/ 21.
T. Uudestisyntynyt kristitty
Minä ymmärrän kyllä, mistä Jeesus puhuu. Valitettavasti sinä et ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Hei te muut uskovat, ei lestadiolaisten kanssa kannata kinastella. Ne on niin aivopesty tuohon " vain toinen vluskova voi antaa synnit anteeksi" että ei ne ota vastaan mitään muuta.
Sinä voit varmaan antaa ne kaikki kohdat Raamatussa, jossa parannuksenteko (uudestisyntyminen) tapahtuu ilman toista uskovaa? Jokapäiväiseen jalkojen pesemiseen ei sinänsä toista ihmistä tarvita (vaikka se vahvistaa kyllä uskoa ja rakkautta uskovien välillä), kun usko on jo sydämellä.
Jään odottamaan kohtia, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on saanut synnit anteeksi sellaiselta henkilöltä, jolla itsellään on pyhä henki, niin myös parannuksen tekijä saa pyhän hengen.
Ei ole Raamatullista!
Jumala lahhjoittaa uskoa kelle haluaa, ja ihminen uudestisyntyy Pyhästä Hengestä. Pyhä Henki jää " asumaan" uskovassa ja ohjaa uskovaa.
Jumala antaa synnit anteekai ilman välikäsiä, kun kääntyy Hänen puoleensa suoraan, katuu ja tekee parannuksen.
Väärinkäsitykset:Usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Usko ei ole sitä, että Jumala lahjoittaa jotain. Uskolle saa tukea Jeesuksen asettamista sakramenteista (kaste ja ehtoollinen), mutta lopulta kyseess
Käsite " sakramentti" ei löydy Raamatussa. Kyllä usko on nimenomaan lahja Jumalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te muut uskovat, ei lestadiolaisten kanssa kannata kinastella. Ne on niin aivopesty tuohon " vain toinen vluskova voi antaa synnit anteeksi" että ei ne ota vastaan mitään muuta.
Sinä voit varmaan antaa ne kaikki kohdat Raamatussa, jossa parannuksenteko (uudestisyntyminen) tapahtuu ilman toista uskovaa? Jokapäiväiseen jalkojen pesemiseen ei sinänsä toista ihmistä tarvita (vaikka se vahvistaa kyllä uskoa ja rakkautta uskovien välillä), kun usko on jo sydämellä.
Eri
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Parannuksenteko ei ole sama asia kuin uudestisyntyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriOlen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Parannuksenteko ei ole sama asia kuin uudestisyntyminen.
Ei se jokapäiväinen parannuksenteko olekaan, mutta se parannus joka tehdään epäuskosta Jumalan lapseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jumalan vastustaja ahkeroi päivin öin ja johtaa harhaan.
Hyvä kun tunnustit. Kaduttaako nyt?
Käsite " sakramentti" ei löydy Raamatussa. Kyllä usko on nimenomaan lahja Jumalalta.
Käytin sitä termiä siksi, koska ajattelin sen olevan ihmisille tuttu. Usko ei ole sitä, että onnistuu uskottelemaan itselleen jotain. Uskottelu on itsepetosta. Usko on tietoista toimintaa tietoisista motiiveista käsin siten, että sekä toiminta että motiivit on valittu tietoisesti vapaasta tahdosta. Usko Jeesukseen on sitä, että tietoisesti valitsee sen, että haluaa seurata Jeesusta ja valitsee toimintansa siten, että noudattaa toiminnassaan (ajatukset ja teot) Jeesuksen opetuksia parhaan ymmärryksensä mukaan.
Ev.lut.kirkon sivuilta:
Evankelis-luterilaisessa kirkossa on kaksi sakramenttia: kaste ja ehtoollinen. Sakramentit (lat. sacramentum, kr. mysterion) ovat kirkon pyhiä toimituksia, jotka Jeesus Kristus on asettanut. Kristus itse on niissä läsnä ja jakaa armoaannäkyvien aineiden välityksellä.
Sakramentit ovat Jumalan armon ja rakkaudennäkyviä merkkejä, joiden kautta hän pelastaa kadotuksesta, tekee ihmisen hengellisesti eläväksi, puhdistaa hänet synnistä ja ravitsee häntä taivaan lahjoilla. Kirkko toimittaa sakramentteja Jumalan tahdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriOlen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Parannuksenteko ei ole sama asia kuin uudestisyntyminen.
Ei se jokapäiväinen parannuksenteko olekaan, mutta se parannus joka tehdään epäuskosta Jumala
Kerro suoraan, oletko siis lestadiolainen? Olisi reilua kertoa, mihin opetukseen ajatukset pohjautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se jokapäiväinen parannuksenteko olekaan, mutta se parannus joka tehdään epäuskosta Jumala
Ei se ole sekään.
Uudestisyntymisellä ei ole mitään tekemistä toisen ihmisen kanssa, vaan on henk koht tapahtuma, kun Jumala lahjoittaa uskoa ihniselle. Ihminen antaa elämänsä Jeesukselle. Pyhä Henki " tulee asumaan" uskovassa, ja ohjaa sekä vahvistaa uskovaa. Uskova elää Jumalan tahdon mukaisesti, ja tekee parannuksen elämässään. Pelastava usko.
Vierailija kirjoitti:
Tosi viihdyttävää tämä uskovaisten kinastelu siitä, mitä Raamatussa sanotaan ja tarkoitetaan, tätä lisää!
Sanokaa vielä yhteen ääneen, 123 nyt:
Raamatun sana on muuttumaton.
Sanos muuta, popparit esiin:-) ping pong ping pong😎
Vierailija kirjoitti:
Uudestisyntymisellä ei ole mitään tekemistä toisen ihmisen kanssa, vaan on henk koht tapahtuma, kun Jumala lahjoittaa uskoa ihniselle. Ihminen antaa elämänsä Jeesukselle. Pyhä Henki " tulee asumaan" uskovassa, ja ohjaa sekä vahvistaa uskovaa. Uskova elää Jumalan tahdon mukaisesti, ja tekee parannuksen elämässään. Pelastava usko.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Lisäys; uudestisyntynyt kristitty
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin tähän perusteita Raamatusta, jos uskot Raamattuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Oikaise minua sitten, ole hyvä. Osoita missä olen väärässä, kiitos! Mutta sitähän sinä et pysty tekemään, koskaan.
Kerro suoraan, oletko siis lestadiolainen? Olisi reilua kertoa, mihin opetukseen ajatukset pohjautuvat.
Itse asiassa olen SLEY:n piirissä. Se ei kuitenkaan ole olennaista, minun uskoni (ja opetukseni) perustuu Raamattuun.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen SLEY:n piirissä. Se ei kuitenkaan ole olennaista, minun uskoni (ja opetukseni) perustuu Raamattuun.
Ok, kiva kun vastasit!