Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko kieltäytyä työfyssarin etätyöpiste-tarkistuksesta?

Vierailija
13.07.2024 |

Eli työfysioterapeutti kiertää katsomassa ergonomia-asiat joko livenä tai teamsillä, itse saa valita. Minulle hän on jo aiemmin sanonut että tarvitsen kotiin ison näytön ja näppäimistön, eikä hän tiedä, etten ole niitä pyytänytkään 😄

Ja miksi en ole pyytänyt, niin siksi kun asun yksiössä puolison kanssa eikä meillä ole tilaa millekään työpöydälle. Teen siis etätyötä ruokapöydän ääressä ja nostan koneen kaapin päälle työpäivän päätyttyä.

Ei olla muuttamassa, viihdytään tässä hyvin. Osan viikkoa mies asuu muualla ja yhteiset vapaat ollaan muualla. Muutto ei siis ole vaihtoehto. Mutta miten toteutan tuon fyssarin tarkistuksen tai vältyn siltä? 😄

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo voi pakollinen ola. Mutta ihan vinkkinä: Kannattaa tosissaan kiinnittää huomiota työergonomiaan. Vaikka nuorena tekeekin töitä minkä pöydän ääressä tahansa huonolla tuolilla ja pienellä näytöllä, niin se voi kostautua myöhemmin pitkän ajan kuluessa. Kokemusta on. 

Vierailija
2/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ole paikalla ja älä osallistu siihen. Jos sulla ei ole ongelmaa edes, miksi tehdä sellainen fyssarin avulla. Vasta sitten jos ergonomia vaivaa, saa muualtakin avun siihen tai itse keksii. Tuskin näyttö on liian pieni, ellei ole matkapuhelin. Ja telineitä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten jotkut voi tehdä töitä suoraan läppärillä. Youtuben katselua enempää ei voi ilman kunnon näyttöä ja varsinkin oikeaa näppistä mitenkään tehdä.

Vierailija
4/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen 50+ ja pärjännyt tässäkin työssä, pienellä läppärillä, vuosia. Nyt ei ole vaihtoehtoja, eikä ongelmia, pärjään jatkossakin. 

Ainoa ongelma on että silmälasit pitää uusia, muttei liity tähän. 

Ap

Vierailija
5/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi sanoa fysioterapeutille, että sinulla ei ole tilaa pöytäkoneelle, mutta ottaisit kyllä käyttöön isoruutuisen läppärin, kun työnantaja sellaisen järjestää ? - Eikö niin ole - totuuden kertominen on eduksesi.

Vierailija
6/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi sanoa fysioterapeutille, että sinulla ei ole tilaa pöytäkoneelle, mutta ottaisit kyllä käyttöön isoruutuisen läppärin, kun työnantaja sellaisen järjestää ? - Eikö niin ole - totuuden kertominen on eduksesi.

Eihän tässä ole pöytäkoneesta ollut mitään puhetta. Mulla on työläppäri ja kaks näyttöö siihen kytkettynä.

Vierailija
7/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä esittelisi kotiani työfyssarille!

Vierailija
8/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kieltäydyin nelikymppisenä työterveystarkastuksesta, kun lässyttävä tarkka soitti. Olen nyt 47. Paskat siitä mitään seurannut.

Vierailija
9/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kotiini laskisi ketään työnantajan tarkistajaa.

Vierailija
10/26 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme saa isoruutuisia läppäreitä.

Ap

Vierailija
11/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyisin.

Vierailija
12/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin ilman muuta tulla tarkistamaan työergonomian. Voihan hänellä olla joku hyvä vinkki asiaan. Olen aina vaivannut työpaikan fyssaria ja usein tuloksellisesti.

Vierailija
13/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja ei osallistu silmälasien hankintaan, niin ei ole tarvetta päästää fyssaria mittailemaan työpistettä.

Vierailija
14/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä antaisin ilman muuta tulla tarkistamaan työergonomian. Voihan hänellä olla joku hyvä vinkki asiaan. Olen aina vaivannut työpaikan fyssaria ja usein tuloksellisesti.

Tämä on siis jo "määrännyt" että tarvitsen ison näytön ja näppäimistön. En ole niitä hankkinut. Tuskin hän tulee antamaan vinkkejä pienen läppärin kanssa pärjäämiseen 

Ap

Vierailija
15/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne määräykset ovat suosituksia. Voithan pyytää näyttöä työnantajaltasi, muttet ota käyttöön.

Vierailija
16/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajan fysioterapeutit tee mitään tarkastuksia työntekijöiden kotona. Keksitty juttu.

Vierailija
17/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työnantajan fysioterapeutit tee mitään tarkastuksia työntekijöiden kotona. Keksitty juttu.

Ei ole keksittyä, älä jaksa. Pieni kaupunki kyseessä ja fyssari on ilmoittanut että kauempana asuville tarkastus tulee teamsin kautta, mutta lähellä asuvien luona voi käydä jos työntekijä niin haluaa. Jos ei halua niin teams. Ap

Vierailija
18/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne määräykset ovat suosituksia. Voithan pyytää näyttöä työnantajaltasi, muttet ota käyttöön.

Mikä järki tässä olisi? Että pyydän näytön ja näppäimistön ja kun ne saan, jätän ne toimistolle? Ap

Vierailija
19/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on siis jo "määrännyt" että tarvitsen ison näytön ja näppäimistön. En ole niitä hankkinut. Tuskin hän tulee antamaan vinkkejä pienen läppärin kanssa pärjäämiseen 

Ap

Ensinnäkin työterveyden edustajalla ei ole aikaa tai oikeutta tulla sun kotiasi nuuskimaan. Toisekseen, sillä ei ole oikeutta määrätä sinua hankkimaan yhtään mitään, mutta se voi esittää suosituksen sun työnantajalle, joka päättää hankkiiko se sulle sen suosituksen mukaiset työvälineet.

Vierailija
20/26 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua työnantaja moitti jopa työhöntulotarkastukseen osallistumisesta. Että varmaan voit skipata fyssarinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme