Kuinka mahdollista on että Räsänen ei yksinkertaisesti ymmärrä Raamattua kovinkaan hyvin
Päivi Räsänen ei peräänny kirjoituksistaan: "Raamatun sana ei muutu"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paivi-rasanen-ei-peraanny-kirjoituk…
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas. Tulit sitten tähänkin ketjuun...
Sinäkin tulit tähän ketjuun.
Ero sinun ja minun välillä on se että pystyn Raamatullisesti selittämään asioita ja perustelemaan. Sinä taas et pysty, vaan sinulla on tuo sama litania : " olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt väärin" !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sitten tavannut pelastavassa uskossa olevia, vaan ainoastaan sellaisia jotka väittävät olevansa sitä, mutta elämäntyyli, ym kertoo jotain aivan muuta.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Kukaan ei ole pelattavassa uskossa. Se ei tarkoita mitään. Kukaan ei voi tietää etukäteen, pelastuuko hän vai ei. Vasta jälkikäteen olisi mahdollista todeta, että ihminen oli pelastavassa uskossa ennen pelatustaan.
Et ole kristitty, todistit sen taas.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Mitä ajattelisit siitä, jos sanoisin, että minun mielestäni sinä et ole kristitty?
Niinpä. Tuota ylimielisyyden määrää..." minäpä se olenkin oikea uskova ja tiedän, mitä Jeesus ajatteli mistäkin asiasta, oli sitä Raamatussa tai ei. Kaikki muut on väärässä, ihanaa!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas. Tulit sitten tähänkin ketjuun...
Sinäkin tulit tähän ketjuun.
Ero sinun ja minun välillä on se että pystyn Raamatullisesti selittämään asioita ja perustelemaan. Sinä taas et pysty, vaan sinulla on tuo sama litania : " olen pahoillani, mutta olet ymmärtänyt väärin" !
Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sitten tavannut pelastavassa uskossa olevia, vaan ainoastaan sellaisia jotka väittävät olevansa sitä, mutta elämäntyyli, ym kertoo jotain aivan muuta.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Kukaan ei ole pelattavassa uskossa. Se ei tarkoita mitään. Kukaan ei voi tietää etukäteen, pelastuuko hän vai ei. Vasta jälkikäteen olisi mahdollista todeta, että ihminen oli pelastavassa uskossa ennen pelatustaan.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Mitä ajattelisit siitä, jos sanoisin, että minun mielestäni sinä et ole kristitty?
Kristitty, Jumalan Sanaa tuntevan pitäisi osata perustella Raamatullisia asioita, ja myöskin levittää uskoa, evankeliointi. Jeesus itse antoi uskoville lähetyskäskyn. Sinä et pystyisi noudattamaan sitä, kun et selvästi tunne Jumalaa, eikä Raamattua.
Onko teillä inttäjillä elävää seurakuntayhteyttä, jossa kristityt auttavat ja tukevat toisiaan, pesevät toistensa jalkoja?
Se on elävän uskon tunnusmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki seksi mitä on miehen ja naisen avioliiton ulkopuolella on syntiä, joten en ymmärrä kommenttisi."
Niin, siis kun useinhan sanotaan, että synti ei ole itse homous, vaan se miestenvälinen seksi, niin mistä sinä tiedät, ketkä homot harrastavat seksiä? Koetko tarvetta myös varoittaa Katri Helenaa ja Tommi Liimataista heidän oletetusta syntisestä seksielämästään? Tai Teemu Selännettä hänen mahdollisista aviorikoksistaan?
Lesboseksi on yhtä syntistä kun homoseksi. Myöskin heteroiden irtosuhteet ja avoliitot.
Homous ei ole itsessään synti, jos ei toteuta homouttaan. Moni on eheytynyt Jumaln avulla heteroksi ja moni on pystynyt menemään naimisiin naisen kanssa. Ja sama koskee lesboja, toisin päin. Jos ei eheydy, pitäisi valita selibaatin, niin kun naimattomat heterotkin.
Mutta mistä sinä tiedät "toteuttaako" homo homouttaan? Vaikka olisi avioliitossa oleva homopari, jotka suutelevat keskellä toria, mistä sinä tiedät mitä tapahtuu heidän makuuhuoneessaan?
Seksi se on uskovilla vissiin aina mielessä, oma tai toisten...:D luulis tosiaan, että maailmassa ois tärkeempiäkin asioita.
Minäkin tiedän mies- ja naispareja, jotka ovat olleet vuosikymmeniä sitoutuneessa suhteessa, myötä- ja vastamäessä. Monet kasvattaneet hienot lapset. Pilkkaa kutsua sitä " himoksi". Silkkaa pahuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty, Jumalan Sanaa tuntevan pitäisi osata perust
Oletko riittävän älykäs ymmärtämään, että tuokin on sinun mielipiteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki seksi mitä on miehen ja naisen avioliiton ulkopuolella on syntiä, joten en ymmärrä kommenttisi."
Niin, siis kun useinhan sanotaan, että synti ei ole itse homous, vaan se miestenvälinen seksi, niin mistä sinä tiedät, ketkä homot harrastavat seksiä? Koetko tarvetta myös varoittaa Katri Helenaa ja Tommi Liimataista heidän oletetusta syntisestä seksielämästään? Tai Teemu Selännettä hänen mahdollisista aviorikoksistaan?
Juuri näin. Puhumattakaan maailman isoista synneistä: ihmiskaupasta, orjatyövoimasta, rasismista, väkivallasta, valtavasta kärsimyksestä, mitä teemme maapallolle. Puhuuko kukaan ns uskova ikinä noista asioista? Ei. Ikinä.
Aina vain pitää puhua ilkeästi pienestä vähemmistöstä ihmisiä, jotka ovat syntyneet semmoisiksi kuin ovat ja elävät elämäänsä kuten muutkin.
Mainitsemasi asiat ovat myös syntejä, eikä uskovan tulee niitä tehdä.
Kukaan ei synny homoksi tai lesboksi, vaan kyse on lihan himoista, ja Saatana on vääristelemän takana.
Kukaan ei synny myöskään varkaaksi, huumeidenkäyttäjäksi, juopuksi tappajaksi y.m, vaan Saatana aiheuttaa näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Puhumattakaan maailman isoista synneistä: ihmiskaupasta, orjatyövoimasta, rasismista, väkivallasta, valtavasta kärsimyksestä, mitä teemme maapallolle. Puhuuko kukaan ns uskova ikinä noista asioista? Ei. Ikinä.
Aina vain pitää puhua ilkeästi pienestä vähemmistöstä ihmisiä, jotka ovat syntyneet semmoisiksi kuin ovat ja elävät elämäänsä kuten muutkin.&nb
Sä oot ihan sairas ihminen, ilkeä ja paha. Jeesus häpeäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lesboseksi on yhtä syntistä kun homoseksi. Myöskin heteroiden irtosuhteet ja avoliitot.
Homous ei ole itsessään synti, jos ei toteuta homouttaan. Moni on eheytynyt Jumaln avulla heteroksi ja moni on pystynyt menemään naimisiin naisen kanssa. Ja sama koskee lesboja, toisin päin. Jos ei eheydy, pitäisi valita selibaatin, niin kun naimattomat heterotki
tuo suutelu jo osoittaa että raja on ylitetty.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä inttäjillä elävää seurakuntayhteyttä, jossa kristityt auttavat ja tukevat toisiaan, pesevät toistensa jalkoja?
Elävän uskon tunnusmerkki on "egottomuus". Niin kauan kuin ihmisellä on "ego" ihminen toteuttaa oman tahtonsa ei Jumalan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä nyt et ainakaan tue ja auta yhtään ketään. Levität ilkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on elävän uskon tunnusmerkki.Sinä nyt et ainakaan tue ja auta yhtään ketään. Levität ilkeyttä.
Eli ei ole seurakuntayhteyttä, arvasin oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on elävän uskon tunnusmerkki.Sinä nyt et ainakaan tue ja auta yhtään ketään. Levität ilkeyttä.
Eli ei ole seurakuntayhteyttä, arvasin oikein
Et arvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on elävän uskon tunnusmerkki.Elävän uskon tunnusmerkki on "egottomuus". Niin kauan kuin ihmisellä on "ego" ihminen toteuttaa oman tahtonsa ei Jumalan.
Eri
Ei ole tarkoitus yrittää luopua omasta tahdosta. Tarkoitus olisi yhdistää omaa tahtoa hiljalleen Jumalan tahdon kanssa siten, että pyrkii valitsemaan kaikessa toiminnassaan mahdollisimman eettisesti ja moraalisesti korkean vaihtoehdon. (Samalla kannattaa tehdä myös tiettyjä muita asioita.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous ei ole itsessään synti, jos ei toteuta homouttaan. Moni on eheytynyt Jumaln avulla heteroksi ja moni on pystynyt menemään naimisiin naisen kanssa. Ja sama koskee lesboja, toisin päin. Jos ei eheydy, pitäisi valita selibaatin, niin kun naimattomat heterotki
Se että joku homo tai lesbo olisi mennyt "avioliittoon" toisen homon tai lesbon kanssa on jo todistus synnistä. Kun Raamatullinen avioliitto on miehen ja naisen välinen.
" Mainitsemasi asiat ovat myös syntejä".
Aivan. Kysyin: puhuuko joku niistä joskus? Koskaan? Miksi ei?
Paatumuksen rauha
Paatumus on tila, jossa omatunto on "poltinraudalla merkitty" (1. Tim. 4:2), eli se ei enää reagoi.
Synnin vähättely tai kieltäminen: Paatunut ihminen ei näe tilassaan mitään vikaa. Hän saattaa ajatella: "En ole tappanut enkä varastanut, olen hyvä ihminen" tai "Ei Jumala tällaisista pikkusioista välitä". Synnintunto puuttuu. (Jer. 6:14: "He huutavat: Rauha, rauha!, vaikka rauhaa ei ole.")
Välinpitämättömyys: Hengelliset asiat eivät herätä tunteita. Sanoma Jeesuksesta, tuomiosta tai armosta ei kosketa, ilahduta eikä pelota. Tila on tasaisen "haalea". (Ilm. 3:1517)
Sanan torjuminen: Jos joku huomauttaa vääryydestä tai Raamattu nuhtelee, paatunut ihminen usein suuttuu, loukkaantuu tai selittää asian parhain päin itselleen. Hän ei suostu tutkittavaksi. (Sananl. 29:1)
Muuttumattomuus: Elämässä ei tapahdu mielenmuutosta (parannusta). Ihminen elää tietoisessa synnissä ilman aikomustakaan luopua siitä, luottaen väärään turvallisuudentunteeseen.