Millä tavalla arkesi helpottui, kun erosit pikkulapsiaikana?
Olen ihmetellyt, että miksi aika moni (ei suurin osa, mutta aika moni kuitenkin) eroaa silloin, kun kotona on vielä pieniä (alle kouluikäisiä) lapsia? Koska jos ajatellaan, että sinulla on vaikka 4-vuotiaat kaksoset ja kumpikin vanhemmista vuorotellen hakee ja vie lapset päikkyyn/päikystä, hoitaa lasten asiat yhdessä, tekee kotityöt puoliksi, käy vuorotellen ruokakaupassa ja laittaa ruokaa, maksaa asumisen ja laskut puoliksi, niin miten ihmeessä kaikki tuo voisi olla HELPOMPAA tehdä yksin kuin YHDESSÄ? Toki jos on isotuloinen vaikka juristi tai DI, niin silloin voi vaikka ostaa siivous- ja lastenhoitopalveluja ja tilata kotiin ruokaa. Aika harvalla kuitenkaan on noin hyvää tilannetta. Monella taloudellinen tilanne huononee, kun eroaa, kun joutuu asumisen ja laskut maksamaan yksin.
Kommentit (53)
Kun ei tehty yhdessä. Minä tein. Yksin. Eron jälkeen tein edelleen kaiken yksin mutta vain joka toinen viikko. Se toinen sitten opetteli myös tekemään.
Erosin, kun lapset olivat 4 ja 7. Helpotti, kun ei tarvinnut katsella alkoholistia. En kokenut arjen pyöritystä mitenkään raskaana, vaikka mies liiton aikana auttoikin paljon. Organisointikysymys. Asennekysymys.
Suuri osa eroista vältettäisiin, jos tuo tosiaan olisi tilanne, että yhdessä tehdään.
Oli yksi lapsi vähemmän.
Moni mies paljastaa ominaislaatunsa vasta lasten synnyttyä.
Oletko kuullut psykoseksuaalisen kehityksen epäkypsyysongelmasta? Epäkypsä mies käy mustasukkaiseksi omille lapsilleen ja taantuu.
Kun miehen naiskuva on dikotominen (neitsyt vs. h u o r a), hän ei enää lasten syntymän jälkeen pysty parisuhteeseen ÄIDIN, "pyhän neitsyen" kanssa. Äiti on koskematon, joten epäkypsä mies etsii uuden h u o r a n.
Vierailija kirjoitti:
Oli yksi lapsi vähemmän.
Oletko kuullut psykoseksuaalisen kehityksen epäkypsyysongelmasta? Epäkypsä mies käy mustasukkaiseksi omille lapsilleen ja taantuu.
Kun miehen naiskuva on dikotominen (neitsyt vs. h u o r a), hän ei enää lasten syntymän jälkeen pysty parisuhteeseen ÄIDIN, "pyhän neitsyen" kanssa. Äiti on koskematon, joten epäkypsä mies etsii uuden h u o r a n.
Meillä mies itki ettei saa lapsen takia olla kotonaan rauhassa eikä mahdu mihinkään vauvan tavaroiden takia. :D Oli itse vieläpä halunnut lapsen ja useamman vuoden ajan.
Nämä "rakastan olla vanhempi, tehkää lapsia" - tyypit haluaa vapaa viikkoja itselleen, kun ei se nyt niin ihanaa sitte ollutkaan. -vela
Vierailija kirjoitti:
Nämä "rakastan olla vanhempi, tehkää lapsia" - tyypit haluaa vapaa viikkoja itselleen, kun ei se nyt niin ihanaa sitte ollutkaan. -vela
Vela on hyvä ja siirtyy keskustelemaan asioista joista hänellä on jotain järkevää sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Itse en ainakaan puhunut sukupuolista mitään. Ihan omassa päässäsi on nyt oletukset. Mistähän johtuu?
Ei erottu pikkulapsiaikana ja kaikki tehtiin yhdessä, joka päivä yhdessä.
Sitten kun lapset oli teinejä, mies halusikin toisen naisen ja jätti mut.
Minä jäin yksin teinien kanssa, kun mies halusi puuhailla rakkaansa kanssa ilman ydinperhettään.
Vierailija kirjoitti:
No sepä se kun yhdessä ollessa sitä lasta ei hoidettu yhdessä. Minä hoidin. Eron jälkeen isä on joutunut myös hakemaan päiväkodista, viemään päiväkotiin, osallistumaan lapsen kuluihin ja tekemään kotitöitä. Me myös riideltiin paljon. En ole enää ollenkaan itkuinen, toisin kuin olin suhteemme viimeiset neljä vuotta. Elämä ja arki tuntuvat mukavilta. Ei tarvitse enää miettiä tuleeko toinen taas töistä vihaisena.
Miten ihmeessä ihmiset voivat valita sen kumppanin näin väärin, eikö tämäkään ole katsonut mitään muuta kuin automerkkiä "tolla on BMW ton kanssa teen heti lapset"?
Vaikka jokainen tietää, että mikään bemarikuski ei tule ikinä hoitamaan lapsia tai kotitöitä, se jos joku on täysin varma asia.
Tässähän äiti tekee hirveän karhunpalveluksen sille lapselle, suorittamalla näin huonon kumppanivalinnan, tulee huono ja köyhä elämä sille lapsellekin, mikä hemmetin järki ja logiikka tässä on kun tämä sama juttu vaikuttaa olevan melkein kaikilla naisilla?
ps nyt kun nuoria tyttöjä seuraa niin tämä vahinko tuntuu kiertävän, eivät nämä äidit ole oppeja virheistään kertonut eteenpäin ja nyt tyttäret tekevät taas samat virheet ja taas samat virheet ja taas samat virheet, eikö kukaan opi ikinä mitään???????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Itse en ainakaan puhunut sukupuolista mitään. Ihan omassa päässäsi on nyt oletukset. Mistähän johtuu?
Johtuu tietenkin siitä, että hän tietää, että mies on melkein aina se laiskempi osapuoli. Ja jostain syystä se loukkaa hänen tunteitaan että niin on.
Vierailija kirjoitti:
Ei erottu pikkulapsiaikana ja kaikki tehtiin yhdessä, joka päivä yhdessä.
Sitten kun lapset oli teinejä, mies halusikin toisen naisen ja jätti mut.
Minä jäin yksin teinien kanssa, kun mies halusi puuhailla rakkaansa kanssa ilman ydinperhettään.
Monet miehet on mulkkunsa orjia.
Mikä ihmeen päikky ? Useammassa viestissä olen tämän Päikyn nähnyt.
päiväkoti, päiväunet ?
Toinen kummastuneen aihe, eikö tasapainoisia, onnellisia perheitä ole ? Ei ole, jos tätä palstaa on uskominen.
En ymmärrä, jos lapset on aika pieniä, niin eikö se puoliso ollu jo silloin muutama vuosi sitten parisuhteen alussa,jo juoppo, saamaton, lihava, nössö, äkäinen, mustasukkainen, pettävä jne. .
Miten siitä yhtäkkiä tuli kelvoton vanhempi ja puoliso.
Ydinperheessä minun päälle kaatui kotityöt ja laskujen maksu. Lapset oli jo teinejä, kun erosin. Ero oli helpotus kaikin tavoin. Oma vointi, talous ja kotityöt helpottuivat. Sain itse tehdä ja suunnitella eikä ex sotkenut tai ollut tympeänä vieressä.
Ei ihmiset helpolla yleensä eroa. Kyllä asiat on punnittu ja todettu, että yksin on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen päikky ? Useammassa viestissä olen tämän Päikyn nähnyt.
päiväkoti, päiväunet ?
Toinen kummastuneen aihe, eikö tasapainoisia, onnellisia perheitä ole ? Ei ole, jos tätä palstaa on uskominen.
En ymmärrä, jos lapset on aika pieniä, niin eikö se puoliso ollu jo silloin muutama vuosi sitten parisuhteen alussa,jo juoppo, saamaton, lihava, nössö, äkäinen, mustasukkainen, pettävä jne. .
Miten siitä yhtäkkiä tuli kelvoton vanhempi ja puoliso.
Päikky on päiväkoti, päikkärit on päiväunet.
Meillä miehestä tuli äkäinen ja mustasukkainen nimenomaan lapsen syntymän myötä. Ei varmaan ollutkaan lapsiperheen elämä niin kivaa kuin oli kuvitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä se kun yhdessä ollessa sitä lasta ei hoidettu yhdessä. Minä hoidin. Eron jälkeen isä on joutunut myös hakemaan päiväkodista, viemään päiväkotiin, osallistumaan lapsen kuluihin ja tekemään kotitöitä. Me myös riideltiin paljon. En ole enää ollenkaan itkuinen, toisin kuin olin suhteemme viimeiset neljä vuotta. Elämä ja arki tuntuvat mukavilta. Ei tarvitse enää miettiä tuleeko toinen taas töistä vihaisena.
Miten ihmeessä ihmiset voivat valita sen kumppanin näin väärin, eikö tämäkään ole katsonut mitään muuta kuin automerkkiä "tolla on BMW ton kanssa teen heti lapset"?
Vaikka jokainen tietää, että mikään bemarikuski ei tule ikinä hoitamaan lapsia tai kotitöitä, se jos joku on täysin varma asia.
Tässähän äiti tekee hirveän karhunpalveluksen sille lapselle, suorittamalla näin huonon kumppanivalinnan, tulee huono ja köyhä el
Ootkos ikinä kuullut sellaisesta miehestä joka muuttaa mieltään sen jälkeen kun lapsi on syntynyt? Ilmeisesti et. Tälläkin palstalla on kymmeniä kertoja kerrottu että mies on halunnut lapsia (varmaan kun kavereillakin on) ja kun niitä on saanut, ei kiinnosta mikään lapsiin liittyvä eikä vaimokaan ole enää vaimo vaan äiti nro 2. Tämä kannattaa nyt lukea ja sisäistää, näin tapahtuu elävässä elämässä ihan joka päivä. Miehet eivät kestä arkea. Ei ole kyse siitä että naiset valitsevat väärin, vaan siitä että mies valehtelee tai pakoilee.
Vierailija kirjoitti:
Oli yksi lapsi vähemmän.
Taas tuo loppuunkulutettu vitsi "miesvauvasta" ja päälle kyökkipsykologiaa. Mainitsemasi seikat eivät kerro dikotomisesta naiskuvasta. Tekstistäsi huokuu latentti dikotominen mieskuva. Luepas tekstisi uudestaan reflektoiden.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies raatoi päivät töissä ja sinä olit päivät arvatenkin lasten kanssa etkä moneen vuoteen edes käynyt töissä. Sitten odotit, että kun mies tulee raskaan työpäivän jälkeen töistä, niin sinä vaihdat vapaalle ja mies jatkaa tauotta "työtä".
Ei ihme jos mies oli vihaisena ja varsinkin työpäivän jälkeen, kun tiesi millainen noita siellä taas odottaa.