JOS joutuisit asunnottomaksi mitkä olisi sinun keinosi selvitä?
Mietin konkreettisia asioita jotka auttaisivat selviämään ilman omaa kotia. Miten sinä selviäisit ja mitä tekisit ja miten toimisit jos saisit tietää että pian olet ilman asuntoa?
Mulle ei ole käymässä näin, kunhan pohdin asiaa.
Kommentit (110)
Kannattaisi hommata kimpassa "kunnollisten" kodittomien kanssa puolijoukkueteltta kaminalla. Päihderiippuvaisten kanssa ei missään nimessä. Riittävän monen "jäsenen" kanssa lämpöä riittää talvellakin, kun pidetään "kipinävuoroja".
menisin suvun ympärivuoden asuttavalle kesähuvilalle asumaan ja syömään kellarin täydeltä säilykkeitä ja perunoita. kaikki kolme arkkupakastinta täynnä riistaa ja hirvenlihaa, selviäisin siis jotenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ihmisen tulisi hankkia ns. neljän vuodenajan teltta ja makuupussi jo silloin, kun vielä menee hyvin. Se on yhtä tärkeä, kuin kotivara ruoassa.
Ei tarvitse. On luottokortteja lompakko täynnä.
Onnea.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin siitä millainen ympäröivä yhteiskunta on, ja onko rahaa ollenkaan jäljellä.
Rahattomana ja sellaisessa yhteiskunnassa jossa tukia ei saa, tällalisilla lämpöasteilla yrittäisin vain tappaa itseni mahd. nopeasti.
Oletpa vätys kun et pärjäisi ilman tukia. Ilman muiden työpanosta. Ensin he elättävät itsensä ja vielä päälle sinut. Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
En keksi miten voisin joutua asunnottomaksi ellei Putlerin ohjus iske keskelle rivaria.
Tulipalo, vesivahinko tai tulva, home, autoilija ajaa talon seinään, yhtiön omistaja haetaan konkurssiin ja ei maksa vesimaksuja yms, ydinvoimalaonnettomuus...onhan näitä kaikennäköisiä eri syitä miksi ihmiset joutuvat muuttamaan pois kotoaan yhtäkkiä, joko väliaikaisesti tai lopullisesti
Olen ollut asunnoton, olin samaan aikaan töissä. Se oli sitä aikaa kun Suomessa oli kunnan asuntojonoja joita joutui jonottamaan, jos olit sinkkumies ja nuori, olit jonon viimeisenä.
Minä nukuin muiden nurkissa, eikä ollut mahdollisuutta mennä vanhempien kotiin. Kyllä nuorena vielä jaksaa, harva vanhempi ihminen jaksaa, käy senverran terveyden päälle.
Menisin varmaan mökille kunnes saisin ostettua/vuokrattua uuden asunnon.
Notski, fisuja järvestä, taskulämmintä kossua ja hyvää seuraa. Mitä muuta mies tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Olin viime syksynä kuukauden ilman asuntoa, kun vaihdoin paikkakuntaa ja jokainen budjettiin sopiva asunto ehti mennä ennen kuin pääsin edes katsomaan. Majailin eksäni luona, suurin osa tavaroistani oli vanhempieni luona.
Kuinka maksoit asumisen eksälle...
Muuttaisin johonkin Afrikan maahan pakolaiseksi, saisin kaiken ilmaiseksi ja sitten vaan raiskailisin ja ryöstelisin menemään sekä valittaisin rasismista ja siitä kuinka kotimaassa kaikki on paremmin.
Velaksi hotelliin onnistui ennen. On muita maksuja kun kortti varatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi miten voisin joutua asunnottomaksi ellei Putlerin ohjus iske keskelle rivaria.
Tulipalo, vesivahinko tai tulva, home, autoilija ajaa talon seinään, yhtiön omistaja haetaan konkurssiin ja ei maksa vesimaksuja yms, ydinvoimalaonnettomuus...onhan näitä kaikennäköisiä eri syitä miksi ihmiset joutuvat muuttamaan pois kotoaan yhtäkkiä, joko väliaikaisesti tai lopullisesti
Tässä lisää: asunto myynti vuokralainen ulos, tai konkurssi ja ulosotto vie oman kodin alta, 24h meluava naapuri, terassi asunto johon tulee tulva, ero.
Ihmettelin joskus kun olin koditon , oli kesä , en jaksanut yöpyä puuskassa ja ajattelin että rahaa saatto olla just yhen hotelli yön verran. Menin tiskille mutta oliko tupatäys vai mikä kun en tiedä olisko hotellihuone varata etukäteen:/ ? Menin takaisin puskan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä lisää: asunto myynti vuokralainen ulos, tai konkurssi ja ulosotto vie oman kodin alta, 24h meluava naapuri, terassi asunto johon tulee tulva, ero.
Tästä tuli mieleen, että oma vuokra-asunto oli niin meluisa, että aika lailla asuin koululla. Sisälle pääsi vuorokauden ympäri, olin viikonloppunakin. Aulan sohvalla pystyi nukkumaan.
Vapaita vuokrakämppiä on vaikka millä mitalla, sinne vaan hynttyyt.
Mun vanhemmilla on asunto toisella paikkakunnalla. Käyvät siellä, kun käyvät esim teatterissa.
Voisin muuttaa sinne
Kaupungissa huonot vaihtoehdot jos jää asunotta, oli kyse vaikka mistä tahansa vaikka olisi tulipalo tai ilman luottotietoja, kun on tarjolla päihteettömille vain päihteiden käyttäjien yhteistilat asumiseen. Kaikki laitetaan samaan kategoriaan pääkaupunkiseudulla. Silloin on jopa teltta kesällä parempi, tai majoitus jonkun luona/halpa jaettu asunto jonka maksaa velaksi. Itse en mitään apua saanut ja vaihdoin aluetta ja täysin velaksi lainarahalla joista osa maksamatta. Ja kaikilla ei ole sukulaisia joiden koteihin ilmaiseksi mennä, voi olla kuolleet. Sen tiedän ettei Sos. Toimi paljoa auta, osa jopa kiusaa. Nyt jos tulisi sama tilanne uudestaan vaihtaisin taas aluetta, tai myös maata. Muualla voisi onnistua asunto ilman kallista vakuutta ja jopa työn saanti. Moni ei pysty säästää 3kk vakuuksia Suomessa muuttoa varten. Tuen määrä alittaa sen. Huonot vaihtoehdot Suomessa koska ulos voi jäädä.
Kriminaalielämä isolla vaihteella. EVVK.
Vierailija kirjoitti:
Vapaita vuokrakämppiä on vaikka millä mitalla, sinne vaan hynttyyt.
On ja myös säännöt on, moni vaatii todistus työstä ja luottotiedot jos vuokraa. Jos ei ole ei saa. Myös suuri osa toimistot myös vaatii. Ja sitten tulisi olla 3kk vakuusraha. Vaikka olisi yksiö vain. Harva ei vaadi mitään Suomessa kovat säännöt. Ja sitten osa pyytää näyttöön ja kieltäytyy. Olen päihteetön mutta en saa muuttaa, ilman luottotietoja.
Ei tarvitse. On luottokortteja lompakko täynnä.