JOS joutuisit asunnottomaksi mitkä olisi sinun keinosi selvitä?
Mietin konkreettisia asioita jotka auttaisivat selviämään ilman omaa kotia. Miten sinä selviäisit ja mitä tekisit ja miten toimisit jos saisit tietää että pian olet ilman asuntoa?
Mulle ei ole käymässä näin, kunhan pohdin asiaa.
Kommentit (110)
Onhan noita asuntoja joita vallata. Espanjassa tyypillistä ja nyt kun tänne tulee myös vasemmistohallistus, asuntojen valtaamisesta tulee laillista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan tämä on melko epätodennäköinen vaihtoehto, ellet sitten hankkiudu asunnottomaksi omasta tahdostasi.
Toki riikkulin ja orpopojan hallitus tekee kaikkensa, että meilläkin alkaisi USA:n tapaan ilmestymään puistoihin ja kadunvarsiin telttakyliä ja varmaan siinä jamassa muutaman vuoden päästä oltaisiinkin, jos ihmiset ei tajua seuraavissa vaaleissa äänestää tätä katastrofihallitusta hevon vit tuun.
Ensimmäisen kappaleen sisältö meni vessasta viemäriin toisen kappaleen skitsoilun takia, anteeksi :)
Tännehän tuli yllättävän paljon vastauksia, monella vaikuttaisi olevan joku tolkullinen paikka mihin mennä, osalla valitettavasti menisi huonommin.
Itse varmaan asuisin autossani tai jos sitäkään ei olisi varaa pitää niin sitten teltassa. Jos olisi talvi koittasin suunnata sinne missä on lämpimämpää.
Pyrkisin varmaan hyvin pian hankkimaan pakettiauton ja tekemään siitä kodin.
Ap
Olen asunnoton vapaasta tahdosta tällä hetkellä.
Aika ihmeitä pitäisi tapahtua, mutta jos niin tapahtuisi, niin muuttaisin väliaikaisesti toimistolleni.
Itse asiassa vuosia sitten asuinkin siellä pari kuukautta, sillä oli talvi ja minulla jalka murtui aika pahasti. En pystynyt liukkailla klinkkaamaan kepeillä ja joka päiväinen taksi töihin ja takaisin kotiin, maksoi lähes 100 e päivä. Niin kärräsin sängyn ja tv:n toimistolle. Maanantaina taksilla toimistolle ja perjantaina illasta kotiin.
Hyvin onnistui. Eihän se herkkua ollut, mutta menetteli.
asianajaja, N54
No onhan noita eräkämppiä mitä kierrellä pitkin Suomea, täysin ilmaiseksi saa yöpyä
Eräkämpät on kyllä vaihtoehto tosiaan, on kuitenkin oltava sitten makuupussi ja alusta ainakin olemassa. Tietysti ne on asunnottomana tarpeelliset joka tapauksessa.
Olen miettinyt myös sitä kun tyhjillään olevia taloja ja mökkejä on paljon, hädässä voisi vaikka ulkosaunaan mennä, saisi lämmintäkin.
Asuntovaunu olisi myös kodikas vaihtoehto mutta sille pitää olla joku suht vakituinen paikka ellei autoa omista.
Se että joutuu kiertämään kerrostalojen porraskäytävä on levotonta ja stressaavaa.
Ap
Tekisin leirin eduskunnan aulaan.
Menisin kaupungin asuntotoimistoon ja kertoisin tarvitsevani asunnon heti.
Kotikaupungissani on paljon tyhjiä asuntoja, joten varmasti löytäisin asunnon myös yksityisiltä markkinoilta.
Ehkä ostaisin keskustasta pienen kerrostaloasunnon, koska ikääkin on jo.