JOS joutuisit asunnottomaksi mitkä olisi sinun keinosi selvitä?
Mietin konkreettisia asioita jotka auttaisivat selviämään ilman omaa kotia. Miten sinä selviäisit ja mitä tekisit ja miten toimisit jos saisit tietää että pian olet ilman asuntoa?
Mulle ei ole käymässä näin, kunhan pohdin asiaa.
Kommentit (110)
Ei ole todennäköistä, kun on velaton talo ja kakkosasunto. Mutta jos siis molemmat menettäisin, niin rahalla tuosta silti pääsisi helpoiten. Ostaisin jonkin asunnon. Niitähän on nyt paljon tyhjillään.
En tiedä selviäisinkö.
Oma koti on kaikkein tärkeintä elämässä.
Muuttaisin vanhan sukulaisen luo,on muutenkin ollut puhetta.
Toivottavasti niin ei käy kellekään.
Vaikka onkin käynyt 😟
Mä asun jonkin aikaa City varastossa missä tavaranikin oli :D sit ne sulki erillisellä lukolla varastoni, en päässyt enää sisään. Mut kun piti hakee henk koht jutska lompakko yms niin cityvarasto lähetti jonkun vartijan avaan Lukon. Ja sit jostain syystä se soitti poliisitki sinne :D en oikein tajunnut mut väärin olin tehnyt. Tavarat sai jäädä kuun loppuun mutta minulla ei ollut enää mitään asiaa cityvarasto....nukuin varastossa muutaman yön ja siel oli videovalvonta
Oikeaa rahaa ei paljon ole mutta visalla tai masterilla maksaisin hotellin ja myöhemmin takuuvuokran.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun jonkin aikaa City varastossa missä tavaranikin oli :D sit ne sulki erillisellä lukolla varastoni, en päässyt enää sisään. Mut kun piti hakee henk koht jutska lompakko yms niin cityvarasto lähetti jonkun vartijan avaan Lukon. Ja sit jostain syystä se soitti poliisitki sinne :D en oikein tajunnut mut väärin olin tehnyt. Tavarat sai jäädä kuun loppuun mutta minulla ei ollut enää mitään asiaa cityvarasto....nukuin varastossa muutaman yön ja siel oli videovalvonta
Missä asut nykyään?
Suomalaiset erottivat meidän perheen ysärillä. Ei asumistukea työttömälle yrittäjämiehelle ja minun palkalla ei pystytty silloista asuntoa maksamaan.
Tehtiin niin, etä mies hommasi oman, hirveän (yhteisvessa käytävällä, ja pönttö oli tukossa) asunnon ja minä hankin vuokra-asunnon lapseni kanssa. Ero siitä tuli. Oli liian vaikeaa asua yhdessä.
Onneksi som put sun muutkin saavat yhdistellä perheitään nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut nykyään?
Nykyään asun vuokralla
Vierailija kirjoitti:
Tekisin kaikkeni että pääsisin linnaan.
Mietin kysymystä ja ajattelin, että varmaan yrittäisin joihinkin rappukäytäviin. Linnaan pääsy voisikin olla parempi ratkaisu. Koitos vinkistä. Varmaan iäkäs ihminen saisi olla siellä aika rauhassa.
En keksi miten voisin joutua asunnottomaksi ellei Putlerin ohjus iske keskelle rivaria.
No tuota ei meidän kohdalla tarvitse edes jossitella koska niin ei voi käydä. Kukaan tuskin tulee ottamaan meiltä velatonta kartanoa pois.
Rappukäytävä esim ylin kerros mikä on joku ullakko tila mis ei oo sisäänkäyntiä tai jos on alimmassa kerroksessa koko rappusten alla.
Huoltoaseman pöydässä nukkuminen mut saatto tulla vartija herättävän ettei saa nukkua.
Myös jokku vessakopit. Nykyään kotona sulki noi 24 huoltoasemat.
Joskus pakkasten alkaessa saatto vielä pari tuntia nukkua puun alla mut jääty jo liikaa.
Bussissa voi nukkua matkan ajan takapenkille.
Asunnottoman ei juuri nuku kun ei oo safetyä välttämättä
Hengaisin jossain huumeluukuis ja välil kodittomien asuntoloissa, steissil tai rappukäytäväs.
Varmaan aikuiset lapset auttaisivat saamaan katon pään päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunnoton, kesällä seikkailen pakullani Suomessa ja ilmojen viiletessä suuntaan Etelä-Eurooppaan. Nyt jo kolmatta vuotta vapaaehtoisesti asunnoton eikä kiinteät seinät enää oikein innosta. Minulla on kaikki mitä tarvitsen: ruuanlaittomahdollisuus, vessa, suihku, makuutila, sähköt, juokseva vesi ja koko maailma takapihana. Terkut täältä Italiasta. :)
Ihanaa elämää! Voi vaihtaa maisemia, silloin kun haluaa. Minäkin reissasin nuorempana. Toivon kaikkea hyvää sinulle!
Jokaisen ihmisen tulisi hankkia ns. neljän vuodenajan teltta ja makuupussi jo silloin, kun vielä menee hyvin. Se on yhtä tärkeä, kuin kotivara ruoassa.
"syökööt kakkua"