Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOS joutuisit asunnottomaksi mitkä olisi sinun keinosi selvitä?

Vierailija
20.11.2025 |

Mietin konkreettisia asioita jotka auttaisivat selviämään ilman omaa kotia. Miten sinä selviäisit ja mitä tekisit ja miten toimisit jos saisit tietää että pian olet ilman asuntoa?

Mulle ei ole käymässä näin, kunhan pohdin asiaa. 

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos asuntoa ei enää olisi, menisin asumaan kesämökilleni. On tosin kesäasuttava, joten aika vilpoista menoa olisi.

Vierailija
82/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Suomessa on talvisin jopa 25-30 astetta pakkasta. Ulos joutuminen vaarantaisi henkeni vakavasti. Tällaisessa tilanteessa minulla ei ole yhtään mitään velvollisuutta noudattaa mitään lakipykälää joka menisi ristiin henkilökohtaisen selviytymiseni kanssa. Minulla ei ole yhtään mitään velvollisuutta nääntyä. Ryhtyisin välittömästi murto- ja väkivaltarikollisuuteen varmistaakseni OMAN selviytymiseni. En jonkun kauppiaan etuja tai mökinomistajan. Olen totta puhuen hämmästynyt miksi suomalaiset kodittomat eivät kapinoi ja mellakoi paljon enemmän ja voimakkaammin? Kodittomuus on ihmisoikeusrikos.

Vierailija
84/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanu yksityisiltä usein vuokralämpän.

Ei luottotietoja.

Yks ne tarkasti ja sit kyseli tarkemmin. Vuokraa sekin.

Sossusta turha odottaa mitään apua, lupaavat jotain ihme palvelua millä pääsee kunnan kämppiin tms, asuntoja tyhjillään ja vaikka asukas sanois et mikä tahansa asunto käy jos sossut auttaa mut ku ne auta.

Joskus tärppää asunto mut sen oon huomannut et jos joku tekee näitä et näytössä on monia samaan aikaan niin ei mitään toivoo.

Vierailija
85/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten selviäisin ilman tuulensuojaa? Rakennustavaraakaupat voisi myydä tilauksesta sellaisia parin neliön koppeja, mitä voisi itse kokoa. Sen voisi pystyttää talvella parkkipaikalle tai metsään jos saa luvan. Sinne sitten lämpimään sisälle makuupussin kanssa nukkumaan.

Vierailija
86/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku dokumentti pätkä missä joku nukkua laiskan kivisellä yöt ja talvet. Lunta ei päässyt kun oli joku iso auto tie )tai joku silta tms

Vierailija
87/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*aliska

Vierailija
88/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan päihteet

Vierailija
89/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan tämä on melko epätodennäköinen vaihtoehto, ellet sitten hankkiudu asunnottomaksi omasta tahdostasi.

Toki riikkulin ja orpopojan hallitus tekee kaikkensa, että meilläkin alkaisi USA:n tapaan ilmestymään puistoihin ja kadunvarsiin telttakyliä ja varmaan siinä jamassa muutaman vuoden päästä oltaisiinkin, jos ihmiset ei tajua seuraavissa vaaleissa äänestää tätä katastrofihallitusta hevon vit tuun.

Vierailija
90/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos hätätapaus murtautuisin lämpimään tilaan.

yritän puhua ihmisille talvivaate ja teltan tärkeydestä jos suomeen tulee kriisi esim.rajalle. autotiet voi tukkeutua ja jossain pitää selvitä lämpimänä.

jos autossa tilaa makuupussi,teltta juomapullot,nuotiotarvike,hätä ruokaa. näillä selviytyy myös jos auto kosahtaa jonnekkkin metsään.

kaupunki voi olla kriisis vaarallinen.

Vierailija
91/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan tämä on melko epätodennäköinen vaihtoehto, ellet sitten hankkiudu asunnottomaksi omasta tahdostasi.

Toki riikkulin ja orpopojan hallitus tekee kaikkensa, että meilläkin alkaisi USA:n tapaan ilmestymään puistoihin ja kadunvarsiin telttakyliä ja varmaan siinä jamassa muutaman vuoden päästä oltaisiinkin, jos ihmiset ei tajua seuraavissa vaaleissa äänestää tätä katastrofihallitusta hevon vit tuun.

Yhdessä oikeiston pahuutta vastaan, ääni vasemmistolle.

Vierailija
92/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäisin menemällä töihin. Hankkisin asunnon.

Jos ei mitään muuta niin valitsisisn talon umpimähkää ja menisin sisälle ja alkaisin asumaan siinä. Sinne vaan samaan kasaan muiden kanssa.

Vierailija
93/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoisin vuokralaisen sijoitusasunnosta ja muuttaisin tilalle.

Vierailija
94/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan mamman ja papan luokse. 

Vierailija
95/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sahaisin metsästä puutavaraa ja rakentaisin siitä talon itselleni. 

Vierailija
96/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi hommata kimpassa "kunnollisten" kodittomien kanssa puolijoukkueteltta kaminalla. Päihderiippuvaisten kanssa ei missään nimessä. Riittävän monen "jäsenen" kanssa lämpöä riittää talvellakin, kun pidetään "kipinävuoroja".

Tulee hyviä inttimuistoja tästä. Pääsisipä taas nuorten miesten kanssa telttailemaan metsän siimekseen.

M25

Vierailija
97/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin äidin tyhjään asuntoon, hän on hoitokodissa. 

Vierailija
98/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuokraisin tai ostaisin asunnon. Jos tämä ei olisi mahdollista, menisin asumaan vanhempieni vierasmökkiin siksi aikaa että saisin asiani kuntoon. 

Vierailija
99/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin asunnoton niin oletettavasti olisi käynyt niin että olisin sitä ennen joutunut työttömäksi jolloin ei olisi enää varaa asua vanhassa asunnossa.

Jos olisi kevät tai kesä, muuttaisin luontoon. Minulla on hyvät retkeilykamppeet, kunnon teltta ja makuupussi joilla pärjäisin pitkälle syksyyn asti, joulukuussa olisi aika saada seuraava asunto. Tämän ajan tavarani olisivat vuokravarastossa ja säästäisin kaiken liikenevän rahan uuden reilusti halvemman asunnon vuokraan jotta pääsisin talveksi omaan kotiin. Sovittaisin elämäntyylini uuteen tulotasoon eli työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea vastaavaan tasoon.

Oikeasti kysymys on omalla kohdallani aika teoreettinen koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva nelikymppinen jonka eläke on tarpeeksi suuri että pärjään taloudellisesti tosi kivasti verrattuna muihin ikäisiini eläkeläisiin. Eli aika paljon pitäisi tapahtua ennen kuin itseni kadulta löytäisin. 

Vierailija
100/110 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovaunuun menisin ja miettisin rauhassa tilannetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi