Miksi jotkut keulivat tavallisilla lapsillaan?
On normaalia kertoa vaikka, että Eemeli oppi eilen kävelemään tai lukemaan tai valmistui yliopistosta, mutta jotkut keulivat kaikella ja koko ajan ja näyttävät lastensa kuvia jne. kyllästymiseen asti.
Ärsyttääkö teitä se?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ärsyttää niitä, jotka ei ole tottuneet jutustelemaan ihmisten kans kasvokkain, ihan tavallisista asioista. Miksi ärsyttäsi, mieluummin olen mukana jutussa, miksen olisi.
Kun koko keskustelun sisältö on toisen keskustelun osapuolen vuodatusta omista asioistaan. Sinä olet vain passiivinen kuulija, joka ei saa sanottua sanaakaan väliin.
Ei sellainen ole mitään jutustelua tavallisista asioista. Se on monologi.
Äitinsä silmissä apinakin näyttää gasellilta. (Sananlasku.)
Ei se ole keulimista että kertoo kuulumisia ja mitä lapset tekevät. Se on normaalia kanssakäymistä ja vuorovaikutusta. Kommentti kertoo enemmän ap:stä.
Itse sanon aina kaikille, että mun pojasta tuskin tulee koskaan mitään. Ei ole kuulemma oikein hyvä sekään, vaikka enhän minä tätä sille itselleen ole paljastanut.
Ei kai sitä pidä väheksyä jos lapsilla menee hyvin. Ihmeellinen ajatusmaailma. Kerron ihan mielelläni että lapseni lukee lääkäriksi. Keneltä se on pois? On lisäksi komea, pitkä jne.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että lapsi on vanhemmilleen rakas, mutta ei kiinnosta tippaakaan kuulla mitä jonkun työkaverin lapsi on tehnyt tai oppinut. Varsinkin, kun tietävät minun olevan vela ja silti pälpättävät lapsijuttujaan. Hehkuttakoot lapselliset keskenään.
Ihmisenä on tarkoitus kehittyä. Tässä on hyvä esimerkki ihmisestä, joka ei ole sisäisesti kehittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kuvittelee, että tavallisista asioista kertominen on keulimista
Se riippuu näihin tavllisiin asioihin liittyvistä adjektiiveista, sivulauseista ja muista kielellisitä kiemuroista. Ei pidä unohtaa äänensävyäkään.
No mä täällä yhdessä ketjussa kerroin ihan tavallisin jutun aikuisesta lapsestani liittyen ketjun aiheeseen. Sain kuulla olevani lapseni teoilla kehuskelija. Siis ihan neutraalisti kerroin vain asian ja paskan sain niskaani. Uskon, että jotkut käyttäytyy noin myös irl ja kuvittelevat ihan tavallisen asioiden kertomisen kehuskeluna.
On kahdenlaisia ihmisiä: niitä, jotka tykkäävät lapsista, ja niitä, jotka eivät tykkää lapsista. Näiden kannattaa vältellä keskustelua aiheesta. Laita vaikka poliittiset suunnat vastakkain ja katso, tuleeko riitaa, jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole keulimista että kertoo kuulumisia ja mitä lapset tekevät. Se on normaalia kanssakäymistä ja vuorovaikutusta. Kommentti kertoo enemmän ap:stä.
Rajansa toki kaikella, mutta ainakin minä tykkään kuunnella muiden lapsikuulumisia. Mistä sitten pitäisi puhua? Säästä ainoastaan tai miten on niin kiirettä, mikä on nykypäivän mitäänsanomatonta small talkia? Kuinka minä saavutin työssä sitä ja tätä, kuinka minä autoin ihmistä x, kuinja minä olen oppinut taidon y, kuinka kaikki kehuvat minua? Vaikka lasten kehumisessa voi olla mukana ylpeyttä omista ansioista, on se kuitenkin toisen ihmisen ihastelua toisin kuin (usein miesten) pelkkien omien saavutusten luettelo.
Arvasin heti ketun alussa että lapseton haluaisi rajoittaa lapsista puhumasta ja kertomasta innoissaan Lasten menestyksestä. TOTTA KAI LAPSISTAAN PUHELLAAN. Sillä ei tahallaan lapsettomia ärsytetä. Pitäisikö yhden lapsettoman takia kaikkien varoa lapsista puhumista. EI TODELLAKAAN. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt seuraa kirjoittelua syrjäytyneistä ja huumenuorista, kotona makaavista peliaddikteista ja katsoo porukkaa joka maleksii kaduilla nämä neljä omaa tavallista korkeakoulutettua, työssäkäyvää hyvätuloista ja normaalia lasta on todella nykypäivän huippua!
En keuli mutta olen enemmän kuin ylpeä heistä!
Kyllä se elämä sinuakin vielä opettaa.
?? Mitä ajattelit?
Nuo ovat jo yli 20v-40v ikäisiä joten syrjäytymisen riski on aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että lapsi on vanhemmilleen rakas, mutta ei kiinnosta tippaakaan kuulla mitä jonkun työkaverin lapsi on tehnyt tai oppinut. Varsinkin, kun tietävät minun olevan vela ja silti pälpättävät lapsijuttujaan. Hehkuttakoot lapselliset keskenään.
Et vaan voi lapsettomuuttasi toisten suita tukkia . Aamen. 😝😝😝😝
Mulla on kolme pientä lasta (alle 6 v) ja useimmiten mun päiviini ei töiden lisäksi mahdu kuin lapsiin liittyviä asioita. Kerta se viikkoon ehdin harrastamaan. Töissä on mun lisäkseni yksi toinen lapsellinen henkilö (mies, jolla yksi lapsi), joka tosi tiukasti torppaa aina, jos keskustelu kääntyy lapsiin. Ei kuulemma halua pitkästyttää muita lapsijutuilla ja hän ehtiikin tekemään kaikkea muutakin elämässään, joten jutun aihetta riittää.
Mulla ei valitettavasti oikein ole muita kuulumisia kuin lapsiin liittyviä ja tuntuu tosi inhottavalta, etten saa jutella töissä mitään henkilökohtaisempaa, vaikka muut saavat. Tiedostan, että tilanne ei loputtomiin ole tällainen, lapset kasvavat, mutta juuri nyt olisi kiva voida vähän jakaakin omia asioita, vaikka ne koskevatkin lapsia.
Ihan normaalia. Mieluummin puhuu lapsestaan kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä pidä väheksyä jos lapsilla menee hyvin. Ihmeellinen ajatusmaailma. Kerron ihan mielelläni että lapseni lukee lääkäriksi. Keneltä se on pois? On lisäksi komea, pitkä jne.
No saa kertoa, että lukee lääkäriksi, sehän kertoo että on panostanut kouluun ja lukioon ja nyt opiskeluun. Mutta jos kertoisit, että hän on komea ja pitkä, menisit tiettyyn kategoriaan. Ap
On se kamalaa kun puhutaan omista lapsista. He ovat osa elämää. 🙄
Pitäisikö esim. lemmikeistä puhuminen lopettaa koska joillakin ei ole lemmikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaan voi lapsettomuuttasi toisten suita tukkia . Aamen. 😝😝😝😝
Juuri näin...
Meillä on lähipiirin kesken keskusteluryhmä. Laitan sinne joskus yhden kuvan lapsestani lähinnä isovanhempien ihailtavaksi. Perään sillä samaisella sekunnilla tulee 4 kuvaa miehen veljen lapsesta lapsen äidin laittamana. Eli kyllä ne lapset jotain kateutta aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lähipiirin kesken keskusteluryhmä. Laitan sinne joskus yhden kuvan lapsestani lähinnä isovanhempien ihailtavaksi. Perään sillä samaisella sekunnilla tulee 4 kuvaa miehen veljen lapsesta lapsen äidin laittamana. Eli kyllä ne lapset jotain kateutta aiheuttaa.
Kateutta? Miksi oletat, että kateutta???