Miksi jotkut keulivat tavallisilla lapsillaan?
On normaalia kertoa vaikka, että Eemeli oppi eilen kävelemään tai lukemaan tai valmistui yliopistosta, mutta jotkut keulivat kaikella ja koko ajan ja näyttävät lastensa kuvia jne. kyllästymiseen asti.
Ärsyttääkö teitä se?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme pientä lasta (alle 6 v) ja useimmiten mun päiviini ei töiden lisäksi mahdu kuin lapsiin liittyviä asioita. Kerta se viikkoon ehdin harrastamaan. Töissä on mun lisäkseni yksi toinen lapsellinen henkilö (mies, jolla yksi lapsi), joka tosi tiukasti torppaa aina, jos keskustelu kääntyy lapsiin. Ei kuulemma halua pitkästyttää muita lapsijutuilla ja hän ehtiikin tekemään kaikkea muutakin elämässään, joten jutun aihetta riittää.
Mulla ei valitettavasti oikein ole muita kuulumisia kuin lapsiin liittyviä ja tuntuu tosi inhottavalta, etten saa jutella töissä mitään henkilökohtaisempaa, vaikka muut saavat. Tiedostan, että tilanne ei loputtomiin ole tällainen, lapset kasvavat, mutta juuri nyt olisi kiva voida vähän jakaakin omia asioita, vaikka ne koskevatkin lapsia.
Missä isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lähipiirin kesken keskusteluryhmä. Laitan sinne joskus yhden kuvan lapsestani lähinnä isovanhempien ihailtavaksi. Perään sillä samaisella sekunnilla tulee 4 kuvaa miehen veljen lapsesta lapsen äidin laittamana. Eli kyllä ne lapset jotain kateutta aiheuttaa.
Kateutta? Miksi oletat, että kateutta???
No yksi kuva "hukkuu" helposti näihin toisiin kuviin. Isovanhemmat sitten jaksaa usein kommentoida vain viimeksi tullutta kuvaa. Kuvittele että esittelet vaikka lapsen piirrustusta jollekin ja naapuri juoksee eteen kymmenen oman lapsen piirrustuksen kanssa. Epäkohteliasta se ainakin on. Ratkaisin asian niin että laitan kuvat suoraa isovanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että lapsi on vanhemmilleen rakas, mutta ei kiinnosta tippaakaan kuulla mitä jonkun työkaverin lapsi on tehnyt tai oppinut. Varsinkin, kun tietävät minun olevan vela ja silti pälpättävät lapsijuttujaan. Hehkuttakoot lapselliset keskenään.
Et vaan voi lapsettomuuttasi toisten suita tukkia . Aamen. 😝😝😝😝
No, onneksi korvatulpat on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että lapsi on vanhemmilleen rakas, mutta ei kiinnosta tippaakaan kuulla mitä jonkun työkaverin lapsi on tehnyt tai oppinut. Varsinkin, kun tietävät minun olevan vela ja silti pälpättävät lapsijuttujaan. Hehkuttakoot lapselliset keskenään.
Ihmisenä on tarkoitus kehittyä. Tässä on hyvä esimerkki ihmisestä, joka ei ole sisäisesti kehittynyt.
Väite ilman perustelua. Hieno homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kuvittelee, että tavallisista asioista kertominen on keulimista
Heikko omanarvontunto ja kateus. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Moni on vaan katkera kun ei oma lapsi pärjää. Jätimme aina kertomatta lapsen koulun muuten kuin kysyttäessä. Eräs tuttu muisti aina maita, että se on huono ja siellä on paljon huumeita tms., sattumalta oma lapsensa oli pyrkinyt sinne vaan ei päässyt.
Tuiki tavalliset peruspirkot ja penat keulivat tuiki tavallisilla peruspennuillaan. Kyllä se oikeasti on rasittavaa kun jotain vaahtosammuttimen pituista jonnejormaa ylistetään kuin kakara olisi joku uusi Mozart.
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan se tyhmää. Mulla yksi tuttu meni naimisiin miehensä kanssa. Ovat olleet avoliitossa parikymmentä vuotta ja kaksi melkein täysi-ikäistä lasta. Voi sitä hehkutusta ja ilosta itkemistä, kun viimeinkin mies kosi.
Happamia... On se kumma, kun joidenkin mielestä ihmiset ei saisi iloita ja hehkuttaa itselleen tärkeitä asioita.
Ihmiset ovat ylpeitä tavallisistä, kivasti pärjäävistä lapsistaan siksi -- koska ne tavalliset ja pärjäävät lapset ovat nykyään harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuiki tavalliset peruspirkot ja penat keulivat tuiki tavallisilla peruspennuillaan. Kyllä se oikeasti on rasittavaa kun jotain vaahtosammuttimen pituista jonnejormaa ylistetään kuin kakara olisi joku uusi Mozart.
Näin rumasti puhuu vain katkera läski mt Vanhapiika toisten lapsista 🐖🐖🐖🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Kivahan se on että vanhemmat ovat ylpeitä lapsistaan.
Vähän huvittavia ovat nämä vanhemmat jotka ottavat itseensä jos et ole tarpeeksi innostuneesti reagoimassa tähän kehumiseen. Kyllä sellaisen täytyy olla sisimmässään katkera ja kateellinen ihminen! Ei ne omat lapset ja lapsenlapset kiinnosta ketään niin paljon kuin asianomaisia itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi nainen keuli sillä, että hänen aikuinen poikansa käy kuntosalilla :D
Sinä luulet sen olevan keulimista.
Mitä muuta syytä on kertoa, että aikuinen poikani käy salilla?
Jospa vaikka keskusteltiin lähellä olevista kuntosaleista, ja toinen keskustelija totesi, että poikani käy tuolla salilla ja kertoi sen oleva hyvä.
Tähän erityisherkkä lumihiutale reagoi vetämällä punaisen lipun taskustaan ja kirkumalla, ettei lapsista saa puhua eikä varsinkaan "Keulia" heidän tekemisillään.
Tuli taas paska mutsi olo kun lapseni ei ole ns elämää suurempi juttu.