Miksi jotkut keulivat tavallisilla lapsillaan?
On normaalia kertoa vaikka, että Eemeli oppi eilen kävelemään tai lukemaan tai valmistui yliopistosta, mutta jotkut keulivat kaikella ja koko ajan ja näyttävät lastensa kuvia jne. kyllästymiseen asti.
Ärsyttääkö teitä se?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat niin alkukantaisia, että lapsilla noustaan arvoasteikossa kuten hyvällä koulutuksella; tai näin ainakin jotkut luulevat, joilla ei mitään muuta ole.
Jotkut suomalaiset ovat niin alkukantaisia, että eivät osaa keskustella toisten ihmisten kanssa. Sitten on kauhean työläännyttävää, kun jotkut puhuvat niistä asioista jotka ovat heille tärkeitä, kuten lapsistaan.
Hyvällä ystävälläni on kaksi normaalia poikaa. Tämä on nykypäivänä ihan joka tavalla poikkeuksellista.
Vierailija kirjoitti:
No voihan se joillakin mennä vähän överiksi. Mutta se suhde omaan lapseen on ns elämää suurempi, joten sitä voi hehkuttaa jotain asiaa sen enempiä edes ajattelematta.
Aikuiset lapset ei ehkä itse ole niin innoissaan siitä kohkaamisesta, mutta eivät oikein ehkä kehtaa sitä sanoakkaan.
Se suhde katkeaa, kun lapsi on aikuinen, halusit tai et.
Itse en haluaisi olla venhempieni kanssa enää missään tekemisissä, eli se siitä "elämää suuremmasta suhteesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan se joillakin mennä vähän överiksi. Mutta se suhde omaan lapseen on ns elämää suurempi, joten sitä voi hehkuttaa jotain asiaa sen enempiä edes ajattelematta.
Aikuiset lapset ei ehkä itse ole niin innoissaan siitä kohkaamisesta, mutta eivät oikein ehkä kehtaa sitä sanoakkaan.
Jatkan.. Tää on muuten asia, joka ei yleensä avaudu lapsettomille, eikä tarvitsekkaan.
Olisiko teillekin voinut löytyä joku oikea työ?
Kun nyt seuraa kirjoittelua syrjäytyneistä ja huumenuorista, kotona makaavista peliaddikteista ja katsoo porukkaa joka maleksii kaduilla nämä neljä omaa tavallista korkeakoulutettua, työssäkäyvää hyvätuloista ja normaalia lasta on todella nykypäivän huippua!
En keuli mutta olen enemmän kuin ylpeä heistä!
Miksi ihmiset kuvittelee, että tavallisista asioista kertominen on keulimista
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt seuraa kirjoittelua syrjäytyneistä ja huumenuorista, kotona makaavista peliaddikteista ja katsoo porukkaa joka maleksii kaduilla nämä neljä omaa tavallista korkeakoulutettua, työssäkäyvää hyvätuloista ja normaalia lasta on todella nykypäivän huippua!
Suomessa on ihan liikaa vinosilmäisiä mielenhäiriöistä kärsiviä pallopäitä. Suomalaisten pitäisi hiukan tarkemmin vauvakuumeessaan katsoa kenen kanssa lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se elämä sinuakin vielä opettaa.
Toinen on nämä lapsistaan vähän väliä Suomeen postaajat. Kelaan ohi ja nopsaa. Lapsilta edes kysytty haluaako omaa naamaansa sinne tarinoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se suhde katkeaa, kun lapsi on aikuinen, halusit tai et.
Itse en haluaisi olla venhempieni kanssa enää missään tekemisissä, eli se siitä "elämää suuremmasta suhteesta".
Voi miten surullista.
Meillä 20+ - 40+v lapset pitävät yhteyttä lähes päivittäin ja tavataan 1-4 kuukaudessa, lomaillaan yhdessä eri kokoonpanoilla. Yksi lastenlapsista oli illan eilen luonamme ja 2 tulee viikonloppuna yökylään.
En osaa kuvitellakaan etteivät olisi meidän elämässämme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästäkö te niiden tuttujenne kanssa vain keskustelette? Minusta on ihan luonnollista että ystävien ja tuttavien kanssa puhutaan myös henkilökohtaisista ja sille ihmiselle tärkeistä asioista. Ja lapset ovat yksi sellainen asia.
Ohimennen voi kertoa jonkun asian lapsestaan ja vaihtaa sitten aihetta, mutta kuvien näyttämisillä höystetyt lapsimonologit ovat uuvuttavia.
Jos ei ole aikaa eikä voimia muuhun kuin lapsiperhe-elämään, niin on vaikea puhua muusta.
"on selvästi ikäisiään edellä kehityksessä ja älykkäämpi", joo se teidän 3v konttaa ja jokeltelee edelleen vaan...
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan se tyhmää. Mulla yksi tuttu meni naimisiin miehensä kanssa. Ovat olleet avoliitossa parikymmentä vuotta ja kaksi melkein täysi-ikäistä lasta. Voi sitä hehkutusta ja ilosta itkemistä, kun viimeinkin mies kosi.
Mitäs tyhmää siinä on? Sen on heidän onnea. Jätä ihmist rauhaan. 👿
Vierailija kirjoitti:
Koska se lapsi on rakas. Minä en keuli, vaan kerron elämäni iloisista asioista, joihin se lapsi lukeutuu.
Tottakai on kivaa kertoa lapsen menestyksestä ym. Ap. on kateellinen ja katkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan se tyhmää. Mulla yksi tuttu meni naimisiin miehensä kanssa. Ovat olleet avoliitossa parikymmentä vuotta ja kaksi melkein täysi-ikäistä lasta. Voi sitä hehkutusta ja ilosta itkemistä, kun viimeinkin mies kosi.
Ja useinmiten se on vain lopun alkua. Ihan empiirinen tutkimus.
Empiirinen on housuissasi ... löysitkö uuden sanan??? Jos joku ärsyttää tai käy kateeksi niin mitäs olet sellaisen kanssa ?????😝
Vierailija kirjoitti:
Hm, vuosia kuuntelin "poikani X, jonka kummisetä on kirurgi".
No voi nyt kamalaa mitä olet joutunut kärsimään....Keksi lisää mistä kärsit ihan kauheasti ihmisetn kanssa...🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kuvittelee, että tavallisista asioista kertominen on keulimista
Se riippuu näihin tavllisiin asioihin liittyvistä adjektiiveista, sivulauseista ja muista kielellisitä kiemuroista. Ei pidä unohtaa äänensävyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästäkö te niiden tuttujenne kanssa vain keskustelette? Minusta on ihan luonnollista että ystävien ja tuttavien kanssa puhutaan myös henkilökohtaisista ja sille ihmiselle tärkeistä asioista. Ja lapset ovat yksi sellainen asia.
Ohimennen voi kertoa jonkun asian lapsestaan ja vaihtaa sitten aihetta, mutta kuvien näyttämisillä höystetyt lapsimonologit ovat uuvuttavia.
Piruako olet uuvuttavien ihmisten kanssa.???
Vierailija kirjoitti:
Yksi nainen keuli sillä, että hänen aikuinen poikansa käy kuntosalilla :D
Ihan asiaa keulii. Pitäisikö olla huumehörhö ??
Olitpa rohkea. Itse en uskaltaisi sanoa noin.