Vanha talo ja mies
Tilanne on että talossa on tunkkainen ilma ja mies ei suostu siihen että laittaisimme korvausilma venttiilejä. Meillä on pieni lapsi jonka terveydestä olen huolissaan koska taloon ilma tulee rakenteista ja toki omasta terveydestä myös. Taloon tulee ilmaa myös poistoilman kautta. Mitä ihmettä voin tilanteelle jotta mies suostuisi asentamaan räppänät. Olen kaikki ostanut valmiiksi, yli tuhat euroa meni rahaa. Onko tämä normaalia että ei haluta korvausilmaa taloon? Kellari on homeessa kun sielläkään ei ole mitään ilmareikiä
Kommentit (175)
En ymmärrä miten tämä tilanne meni tähän. Pitäisi pettää miestä rangaistukseksi
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko tää normaalia tämmönen??
Ei
Väittää kiven kovaan että venttiilit jäädyttää talon??? Ei kuulemma kiinnosta edes pienen lapsen terveys. Miten ihmeessä tää äijä muuttuki noin kusipääksi. Vttu mikä idiootti
Vierailija kirjoitti:
Väittää kiven kovaan että venttiilit jäädyttää talon??? Ei kuulemma kiinnosta edes pienen lapsen terveys. Miten ihmeessä tää äijä muuttuki noin kusipääksi. Vttu mikä idiootti
Muuta pois. Sillähän se selviää.
Miksi et yksinkertaisesti avaa ikkunaa?
Mies lättää ikkunan kiinni heti ja ikkunasta tulee liikaa ilmaa.. meillä on isot tuuletusikkunat
Ei me ap voida sille mitään, että sinä heikkolahjaisena, olet ottanut 15v vanhemman jääräpää miehen. Nyt sitten kärsit siellä tai eroat ja alat yh.ksi tai annat lapsen adoptioon.
Muutat pois, jos mies ei suostu tekemään tarvittavia toimenpiteitä. Me asutaan miehen omistamassa kämpässä ja täällä haisi selvä home. Vuosikausia sitä jankutin ja mies ei muka haistanut mitään. Alkoi ukolle tulla vipinää kinttuihin, kun ilmoitin, että uusi kämppä on jo katsottuna. Löytyi sitten hometta. Jostain syystä nämä asiat ovat miehille arkoja. Me olemme hyvin toimeentulevia, joten tiukka rahatilannekaan ei selittänyt sitä kieltämistä.
Se on inhottava tilanne kun asuu toisen omistamassa talossa ilman vuokra sopimusta niin ei ole mitään oikeuksia. Luulen että joudun muuttamaan pois täältä ja rikkomaan perheen. En ymmärrä miksi edes oman lapsen terveys ei kiinnosta. Mies oli alkuun hyvinki nuorekas eikä tommonen jurnuttaja. Oli innoissaan remonteista jne. Nyt vuoden sisällä muuttunut
Vierailija kirjoitti:
Se on inhottava tilanne kun asuu toisen omistamassa talossa ilman vuokra sopimusta niin ei ole mitään oikeuksia. Luulen että joudun muuttamaan pois täältä ja rikkomaan perheen. En ymmärrä miksi edes oman lapsen terveys ei kiinnosta. Mies oli alkuun hyvinki nuorekas eikä tommonen jurnuttaja. Oli innoissaan remonteista jne. Nyt vuoden sisällä muuttunut
Kyllästynyt sinuun. Haluaa jonkun vielä sua nuoremman ja lapsettoman tilalle.
Nopein ja halvin tuloilmaratkaisu on poistaa ikkunoiden ylireunasta pätkiä tiivisteistä. Voit tehdä silloin, kun ukko ei ole kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko tää normaalia tämmönen??
Alkaa mennä provon puolelle, mutta ei ole normaalia että mies ei ole kiinnostunut lapsensa ja vaimonsa terveydestä. T. Tavallinen perheenisä
Tästä ei ole ap:lle apua, mutta jos täällä on joku joka harkitsee ikkunaremonttia. Uudet ikkunat kannattaa hankkia sellaiset, joissa on valmiina tuloilmaventtiilit, niin ei tarvitse niitä erikseen asentaa. Useimmiten vanhat ikkunat ovat olleet niin hatarat, että tuloilma on päässyt sisään niiden puitteiden välistä.
Miehellä siis hysteerinen energiansäästö vaikka sitä laskua ei itse edes maksa. Sanoo että ilma ulkoa jäädyttää talon niin ettei voi olla. Kumma kun ei muilla jäähdy, vain meillä
Miehesi ap täällä. Vai puhut sinä meidän asioista palstalla. Voit häipyä lapsen kanssa. Itse asiassa mulla on jo toinen, parikymppinen joka muuttaa kohta meille. Häntä ei ilmanvaihto haittaa.
Jospa muutat lapsesi kanssa pois sieltä homeasunnosta ja jätät miehen ihmettelemään mitä tapahtui. Maksakoot sulle elärit sinne uuteen osoitteeseen. Mies ei varmaan anna kenenkään tulla sinne asunontoon laittamaan niitä venttilejä kun asian osaava voisi tehdä ilmoituksen että asunto ei edes ole asumiskelpoinen. Älä altista itseäsi ja lastasi terveysongelmille joita homeisesta sisäilmasta voi tulla. Koska tiedostat ongelman niin on sun päätös altistatko lapsesi tähän vai et, vaikka omasta terveydestäsi et niin välittäisikään.
Sanoin miehelle että nyt päättää joko laitetaan venttiilit tai mää muutan lapsen kaa. Eipä tässä oo vaihtoehtoja, enkä anna enään alistaa ja haukkua tyhmäksi
Vierailija kirjoitti:
Senhän ne tekevätkin. Kai teillä on avattavaa mallia olevat ikkunat? Koetas pitää yhtä koko päivä raollaan. Lisäksi kosteuspisteiden määrä lisääntyy. Vanhoissa taloissa painovoimainen ilmanvaihto tapahtuukin lähinnä takan ja rakenteiden sekä ovien avaamisen kautta..
Sitten muutat tai hyväksyt tilanteen.