Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen valmis palaamaan 50-luvulle mutta naiset eivät ole

Vierailija
19.11.2025 |

Naiset mieluummin stressaa töissä ja vetää mielialalääkkeitä että kestää sitä pyöritystä. Ei kai siinä olette valintanne tehneet.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisitko sinä valmis antamaan omista tuloistasi minulle puolet, jotta voisin olla kotiäiti?

Vierailija
22/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olisitko sinä valmis antamaan omista tuloistasi minulle puolet, jotta voisin olla kotiäiti?

...ja eläkkeestä myös. Sopimus kirjallisena lakimiesten laatimana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin puolet? Sen mitä elämiseen menee.

Ap

Vierailija
24/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin palata koska kohta olisi 60-luku ja kaikki hauska alkaisi ja konservatiiviset arvot heitettäisiin romukoppaan. Nyky"liberaalit" ovat nössöjä. 

Mistä lähtien degeneraatio on hauskaa?

Ap

Ehkä sinä kaipaat oikeutta raïskata laillisesti avioliitossa. Minä en. 

N

Vierailija
25/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ahaa. Eli sinä haet orjatyövoimaa? Olisit heti sanonut. 

Vierailija
26/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin 2000-luku kuin 50-luku.

En itse jaksaisi olla palkatta ensin töissä, sit toinen työtaakka lasten kanssa ja kolmas miehelle illlalla. Jos jotain ei ollut tehty miehen mielen mukaan niin turpaan tuli tai räiskätyksi, kun ukolla oli käsittelemättömät sotatraumat ja purki niitä vaimoon ja lapsiin. 

Pakko sanoa, ettei "50-lukulaisessa unelmassakaan" kestäisi ilman huumausaineita naisen osaa. 

Mitä oikein liioittelet? Ei kaikilla tuollaista ole ollut, silloin eleltiin vielä agraariyhteiskunnassa, suuri osa kansasta. Lapset kasvoivat siinä mukana eivätkä kaikki miehet olleet väkivaltaisia eivätkä juoppoja. Olen synt. 1950 joten aika paljon lapsuudestani muistan vaikka selkään saatiinkiin joskus kun pahempia kepposia tehtiin ajankuluksi. 

Meillä elettiin kaupungissa. Isoisät olivat sodan traumatisoimia ja isoäidit alistettuja kotirouvia. Vasta 60-luvulla naiset alkoivat protestoida polttamalla tupakkaa ja syömällä e-pillereitä. 50-luvulla täysikäisyyden raja oli 21 vuotta, avoliitossa ei saanut elää eikä ehkäisyä ollut.

Vierailija
27/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ahaa. Eli sinä haet orjatyövoimaa? Olisit heti sanonut. 

Niinpä. Tottakai puolet.

Jos ap:n rouva on töissä hän saa palkkaa joka on elämisen kulut  plus ylimääräinen eli säästöt. Eli ap:n pitää tienata kahden palkan verran ja antaa puolet rouvalle. Plus ne eläkkeet. Simples.

Vierailija
28/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennatko itse talonne ja tuot pöytään rahat, joilla elätät vaimon ja lapsen ja maksat kaiken?

Vierailija
29/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse jaksaisi olla palkatta ensin töissä, sit toinen työtaakka lasten kanssa ja kolmas miehelle illlalla. Jos jotain ei ollut tehty miehen mielen mukaan niin turpaan tuli tai räiskätyksi, kun ukolla oli käsittelemättömät sotatraumat ja purki niitä vaimoon ja lapsiin. 

Pakko sanoa, ettei "50-lukulaisessa unelmassakaan" kestäisi ilman huumausaineita naisen osaa. 

Usassa vedettiin 50-luvun kotirouvapiireissä laudanumia ja muita rauhoittavia kaksin käsin. Suomessa ei ollut edes sitä

Vierailija
30/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut hääviä miehilläkään Suomessa tuohon aikaan. 

Vierailija
31/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpsö Ap, 50-luvulla perinteinen, kunnon mies antoi KOKO palkkapussin, siis paperisen kuoren, jossa palkkarahat, vaimolleen. Vaimo maksoi laskut, hoiti ostokset ja antoi miehelleen tupakkirahat. Näin vielä 60-luvullakin.

Vierailija
32/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin palata koska kohta olisi 60-luku ja kaikki hauska alkaisi ja konservatiiviset arvot heitettäisiin romukoppaan. Nyky"liberaalit" ovat nössöjä. 

Ap

Siitä lähtien kun aikuiset miehet elää ikuista miesvauvaikää ja lässyttää vihapuhetta ja maga-paskaa.

Hyvää syrjäytymistä! Jos ei 1950-luvulla käynyt inttiä, pantiin vankilaan.

Vierailija
33/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, ei tule kauppoja. Vedä edelleenkin kätees ja juo ittes hengiltä.

Vierailija
34/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas joku reppana jonka tulot ei riitä nykypäivänä provider-rooliin, niin haaveilee paluusta 50-luvulle :D

Vierailija
35/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uli uli. 

Vierailija
36/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siitä lähtien kun aikuiset miehet elää ikuista miesvauvaikää ja lässyttää vihapuhetta ja maga-paskaa.

Hyvää syrjäytymistä! Jos ei 1950-luvulla käynyt inttiä, pantiin vankilaan.

Asutko jenkeissä vai? En ole suomessa kenenkään kuullut puhuvan mitään maga juttuja.

Vierailija
37/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku on kotona tai haluaisi olla siellä, ei tarkoita että haluaa 50-luvulle. :D Tai että parisuhde määrää koko elämän.

Vierailija
38/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein liioittelet? Ei kaikilla tuollaista ole ollut, silloin eleltiin vielä agraariyhteiskunnassa, suuri osa kansasta. Lapset kasvoivat siinä mukana eivätkä kaikki miehet olleet väkivaltaisia eivätkä juoppoja. Olen synt. 1950 joten aika paljon lapsuudestani muistan vaikka selkään saatiinkiin joskus kun pahempia kepposia tehtiin ajankuluksi. 

<

Suomalaisista oli sodan jälkeen käsittämätön määrä alkoholisteja. Varsinkin miehistä.

Mun akateemisesti koulutetussa (jos se nyt mitään sanoo) suvussa puolet miehistä kuoli alkoholismin seurauksiin pitkälle 90-luvulle asti.

Sitten homma alkoi rauhoittumaan, nyt suvussa ei ole yhtään alkoholistia.

Vierailija
39/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uli uli. 

Ei ollut sitä. Ei sosiaaliturvaa, henkirikokset tapissa, sotatraumat ja niistä johtuvat psyyken/päihdeongelmat etc. Tämä unohtuu monelta persulta joka sinne takaisin kaipaa. 

Vierailija
40/48 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro meille ettet saa p.illua kertomatta ettet saa p.illua🤦🤦