Niina Kuhta menetti paikkansa Dubain-lennon business-luokassa näin Finnair vastaa
No nyt on kunnon YHYYYY!
https://www.is.fi/viihde/art-2000011636132.html
Varmaan Niinan maailma romahti, kun joutui haisevien tavisten joukkoon? Yäkkiä!
Kommentit (141)
Ruumaan olisi voinut sijoittaa. 😉
Niinan matka Dubain temutusmarketteihin sai ikävän käänteen.
Voi ei! Joku merkittävämpi ja menestyvämpi sai businessluokan paikan Niinan nenän edestä.
Voimia ja jaksuhaleja Niinulille!
Eikö se mahdu mukaan mihinkään koneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Eipä joutunutkaan Niina tavisten joukkoon, kun Jussi-mies ostikin uuden lipun bisnekseen!
Ihmetyttää vaan, että miten niitä uusia lippuja oli saatavilla, jos kone oli jo ylibuukattu?
Finnair halpuutti IT-tuen, joten paikkojen ostolle ei ole olemassa mitään rajoitteita? Paikkoja vaikka 10, myydään 40. Ei se mitään, potkitaan ylimääräiset pois ja jätetään odottamaan jos ehkä seuraavassa koneessa on tilaa :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta voisi keskittyä itse asiaan Kuhdan haukkumisen sijaan, hyvä että näistä puhutaan. Törkeää toimintaa Finnairilta ja vieläpä jatkuvaa, en kyllä Finskillä lennäkään jos muita järkeviä vaihtoehtoja on.
Miten niin törkeää? Jos business-luokka on niin elintärkeä asia Ninalle, niin hän on hyvä ja ostaa liput suoraan haluamaansa matkustusluokkaan! Nyt hän oli ostanut premium economyyn paikan ja siellä hän myös olisi matkustanut ellei mies olisi häntä tältä häpeältä. Piste upgradet ei ole koskaan mikään varma keino ja jos konetyyppiä joudutaan muuttamaan niin totta kai sinne pääsee etunenässä ne, jotka ovat bisnesliput oikeasti ostaneet ja maksaneet. Vai olisiko Ninan pitänyt päästä jonkun lipun maksaneen tilalle? Ihan täysin turhaa ulinaa ja asiallinen vastaus Finnairilta. Itselle käynyt sama juttu pari kertaa eikä kyllä olis tullut mieleenkään alkaa nillittää somessa.
Ei mitään uutta länsirintamalta. Finnair sekoili pahasti jo ennen koronaa. Itse päätin lopettaa jäsenyyteni, koska Finnair potki minut pois lennolta lähtöselvityksen jälkeen vuonna 2019. Oli kuulemma tietojärjestelmävirhe. Ja hyvityksenä 30 euroa puhelinkuluja.
EU-direktiivien mukainen hyvitys olisi ollut noin 1200 euroa puhtaana käteen. Summa sisältää kertakorvauksen "käännyttämisestä" (denied boarding), kertakorvauksen myöhästymisestä (kotiinpaluu viivästyy yli 24 tuntia), hotellimajoituksen, taksimatkat, ateriat, puhelinkulut ja muut. Finnair vain totesi, että heillä oli joku järjestelmävirhe. Henkilökunta sekoilee ja sotkee matkustajien lentovaraukset. Ei minulla ole mitään syytä peruuttaa omaa paluulentoani, koska olin tulossa lomalta takaisin kotiin samalla lennolla sukulaiseni kanssa. Finnair vain päätti siirtää minut seuraavan päivän lennolle. Minun varaamani paikka (lisämaksullinen paikka, economy extra -luokassa) myytiin jollekin brittiläiselle liikemiehelle. Keski-ikäinen, keskivartalolihava äijä. Siis juuri sellainen Finnairin ihanneasiakas. Suomalaiset matkustajat ovat Finnairin silmissä alinta kastia.
Finnair tarjosi hyvityksenä huimat 30 euroa (puhelinkulut) ja 10 000 pluspistettä. Lentolipun hintaa ei palautettu. Menetetyn istumapaikan hintaa ei palautettu. Hotellia ja taksia ei maksettu. Tuo oli niin törkeä vastaus, että minä panin jäsenyyden poikki. Boikotti on nyt jatkunut yli 6 vuotta putkeen. Helposti menee vielä seuraavat 4 vuotta, että saadaan 10 vuoden aikaraja täyteen. Sen jälkeen voin harkita lentämistä Finnairilla, jos työnantaja (tai avopuoliso) maksaa kaikki lennot. :D
Voi ei, joutui istumaan toiselle penkille.
Itselleni on käynyt päinvastoin. Turistiluokka täynnä ja päästiin bisnes luokkaan. En tehnyt valitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kävi Munchen-Helsinki-lennolla syyskuussa. Nostettiin lentoluokka businekseen lentolippujen varauksen jälkeen. Edeltävänä iltana ennen lentoa tuli viesti, että business-paikat on peruttu. No, päästiin sentään premium economyyn, joka oli tilavampi kuin economy. Rahat palautettiin, muutama viikko meni palautusta odotellessa Olisihan tuo ollut ihan kiva kokemus lentää uudessa busineksessa (antiikkisemmassa busineksessa on lennetty 13 vuotta sitten), mutta no elämä on ja nokka kohti uusia seikkailuja!
Lennon peruutuksen sattuessa lentomatkustajalle on palautettava rahat 7 päivän kuluessa, näin määrää EU;n asetukset. En sitten tiedä, että päteekö tämä sama aika, jos kyseessä on downgreidaus. Silloin kuitenkin pääsee lennolle.
Matkustusluokan alentaminen on korvattava kyseisen EU-asetuksen 10 artiklan mukaan
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on käynyt päinvastoin. Turistiluokka täynnä ja päästiin bisnes luokkaan. En tehnyt valitusta.
Sinulla kävi hyvä tuuri, niin kuin joskus voi käydä. Tällä tempulla lentoyhtiö säästyy korvausten maksamiselta tilanteessa, jossa tyhjät bisnesluokan paikat eivät muutenkaan toisi lisää rahaa. Siinä olisi ollut valittamista vain siinä tapauksessa, että lentoyhtiö olisi yrittänyt EU-asetuksen vastaisesti vaatia lisämaksua. Asian vierestä, dynaamisen hinnoittelun kummallisuuksiin kuuluu myös se, että jossain varaustilanteessa bisnesluokan lipun saa suoraan ostettunakin halvemmalla kuin turistiluokan lipun samalle lennolle. Taas sama idea, myydään bisnespaikat niin, että niistä tulee kassaan edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä joutunutkaan Niina tavisten joukkoon, kun Jussi-mies ostikin uuden lipun bisnekseen!
Ihmetyttää vaan, että miten niitä uusia lippuja oli saatavilla, jos kone oli jo ylibuukattu?
Finnair halpuutti IT-tuen, joten paikkojen ostolle ei ole olemassa mitään rajoitteita? Paikkoja vaikka 10, myydään 40. Ei se mitään, potkitaan ylimääräiset pois ja jätetään odottamaan jos ehkä seuraavassa koneessa on tilaa :D
Kaikki lentoyhtiöt ylibuukkaa, erityisesti bisnesluokkaan johon ostetaan usein joustava lippu jonka voi muuttaa tai perua ilman lisämaksua ihan viimetippaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tapahtuu aina toisinaan, itse sain kolme upgreidausta viime vuonna (en tosin Finnairilla) kaksi premium economystä bisnekseen ja yksi bisneksestä ykkösluokkaan.
Ensisijalla ylempiin luokkiin siirretaan ylibuukkaustilanteissa ne ko lentoyhtiön frequent flyerit joilla on jokin ylempi kuin perustaso, loput sitten naamakertoimen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Finnairilla matkustaessa joutuu nykyisin kokemaan kaikenlaisia yllättäviä ongelmia......kuten tämä ylibuukkaus.
Niina sentään pääsi lennolle, ja lento lähti ilmeisesti ajoissa! Se on jo saavutus!
Kaikki lapseni asuvat muualla kuin Suomessa, joten sekä he, että minä puolisoni kanssa matkustamme jonkun verran. Olen siirtynyt käyttämään pääasiallisesti muita lentoyhtiöitä kuin Finnairia, vaikka se tarkoittaisi välilaskullista lentoa. Olen niin lopen kyllästynyt Finnairin hinnoitteluun ja halpalentoyhtiöitä huonompaan palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Finnair on oikesti surkein lentoyhtiö. Pahempi kuin mitkään low cost -yhtiöt, siis ihan tosissaan.
Asun Keski-Euroopassa ja lennän säännöllisesti, ja Finnairilla on huonointa palvelua kaikin puolin. Kaikki kusee siellä. En ikimaailmass aköyttäisi Finnairia, jos mun ei tarvitsisi käydä Suomessa.
up
Ei kannata käyttää Avioksia Finnairilla vaan siirtää pisteet muualle missä niillä saakin jotain.
Ilmeisesti A350 kone oli viime hetkellä vaihdettu A330 koneeksi, jossa on vähemmän bisnesluokan istuimia. Siinäkin tapauksessa hänet olisi pitänyt siirtää premium economy paikalle, eikä tavalliseen economy-luokkaan.