Apua suhdeasiaan
Olen emotionaalisesti aivan uupunut. Reagoin miesystäväni pitkäkestoiseen (suhteen kesto huomioiden) käytökseen siten, että tunteeni ovat alkaneet laantumaan. Olen ollut reilu kumppani ja tuonut tämän hänen tietoonsa.
Kuitenkin, sen sijaan että tämä keskustelu olisi johtanut ratkaisuun, siitä on seurannut vetäytyminen: miesystävä välttelee puhumista ja on erittäin hankala. Olen yrittänyt saada vastauksia tiettyihin kysymyksiin useiden päivien ajan ilman edistystä. Tämä tilanne on minulle sietämätön.
Vaikka välillä koenkin kiintymyksen hetkiä, palaan nopeasti siihen ymmärrykseen, että kriisitilanteissa kommunikaatio tässä suhteessa on olematonta. Pinnallisesti asiat ovat hyvin vain silloin, kun en nosta esiin tunteideni laantumista tai eroa.
Turhaudun, koska tiedän pärjääväni mainiosti yksin. Siitä huolimatta jatkan yrittämistä tässä suhteessa, mutta saan takaisin vain mitättömän määrän. Toistuva kaava on selvä: hänen käytöksensä aiheuttaa minussa turhautumista ja vetäytymistä, mikä puolestaan heikentää tunteitani. Kun tämä tulee ilmi, saan vastaukseksi vaikenemisen.
Hän valittaa, ettei jaksa käsitellä samoja asioita jatkuvasti mutta minäkään en jaksaisi. Hän pakottaa minut käytöksellään käsittelemään samoja ongelmia loputtomasti, koska on kyvytön näkemään omaa rooliaan tässä dynamiikassa ja antamaan minulle lopullisia vastauksia, jotka toisivat toivomani mielenrauhan.
MITÄ TÄSSÄ VOI ENÄÄ TEHDÄ??
Kommentit (26)
Toinen raivoaa, toinen vetäytyy. Mitähän pitäis tehdä?
Wanharouva Tyhjäpään jokapäivästä miesvihaa.
En ihan keksi millainen aihe on niin tärkeä, että siitä pitää saada jatkuvasti jankkaamalla vastauksia? Muuta kuin lastenteko, kun biologinen kello tikittää.
Silloin kun olen eri mieltä, mutta keskustelukumppani on aggressiivinen ja ymmärtämätön, en halua edes tuoda omaa mielipidettä esiin, ei huvita puhua, kun toisella ei riitä halu ymmärtää kuitenkaan.
Koska mies ei saa kiinni siitä, mitä haluat sanoa ja selvittää, kokien asiasi jankuttamiseksi kannattaa miettiä uusi lähestymistapa ongelmiinne. En tarkoita, että sinä ilmaiset itseäsi huonosti tai vaikeasti, vaan jos toinen ei vaan tajua on pakko miettiä käytännön esimerkein mistä on kyse. Muuten turhaudut, väsyt ja tietenkin se vie myös hyviltä tunteiltasi parhaimman kärjen.
Et kertonut kysytkö häneltä miten eri asioista, mutta mitä neutraalimmaksi saat kysymykset ja kuuntelet rauhassa kommentoimatta itse mitään jätät toiselle aikaa miettiä.
Kysy tekoälyltä vinkkejä, miten muokkaat kysymykset ja niin etteivät ne ole pelkästään sinun ehdoilla ja rajauksella. Myös vertauskohteita teidän ongelmiin, mutta niin että ne koskettavat vahvasti miehen kiinnostuksen kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei saa kiinni siitä, mitä haluat sanoa ja selvittää, kokien asiasi jankuttamiseksi kannattaa miettiä uusi lähestymistapa ongelmiinne. En tarkoita, että sinä ilmaiset itseäsi huonosti tai vaikeasti, vaan jos toinen ei vaan tajua on pakko miettiä käytännön esimerkein mistä on kyse. Muuten turhaudut, väsyt ja tietenkin se vie myös hyviltä tunteiltasi parhaimman kärjen.
Et kertonut kysytkö häneltä miten eri asioista, mutta mitä neutraalimmaksi saat kysymykset ja kuuntelet rauhassa kommentoimatta itse mitään jätät toiselle aikaa miettiä.
Kysy tekoälyltä vinkkejä, miten muokkaat kysymykset ja niin etteivät ne ole pelkästään sinun ehdoilla ja rajauksella. Myös vertauskohteita teidän ongelmiin, mutta niin että ne koskettavat vahvasti miehen kiinnostuksen kohteita.
Lähtisin kyllä aika nopeasti menemään, jos selviäisi että puoliso kyselee tekoälyltä parisuhdevinkkejä.
Jos haluutte molemmat pelastaa suhteen, niin tuossahan se seuraava askel on.