Apua suhdeasiaan
Olen emotionaalisesti aivan uupunut. Reagoin miesystäväni pitkäkestoiseen (suhteen kesto huomioiden) käytökseen siten, että tunteeni ovat alkaneet laantumaan. Olen ollut reilu kumppani ja tuonut tämän hänen tietoonsa.
Kuitenkin, sen sijaan että tämä keskustelu olisi johtanut ratkaisuun, siitä on seurannut vetäytyminen: miesystävä välttelee puhumista ja on erittäin hankala. Olen yrittänyt saada vastauksia tiettyihin kysymyksiin useiden päivien ajan ilman edistystä. Tämä tilanne on minulle sietämätön.
Vaikka välillä koenkin kiintymyksen hetkiä, palaan nopeasti siihen ymmärrykseen, että kriisitilanteissa kommunikaatio tässä suhteessa on olematonta. Pinnallisesti asiat ovat hyvin vain silloin, kun en nosta esiin tunteideni laantumista tai eroa.
Turhaudun, koska tiedän pärjääväni mainiosti yksin. Siitä huolimatta jatkan yrittämistä tässä suhteessa, mutta saan takaisin vain mitättömän määrän. Toistuva kaava on selvä: hänen käytöksensä aiheuttaa minussa turhautumista ja vetäytymistä, mikä puolestaan heikentää tunteitani. Kun tämä tulee ilmi, saan vastaukseksi vaikenemisen.
Hän valittaa, ettei jaksa käsitellä samoja asioita jatkuvasti mutta minäkään en jaksaisi. Hän pakottaa minut käytöksellään käsittelemään samoja ongelmia loputtomasti, koska on kyvytön näkemään omaa rooliaan tässä dynamiikassa ja antamaan minulle lopullisia vastauksia, jotka toisivat toivomani mielenrauhan.
MITÄ TÄSSÄ VOI ENÄÄ TEHDÄ??
Kommentit (26)
En ymmärrä. Sen ymmärsin, että ette osaa kommunikoida keskenään. Sitä voi joko jatkaa tai erota.
Näillä tiedoilla mahdotonta vastata kun ei tiedä mistä yrität keskustella vai jankkaatko vain jotain.
Vierailija kirjoitti:
Samaa provopaskaa päivästä toiseen.
0/5
Se, että teksti on muotoiltu tekoälyn avulla ei tee siitä provopaskaa. Jätä keskustelu rauhaan, olen aivan tarpeeksi suuttunut jos muutenkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näillä tiedoilla mahdotonta vastata kun ei tiedä mistä yrität keskustella vai jankkaatko vain jotain.
Yritän puhua asioista, joista toinen liittyy arvoihin ja toinen siihen miten suhteessa kommunikoidaan. En halua alkaa avaamaan tänne yksityiskohtia, mutta olen tuonut hyvin selkeästi ilmi pointtini mutta saan siktä huolimatta vain pienen murun takaisin. Mikään ei etene ja pääni on räjähtämispisteessä.
Painostatko siis kumppaniasi johonkin, kosintaan/kihloihin/naimisiin, vai mikä sinulle toisi sen mielenrauhan? Anna olla, eihän tuolla lailla voi jatkaa. Yhdessä ollaan niin pitkään kuin se molemmille sopii, ja tuottaa enemmän iloa kuin yksin eläminen. Ja molemmilla pitää olla tahto jatkaa, muuten on parempi erota.
Menkää pariterapiaan. Tarvitsette selvästi ulkopuolista ihmistä saamaan teidän välisen kommunikaation toimimaan.
Jose ja joulukuusi konkurssissa ^-^
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän puhua asioista, joista toinen liittyy arvoihin ja toinen siihen miten suhteessa kommunikoidaan. En halua alkaa avaamaan tänne yksityiskohtia, mutta olen tuonut hyvin selkeästi ilmi pointtini mutta saan siktä huolimatta vain pienen murun takaisin. Mikään ei etene ja pääni on räjähtämispisteessä.
Niin, häntä ei kiinnosta sun jutut. Ei nyt eikä myöhemminkään. Hän odottaa, että sinä lähdet.
Vierailija kirjoitti:
Painostatko siis kumppaniasi johonkin, kosintaan/kihloihin/naimisiin, vai mikä sinulle toisi sen mielenrauhan? Anna olla, eihän tuolla lailla voi jatkaa. Yhdessä ollaan niin pitkään kuin se molemmille sopii, ja tuottaa enemmän iloa kuin yksin eläminen. Ja molemmilla pitää olla tahto jatkaa, muuten on parempi erota.
Ei, vaan hän ei anna minulle vastauksia asioihin, joista olen lukuisia kertoja erittäin selkeästi hänelle puhunut, että miksi ne ovat minulle tärkeitä. En jaksa enää repiä ja riuhtoa päivästä toiseen saadakseni vastauksia, jotka ovat lopulta aina vain pieniä murusia eivätkä ikinä kunnollisia, loppuun käsiteltyjä asioita. Olen jatkuvassa stressitilassa ja raivoissani heti aamusta. Mielenterveyteni ei kestä enää tällaista paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Menkää pariterapiaan. Tarvitsette selvästi ulkopuolista ihmistä saamaan teidän välisen kommunikaation toimimaan.
Siitä on puhuttu kyllä ja sopii molemmille. Tai no minä inhoan terapiaa enkä haluaisi mennä, mutta tajuan ettei tästä tule vittuakaan ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, häntä ei kiinnosta sun jutut. Ei nyt eikä myöhemminkään. Hän odottaa, että sinä lähdet.
Kyllä hän ihan itse osaa lähteä, kerran jo lähti. Miesystävä on se, joka avautuu rakkaudestaan ja valittaa kun ei saa samanlaista avautumista minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän ihan itse osaa lähteä, kerran jo lähti. Miesystävä on se, joka avautuu rakkaudestaan ja valittaa kun ei saa samanlaista avautumista minulta.
Jaa, tää on joku teinien on-off-suhde.
Haarat kiinni kunnes mies suostuu puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt kyse minun suhteestani. En ymmärrä miksi otat esiin joidenkin teinien suhteen tässä ketjussa. Perusta oma ketjusi ja puhu siellä teinisuhteista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haarat kiinni kunnes mies suostuu puhumaan.
Ei ole edes haluja niin kauan kuin meininki on tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan hän ei anna minulle vastauksia asioihin, joista olen lukuisia kertoja erittäin selkeästi hänelle puhunut, että miksi ne ovat minulle tärkeitä. En jaksa enää repiä ja riuhtoa päivästä toiseen saadakseni vastauksia, jotka ovat lopulta aina vain pieniä murusia eivätkä ikinä kunnollisia, loppuun käsiteltyjä asioita. Olen jatkuvassa stressitilassa ja raivoissani heti aamusta. Mielenterveyteni ei kestä enää tällaista paskaa.
Turhaan raivoat. Ei se pysty sulle enempää antamaan. Pahennat vaan tilannetta. Välttelevä kiintymyssuhdemalli hänellä, minkä vuoksi vetäytyy vaikeuksissa. Tarvii aikaa eikä pysty antamaan tunnetasolla mitä kaipaat tai ratkaisemaan jotain konkreettista ongelmaa. Menee jumiin. Ei ole valinta, vaan hermojen toimintaa, jota aikuisiällä on vaikea ja hidas muuttaa.
Eli yrität vääntää toista muottiin, johon tämä ei sovi. Molempiin vaan sattuu.
Mitä voit tehdä? Ottaa tilaa, antaa miesystävälle tilaa. Nähdä hänet sellaisena kuin hän on, ei sellaisena kuin vaadit häntä olemaan. Ehkä erota, jos ei suhde anna mitään ongelmien päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi muuttaa toisen arvoja mielesi mukaisiksi. Jos arvot on ongelma, olet väärän ihmisen kanssa. Käytöksestä voi keskustella, mutta jos toinen ei muuta käytöstään lukuisista keskusteluista huolimatta, ei kannata turhaan hakata päätään seinään.
Teidän kemiat ei vaan kohtaa.