Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutko kirkkoon, miksi tai miksi et?

Vierailija
19.11.2025 |

Itse mietin kirkosta eroamista. Kulut on nousseet ja reilu 400€ / vuosi tulisi säästöä. Mitään kirkon palveluja en käytä. Lähinnä olen kuulunut siksi että tukisin jäsenmaksulla hyväntekeväisyyttä. 

Kommentit (512)

Vierailija
361/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustan gay-kirkon ja uskon Jessen olleen hint-ti!!! LIITY MUKAAN!!

Jeesus oli kii-mainen kul-linlutkuttaja. Hahahahaa!

Viihtyi opetuslapsien munat suussaan ja nieli himokkaana. Go, Jesse!

Tykkäsi party party menosta ja muutti veden viiniksi. Kännissä järjesti äijien orgioita. Hahah!

Haluaako kukaan liittyä mukaan uuteen gay-kirkkooni?

Kirkon jäsenmaksu on 10% nettotuloista. Viiniä saa juoda rajoittamattomasti!

Nimeksi tulee "GAYVANKELIS-LUTERILAINEN KIRKKO". :-)

"Sallikaa lasten tulla minun tyköni", sanoi Jesse. Vaan eiköhän hänellä ennemminkin ollut jotakin sutinaa sen Magdalan Marian kanssa?

Vierailija
362/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. En ole koskaan kuulunut, enkä myöskään kokenut mitään tarvetta liittyä mihinkään paimentolaiskansojen uskomus lahkoon tai muuhunkaan hihhulointi kerhoon.

Oletko koskaan ajatellut, että siitä voisi olla sinulle jotain haittaa, ettet osallistu hengelliseen toimintaan?

Oletko koskaan ajatellut, aiheutat joillekin haittaa mainostamalla harhaisia uskomuksiasi? Varsinkin lapsille.

Se, että minut vietiin lapsena jumalanpalveluksiin (kasvoin raamattuvyöhykkeellä, joten tämä tapahtui koulun toimesta) oli sanoinkuvaamattoman tärkeää minun elämässäni. En tiedä, olisinko tässä kirjoittelemassa av-palstalle, jos sitä ei olisi tapahtunut. En siis ole huolissani siitä, että uskonnon mainostamisesta olisi haittaa, lapsillekaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuulunut sekuntiakaan elämästäni kirkkoon. Olen jopa kiittänyt vanhempiani siitä, ettei minua kastettu. Omat lapset olen myös jättänyt kastamatta. Saavat valita uskontonsa tai uskonnottomuutensa ihan itse ajan myötä.

Oletko lainkaan kiinnostunut hengellisyydestä? Jos et ole, niin oletko ajatellut, että siitä voisi olla sinulle jotain haittaa?

Olen ajatellut, että hengellisyydestä on haittaa tervejärkisyydelle ja todellisuudentajulle.

Olen ajatellut tuota asiaa. Hengellisyydestä voi olla haittaa, jos siihen liittyy järjen hylkääminen. En suosittele hylkäämään järkeä. 

Vierailija
364/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa satukirjan tulkinnasta enkä käytä kirkon "palveluita." 

Kuitenkin nämä uskovaiset  uskoo tieteeseen, jos tarvitsevat lääketidettä.

Näille pitäisi laittaa tuplamaksu.

Jeesus pelastaa, juuu

Kirkon hengelliset palvelut ovat palveluita hengellisiin tarpeisiin. Hengelliset tarpeet ovat hyvin tärkeä asia, vaikka jotkut ihmiset eivät ymmärräkään niiden merkitystä. Kyse on vähän samasta asiasta, kuin ettei lapsi halua pestä hampaita. Hän ei ymmärrä, miksi hänen pitäisi, kun hampaathan ovat kunnossa. Hampaiden pesulla ei ole myöskään hänen näkökulmastaan mitään vaikutusta hampaisiin. 

Hampaat ovat olemassa.

Jumala on myös olemassa.

Vailla todisteita on houreesi.

Vierailija
365/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksipä kuulua kun en usko jumaliin enkä muihinkaan sattumaa kummempiin korkeampiin voimiin.

Oletko koskaan ajatellut, että hengellisyydessä voisi olla kyse jostain muusta kuin joulupukkiinuskomisuskosta?

Kyllähän niin väitetään, mutta väittäjät eivät ole kyenneet todistamaan toisin.

Vierailija
366/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin jo vuosia sitten kun kävi ilmi ettei rahoille saa minkäänlaista vastinetta. Yli tonnin vuodessa, eikä saa edes tuhkauurnalle paikkaa... kipatkaa raatoni biojätteeseen.

Jos kävisit jumalanpalveluksissa, saisit rahoillesi vastinetta. Jos et käy, niin mikset?

Miten tyhjänpalvonta ja loitsujen luenta olisi vastinetta millekään rahasummalle. Miksi esität tuollaisia poskettomia väitteitä?

Vierailija
367/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin aikoinaan kun täytin 35 eikä ollut löytynyt akkaa jonka viedä kirkkohäissä vihille.

No, myöhemmin menin naimisiin, mutta en enää viitsinyt liittyä takaisin.

Toki myös tämä, kun tarve häiden järjestämiselle meni ohi, niin samalla katosi tarve kuulua kirkkoon.

Eri

Hengelliset tarpeet eivät katoa. Kannattaisi edelleen liittyä ja alkaa käydä jumalanpalveluksissa.

Hengellinen tarve on täysin keksitty juttu. Luulevaisten sumutusta.

Vierailija
368/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vailla todisteita on houreesi.

Todisteita minulla ei ole esittää. Voin vain kertoa, että kyse ei ole houreesta.

Vierailija
369/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin jo vuosia sitten kun kävi ilmi ettei rahoille saa minkäänlaista vastinetta. Yli tonnin vuodessa, eikä saa edes tuhkauurnalle paikkaa... kipatkaa raatoni biojätteeseen.

Jos kävisit jumalanpalveluksissa, saisit rahoillesi vastinetta. Jos et käy, niin mikset?

Jos tulee hengellinen fiilis, niin menen metsään tai autiolle rannalle. Ne puhuttelevat paremmin ja tuovat rauhan. En taida olla laumasielu.

Vierailija
370/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksipä kuulua kun en usko jumaliin enkä muihinkaan sattumaa kummempiin korkeampiin voimiin.

Oletko koskaan ajatellut, että hengellisyydessä voisi olla kyse jostain muusta kuin joulupukkiinuskomisuskosta?

Kyllähän niin väitetään, mutta väittäjät eivät ole kyenneet todistamaan toisin.

Sinä voit tietysti vaatia todisteita. Vastaat itse valintasi seurauksista. 

Vierailija
371/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Tekevät enemmän hyvää kuin pahaa, ainakin paikallinen seurakunta. 

Valheellisen jumalharhan levittäminen on pahaa. Varsinkin kun kohderyhmänä on viattomat ja arvostelukyvyttömät lapset.

Vierailija
372/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhjänpalvonta ja loitsujen luenta olisi vastinetta millekään rahasummalle. Miksi esität tuollaisia poskettomia väitteitä?

Kyseessä ei ole tyhjänpalvonta ja loitsujen luenta. Esitän sellaisia väitteitä, koska minä tiedän totuuden siitä, että Jeesus on Jumalan Poika. Tiedän muutakin, mutta en viitsi tällä keskustelupalstalla kertoa kaikkea. 

Vierailija
373/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuulu, koska en usko jumaliin tai muihinkaan taikaolentoihin.

Hyväntekeväisyys on huono syy kuulua kirkkoon. 90% kirkollisveron tuotoista menee kiinteistö- ja henkilöstökuluihin. Suurimman osan hyväntekeväisyysvaroistaan kirkko hankkii erilaisin keräyksin.

Oletko ajatellut, että hengellisyydessä voisi olla kyse jostain muusta kuin joulupukkiinuskomisuskosta?

Oletko ajatellut, että ihmisellä ei ole mitään tarvetta hengellisyyteen?

Vierailija
374/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin aikoinaan kun täytin 35 eikä ollut löytynyt akkaa jonka viedä kirkkohäissä vihille.

No, myöhemmin menin naimisiin, mutta en enää viitsinyt liittyä takaisin.

Toki myös tämä, kun tarve häiden järjestämiselle meni ohi, niin samalla katosi tarve kuulua kirkkoon.

Eri

Hengelliset tarpeet eivät katoa. Kannattaisi edelleen liittyä ja alkaa käydä jumalanpalveluksissa.

Hengellinen tarve on täysin keksitty juttu. Luulevaisten sumutusta.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
375/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee hengellinen fiilis, niin menen metsään tai autiolle rannalle. Ne puhuttelevat paremmin ja tuovat rauhan. En taida olla laumasielu.

Valitettavasti nuo eivät ole sama asia kuin jumalanpalvelukset. Jumalanpalvelukset ovat ihmiselle hyvin tärkeä asia.

Vierailija
376/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Tekevät enemmän hyvää kuin pahaa, ainakin paikallinen seurakunta. 

Valheellisen jumalharhan levittäminen on pahaa. Varsinkin kun kohderyhmänä on viattomat ja arvostelukyvyttömät lapset.

Eri

Katsos, minä en puhu harhasta. En uskomuksestakaan. 

Vierailija
377/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuulu kirkkoon, sillä olen suomenuskoinen.

Metsä on minun kirkkoni ja oikeat jumalat eivät mahdu ihmisten tekemiin rakennuksiin - niitä varten on tonttu.

Ei ole myöskään Soturin Tien mukaista rukoilla apua ylisiltä tai alisilta, sillä jokainen luo itse oman kohtalonsa.

Tiesitkö, että sille oli hyvä syy, että muinaisuskosta luovuttiin? 

Tiesitkö, että muinaisusko on totuusarvoltaan täsmälleen sama kuin sinun uskomuksesi? Ja se hyvä syy oli jotain muuta kuin tarkoitat.

Vierailija
378/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu, erosin jo yli 20 vuotta sitten.

Enhän minä maksa Lihasulan martoillekaan satoja euroja vuodessa siitä, että en ole heidän touhuissaan mitenkään mukana. Miksi siis kirkollekaan maksaisin kun en heidän touhuihin ole koskaan ottanut osaa sitten lapsuuteni riparin.

Vierailija
379/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuulu, koska en usko jumaliin tai muihinkaan taikaolentoihin.

Hyväntekeväisyys on huono syy kuulua kirkkoon. 90% kirkollisveron tuotoista menee kiinteistö- ja henkilöstökuluihin. Suurimman osan hyväntekeväisyysvaroistaan kirkko hankkii erilaisin keräyksin.

Oletko ajatellut, että hengellisyydessä voisi olla kyse jostain muusta kuin joulupukkiinuskomisuskosta?

Oletko ajatellut, että ihmisellä ei ole mitään tarvetta hengellisyyteen?

Ihminen voi kokea noin tietysti. Valitettavasti saattaa käydä niin, että myöhemmin hän toivoisi, että olisi tutustunut hengellisyyteen. 

Vierailija
380/512 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole kastettu kirkkoon enkä koskaan ole kiinnostunut mihinkään lahkoon liittymäänkään.

Oletko ajatellut sitä, että sinua saattaisi myöhemmin kaduttaa, ettet tutustunut mihinkään uskontoon? 

Joo mutta kun tutuin ennen eroa useampaankin valtauskontoon niin lopputulos oli, että ei tarvi katua.

Olen pahoillani, että lopputuloksesi oli tuo.

Selvähän se, että sinua harmittaa kun muut eivät jaa uskomuksiasi johdonmukaisen harkinnan tuloksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme