Kuulutko kirkkoon, miksi tai miksi et?
Itse mietin kirkosta eroamista. Kulut on nousseet ja reilu 400€ / vuosi tulisi säästöä. Mitään kirkon palveluja en käytä. Lähinnä olen kuulunut siksi että tukisin jäsenmaksulla hyväntekeväisyyttä.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuulunut. Olen ollut ateisti pitkään ja koska kirkon toiminta on itselleni täysin vierasta niin en ole koskaan halunnut liittyä siihen.
Sama. Ei mitään syytä liittyä ja hyvin on pärjännyt melkein 50 vuotta ilmankin. Naimisiinkin pääsi ihan helposti muutamassa minuutissa vaikkei rippikoulua ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun, rakennus- ja kulttuurihistoriallisista syistä. Kuvittelen, että rahani menee kirkkorakennuksen ylläpitoon.
Niin, verorahojasi menee. Ne kirkon jäsenmaksut menee hallintohimmeliin, ei kirkkorakennuksiin lain.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon, sillä olen suomenuskoinen.
Metsä on minun kirkkoni ja oikeat jumalat eivät mahdu ihmisten tekemiin rakennuksiin - niitä varten on tonttu.
Ei ole myöskään Soturin Tien mukaista rukoilla apua ylisiltä tai alisilta, sillä jokainen luo itse oman kohtalonsa.
Tiesitkö, että sille oli hyvä syy, että muinaisuskosta luovuttiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi Jumalan ja kirkon. Jos joku haluaa tukea sitä niin se on ok. Mä en näe siinä mitään lisäarvoa elämään, tai kuolemaan. Eli en kuulu enkä tule kuulumaan.
Ihminen ei luonut Jumalaa. Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Olen pahoillani, mutta harhoissasi et ole lainkaan uskottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska olen buddhalainen. M29
Idiootti sinä olet. Buddhalaisuus on taikuutta ja totaalista aivopesua. Nuori mies pilannut sielunsa tuollaisella humpuukilla.
Sekä budhalaisuus että kristinusko sisältävät Kultaisen Käskyn:
Kohtele muita, niin kuin tahdot itseäsi kohdeltavan, sanoo Jeesus.
Älä tee kenellekään mitään, mitä et tahdo itsellesi tehtävän, sanoo Budha.
Mitä muuta edellisen lisäksi tarvitaan? Jotkut ovat esittäneet, että Uudesta Testamentista puuttuvina vuosinaan Jeesus olisi käynyt Intiassa ja tutustunut Budhan opetuksiin, sillä niin paljon hänen opetuksensa eroavat juutalaisten suvaitsemattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole kastettu kirkkoon enkä koskaan ole kiinnostunut mihinkään lahkoon liittymäänkään.
Oletko ajatellut sitä, että sinua saattaisi myöhemmin kaduttaa, ettet tutustunut mihinkään uskontoon?Joo mutta kun tutuin ennen eroa useampaankin valtauskontoon niin lopputulos oli, että ei tarvi katua.
Olen pahoillani, että lopputuloksesi oli tuo.
Vierailija kirjoitti:
Erosin lukioaikana. Ihan aatteellisista syistä
Oletko ajatellut, että hengellisyydessä voisi olla kyse jostain muusta kuin joulupukkiinuskomisuskosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En ole koskaan kuulunut, enkä myöskään kokenut mitään tarvetta liittyä mihinkään paimentolaiskansojen uskomus lahkoon tai muuhunkaan hihhulointi kerhoon.
Oletko koskaan ajatellut, että siitä voisi olla sinulle jotain haittaa, ettet osallistu hengelliseen toimintaan?Kuten mitä haittaa?
Kysyin, että oletko ajatellut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta ei kyllä ole mitään hyötyä ainakaan minulle. Pelkkää rahan keruuta vuosikymmenet ja mitä saa? Yhdet kenties kahdet häät, ristiäisiä, siunaustilaisuus. Ei ole rahan väärti.
Jumalanpalvelukset ovat tärkeitä. Sinun kannattaisi osallistua niihin.
Niin, papeille ovat tärkeitä kun saavat siitä palkkaa. Ei oikeastaan muille. Miten tyhjän palvominen voisi olla tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljäkymmentä kaksi vuotta taaksepäin tulin uskoon Elävään Jumalaan, Jeesukseen. Saman tien erosin kirkossa,
Miksi ihmeessä? Kuulostaa huolestuttavalta, jos uskoontulon myötä erosit kirkosta. Vaikuttaa siltä, että olet ymmärtänyt jotain pahasti väärin.Mitä muka kirkolla on enää tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa?
Naispapit vihkivät siellä homoja ja transpervoja ja veljeilevät muslimipakanoiden kanssa!
Jos Jeesus vielä kulkisi maan päällä ajaisi hän ruoskan voimalla saastan ulos kirkosta kuten rahanvaihtajat muinoin Jerusalemin temppelistä!
Jos olet tuota mieltä, niin et ole ymmärtänyt oikein sitä, mitä Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi Jumalan ja kirkon. Jos joku haluaa tukea sitä niin se on ok. Mä en näe siinä mitään lisäarvoa elämään, tai kuolemaan. Eli en kuulu enkä tule kuulumaan.
Ihminen ei luonut Jumalaa. Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.Totta. Ihminen on luonut tuhansia Jumalia. Hyvä että tarkennettiin.
Ihminen voi mielikuvituksellaan kuvitella mielikuvitusjumalan. Ne ovat niitä niinsanottuja epäjumalia.
Niin, ihan jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsä on minun kirkkoni ja oikeat jumalat eivät mahdu ihmisten tekemiin rakennuksiin - niitä varten on tonttu.
Ei ole myöskään Soturin Tien mukaista rukoilla apua ylisiltä tai alisilta, sillä jokainen luo itse oman kohtalonsa.
Tuontitavara kristinusko syrjäytti paikalliset uskonnot. Useimmiten ei edes kysytty, halutaanko luopua paikallisesta uskosta. Mutta lällällää, nykyajan "kristillisten" juhlapyhien vietossa on säilynyt runsaasti ei-kristillisä elementtejä. Joulu- ja pääsiäiskorteistakaan ei löydy hakemallakaan Jeesuksia, mutta pupuja, munia ja tonttuja sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon, koska kirkko alkoi vihkiä homoja.
Miksi haluat luopua itsellesi hyödyllisestä hengellisyydestä tuollaisen asian takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomenusko ole mikään "muinaisusko" vaan elävä totuus.
Kristinusko tuli ainakin nimellisesti omaksua sen vuoksi, että hurskaat ristiretkeläiset, nuo verisen ja sotaisen kristinuskon ilmentymät antoivat esivanhemmilleni mahdollisuuden valita kasteen ja kirveen välillä.
Nyt Suomeemme ajetaan ja edistetään raakaa ja rikollista muslimipakanuutta toisen aavikkouskonnon rinnalle. Vastustakaamme sitä kaikin keinoin!
Perustan gay-kirkon ja uskon Jessen olleen hint-ti!!! LIITY MUKAAN!!
Jeesus oli kii-mainen kul-linlutkuttaja. Hahahahaa!
Viihtyi opetuslapsien munat suussaan ja nieli himokkaana. Go, Jesse!
Tykkäsi party party menosta ja muutti veden viiniksi. Kännissä järjesti äijien orgioita. Hahah!
Haluaako kukaan liittyä mukaan uuteen gay-kirkkooni?
Kirkon jäsenmaksu on 10% nettotuloista. Viiniä saa juoda rajoittamattomasti!
Nimeksi tulee "GAYVANKELIS-LUTERILAINEN KIRKKO". :-)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kuulun. Sen on mun juttu, vaikkei ulkopuoliset mua taatusti uskovaisena pidäkään.
Kirkkohan on tämän maan perusta. Kirkko on hoitanut köyhät, sairaat ja opettanut kansan lukemaan. Nykyisin tosin on muut koulut, mutta edelleen auttaa.
Kirkko on hoitanut kansan korjaamisen, koulut, rokotukset, lapset, avioliitot, kuolemat ym. Kirkonkirjoihin. Sirktäoä sitä mini sukututkijoiden ammentaa.
Hautausmaat on kauniita puistoja. Kirkon mailla nekin.
Ja toki kirkkorakennukset on kulttuuria jos mikä.
Taoahtumiakin riittää ympäri vuoden. Kohta on taas adventti ja uusi kirkkovuoden alkaa, joulu tulee.
Osallistutko jumalanpalveluksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kun vähän alkoi aivoja käyttämään niin tajusi, että jos Jumala olisi olemassa, niin se on hyvin sadistinen ihminen, joka rakastaa esim. lasten ja naisten kiduttamista. Lähes kaikki uskonnot ovat myös naisia alistavia. En ymmärrä miksi kukaan nainen haluaisi olla uskossa, paitsi jos he tykkäävät olla alistettuna.
Vähän kun käyttäisi aivoja niin osaisi erottaa ihmisen ja Jumalan.
Niin, ei tarvitse paljon aivoja erottaakseen, että ihminen on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen diakoni veljeili testamentteja itselleen.
Jeesus tarvitsi rahaa. Joo, riittää kirkon ahneus.
Nämä muutenkin hyysää vain puliukkoja
Jumalanpalvelukset ovat hyödyllisiä riippumatta siitä, millaiset ihmiset niitä pitävät.
Jumalanpalvelukset ovat hyödyttömiä riippumatta siitä, millaiset ihmiset niitä pitävät.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin, kun täytin 18 ja liityin Vapaa-ajattelijain liittoon.
Se ei valitettavasti vastaa hengellisiin tarpeisiisi.
Hengellinen tarve on luulevaisten keksimä mukatarve.
Oletko tutustunut?