Pienipalkkainenkin pärjää tuloillaan kun tajuaa mihin hänellä on varaa.
Mulla brutto 1900€ (käteen 1650€) plus elarit ja lapsilisä 350€
vuokra 700€
laskut (sähkö, puhelin vakuutus netflix yms) 200€
ruoka 500€
vaatteet ja hygienia 200€
lapselle kuukausiraha 50€
säästöön 200€
muut kulut (parturi, lääkäri, leffat tms) 150€
En koe että meiltä puuttuisi yhtään mitään. Säästöillä päästään kerran vuodessa reissaamaan Euroopassa ja pari kertaa kotimaassa.
Miten muut pienipalkkaiset, pärjäättekö te hyvin tuloillanne?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti on vaarallinen, jos olosuhteet on epäsuotuisat, ei saa esim. haluamaansa naista.
Nainen voi olla käärittynä mattorullaan ja noita on työpaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samat tulot ap kanssa, ja 12 v lapsi, mutta jäin työttömäksi keväällä enkä saanut lomarahoja kesällä. Niillä teimme kesälomareissun.
Nyt hajosi pesukone ja telkkari meni rikki syyskuussa. Niihin ei ole nyt varaa. Bussiliput on meillä välttämättömät niihin menee n 100 e kk Hsl alueella. Autoa ei ole.
Lapsi kasvaa koko ajan ja piti ostaa uudet vk kengät ja nyt talvikengät ja merinovillakerrasto. Niihin meni rahaa auja paljon. Kirppikseltä ei kenkiä löytynyt. Nyt onneksi ne hankittu.
Minulla säästöt käytetty nyt joten tulevaisuus vähän pelottaa.
Käytetyn pesukoneen saa 50€, telkkarin parilla kympillä.
No millä saan sen pesukoneen tänne? Pitää vuokrata paku ja kuljettaja ( minulla ei ole ajokorttia). Vanha pitää viedä pois. Asun 3krs ilman h
Sitten kannattaa ajatella myös että millä pääsee eroon siitä pesukoneesta. Se on ihan hirveen painava riskille miehellekin ja sitten tarvii ne kippikärryt ostaa että voi kuljettaa esim rappukäytävässä jos ei ole hissiä kun on edullinen vuokra-asunto kerrostalossa...
Hirvee työ. Mulla oli ongelmia kun piti pilkkoa vanha sohva ihan pieniksi paloiksi, kun ei ollut varaa hankkia sille kierrätystä. Ei muuta kuin sekajätteeseen jalkapallon kokoisina paloina. Monta kuukautta meni pistää paskaksi.
Ei ihisillä ole sahaakaan tai mitään työkaluja. Pistä siinä sitten sohva paskaksi. Joku pesukoneen paloiksi laittaminen olisi jo varmasti isompi homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ei huomioin auton kuluja tuissa. Ja auton arvo saa olla maksimissaan 5000 euroa, kun hakee toimeentulotukea.
Niin? Mihin työtön tarvitsee autoa? Tai ihminen ylipäätänsä?
Jotkut asuvat sellaisessa paikassa missä ei ole julkista liikennettä ja palveluihin 25-40 kilometriä. Työtönhän joutuu käymään siellä mikä lie kuulustelussa te- vai mikä lie virkailijan luona. Että siihen ainakin.
Ei siihen tarvita autoa, jotta pääsee pari kertaa vuodessa työvoimaviranomaisen "kuulusteluun".
Työttömät tekivät ennen myös määräaikaisia vuorotöit
No. Ei todellakaan osteta autoa sijaisuuden takia. Olkoot paskainen sairaalan päivystys juhannuksena, silloin ei ainakaan kulje linja-autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samat tulot ap kanssa, ja 12 v lapsi, mutta jäin työttömäksi keväällä enkä saanut lomarahoja kesällä. Niillä teimme kesälomareissun.
Nyt hajosi pesukone ja telkkari meni rikki syyskuussa. Niihin ei ole nyt varaa. Bussiliput on meillä välttämättömät niihin menee n 100 e kk Hsl alueella. Autoa ei ole.
Lapsi kasvaa koko ajan ja piti ostaa uudet vk kengät ja nyt talvikengät ja merinovillakerrasto. Niihin meni rahaa auja paljon. Kirppikseltä ei kenkiä löytynyt. Nyt onneksi ne hankittu.
No millä saan sen pesukoneen tänne? Pitää vuokrata paku ja kuljettaja ( minulla ei ole ajokorttia). Vanha pitää viedä pois. Asun 3krs ilman h
No jos sinulla ei todellakaan ole yhtään ystävää tai sukulaista joka voisi tuollaisessa asiassa auttaa ni kysy vaikka paikkakuntasi puskaradiossa.
Minä kysyin pojaltani ja tämän kaverilta ja sain samalla kyydillä telkkarin 30€ ja pesukoneen 50€, samalla vietiin vanha Ekotorille ilmaiseksi. Palkkaa annoin 50€ pojalle ja pojan opiskelukaverille sekä tarjosin kotona tehdyn ruuan ja kiitin nöyrästä, pojan kaveri vaan huikkasi että oli kiva olla avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kurkkaamaan torin ja facen kirpputorit niistä voi hyvinkin edullisesti löytyä toimiva televisio, itse ostin omani 50 eurolla.
Lämpimiä kerrastoja löytyy kyllä ilman että ne ovat merinovillaa ja maksavat satasia. kurkkaa myös
Kuule on kurkattu. Olen hankkinut lapsen koko elämän kaikki mahdollisen kierrätettynä. Torilta ja Fb kirppiksiltä. Vintedistä en uskalla ostaa kun sinne pitää syöttää kortin numero.
Lapsi ei pärjää kuin merinovillalla on kokeiltu muut ja käyttänyt sporttikerrasroa jo syyskuusta asti.
Erikoista että neuvot minua 12 v lapsen vaateostiksissa,,olen totaali yh eli hankin ja hoidan kaikki yksin joten tiedän millä varusteilla lapsi tarkenee.
Nyt ei ole varaa edes siihen 50 e telkkariin kuljetuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienipalkkainenkin pärjää tuloillaan kun tajuaa mihin hänellä on varaa.
Kyllä. Minulla palkka on 500 euroa osa-aikatyöstä. Ei tarvi paljon suunnitella, mihin sen laittaa.
No silloinhan elämä on helppoa.
Nii. Miksei samantien hankkiutuisi vankilaan tekemällä jotain millä pääsee sinne.
Ei ole hääppöistä elämää tuollainen.
Tiesitkö, että sulla voi olla työkavereina psykopaatteja. Psykopaatit haukkuvat työttömiä. Psykopaatti on tunteeton ihminen eikä sillä ole empatiakykyä, se pystyy hakemaan vaarallisen rikollisen, sillä ei kädet hikoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ei huomioin auton kuluja tuissa. Ja auton arvo saa olla maksimissaan 5000 euroa, kun hakee toimeentulotukea.
Jotkut asuvat sellaisessa paikassa missä ei ole julkista liikennettä ja palveluihin 25-40 kilometriä. Työtönhän joutuu käymään siellä mikä lie kuulustelussa te- vai mikä lie virkailijan luona. Että siihen ainakin.
Ei siihen tarvita autoa, jotta pääsee pari kertaa vuodessa työvoimaviranomaisen "kuulusteluun".
No. Ei todellakaan osteta autoa sijaisuuden takia. Olkoot paskainen sairaalan päivystys juhannuksena, silloin ei ainakaan kulje linja-autoja.
Työnantaja maksaa taksin juhannuksena, ellei muuten pääse. Et taida vaan haluta.
Työttöm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millä saan sen pesukoneen tänne? Pitää vuokrata paku ja kuljettaja ( minulla ei ole ajoko
Juu kyllä kaikki ok vaikeeta jos ei muuta osaa kun valittaa netissä.
Kippikärryt saa varmasti jostain lainaksi, ystäviä ja sukulaisia voi varmaan pyytää kerran vuodessa apuun, naapuriakin voi pyytää vaikka apuun jos myt pienen palkkion lupaa ja sanoo että mennään sitten kun sinulle sopii. Se vanha voi odottaa vaikka kuukauden eteisessä tai varastokopissa.Jos on ihan superautojen voi myös pyytää sosiaalitoimistosta apua ja sanoa ettei pärjää yksin kun ei osaa muutakun valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi poljette maan palkkatasoa ja suostutte tuohon? Teidän syytä että käikki on köyhyydessä. Alkakaa lakkoon. Työttömyys on lakon muoto.
Kaikki ei halua olla kaltaisiasi tukielättejä.Palkka on tes:n mukainen ja liittojen sopima,missä näet polkemista?-eri
Sä et ole tutustunut työelämään. Siellä ei ole luvassa tessin palkkoja ja ei maksella palkkoja ajoissa ja joudut laskemaan työtunteja, koska niistä on otettu pois aina jotain.
ÄÄrimmäisen stressaavaa, kun ei voi luottaa mihinkään. Tessit on jotain vuodelta 2018....
Jumalauta.
Sun työkaveri on kylmä ja tunteeton, ei jännitä mitään. Psykopaatti. Sen voi laittaa hakemaan vaarallisen rikollisen moottoripyöräkerhon tiloista. Noita valitaan ihan tarkoituksella töihin psykologisilla testeillä.
Ap listalta puuttuvat vakuutukset ja liikkuminen ja harrastukset.
Auto vie usean sata euroa kuukaudessa ä, julkinen liikenne vähintään 100 e lapsen lipun kanssa.
Hyvä olisi myös avata kuinka paljon lapsi viettää aikaa toisella vanhemmalla. Se vaikuttaa suoraan mm ruokakuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13 alapeukkua kun ap pärjää matalapalkkatyössä hyvin kun on osannut suunnitella menonsa..
Yllätyitkö? Tän palstan lukijat kannustavat jopa itsariin.
On tää kummaa hommaa, mikä ihmisiä vaivaa. AP kirjoitti hyvän jutun omista lähtökohdistaan. Siinä kerrottiin kaikki tarpeellinen. Siitä huolimatta aivan ihmeellisiä ajatuskuperkeikkoja, joissa homma vatvotaan ihan uuteen asentoon. Eikö ihmiset oikeasti ymmärrä lukemaansa, vai onko perseilyllä joku itseisarvo.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä Ap saat tärvättyä yhden aikuisen ja yhden lapsen talouden ruokiin 500 euroa kuukauteen? Tärväätkö överikalliisiin työlounaisiin ja pika- ja einesruokiin kotona? Tuolla summalla kyllä saa ruokittua useamman hengen perheen, vaikka ruoan hinta on noussutkin. Satokausiajattelulla säästää kummasti.
Ihan normaali summa, meillä menee suunnilleen tuhat euroa kuussa ruokaan neljän hengen perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei todellakaan maksa taksia.
Älä hommaa itteäsi päivystykseen juhannuksena, kun vakituiset on lomilla. Tiedä minkä sairaalabakteerin saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kurkkaamaan torin ja facen kirpputorit niistä voi hyvinkin edullisesti löytyä toimiva televisio, itse ostin omani 50 eurolla.
Lämpimiä kerrastoja löytyy kyllä ilman että ne ovat m
No jo on lapsi kun ei pärjää kun satasen merinovilla asulla😂😂😂 Jännä että 90% 12- vuotiaista pärjää Helsingissä ilman merinovilla asua mut ei sun uniikki lumihiutale😂
Taitaa äitiinsä tulla kun ei pärjää missään ja kallista pitää ostaa ilman ei pärjää, ja vintediäkään ei uskalla käyttää..
huh huh, avuton olet ja kasvatat samanlaista
Minä kirjoitin ettei ole telkkaria tai pesukonetta nyt. En ole valittanut totesin vain asian... en aio niitä edes hankkia nyt, ei meillä ole tietokonettakaan.
Miksi tämä kirjoittelu meni minun haukkumiseksi joka vain kommentoin ketjuun? Ei, meillä ei ole ketään kuka kuljettaa kantaa tai ajaa meille ilmaiseksi mitään en ole siitä valittanut! Ei ole sellaisia naapureita keneltä voi apua pyytää, päihteudenkäyttäjiä jne.
Ei sos toimistosta saa tälläiseen apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tarvita autoa, jotta pääsee pari kertaa vuodessa työvoimaviranomaisen "ku
Älä hommaa itteäsi päivystykseen juhannuksena, kun vakituiset on lomilla. Tiedä minkä sairaalabakteerin saat.
Kyllä maksaa, myös jouluna. Toki ensisijaisesti vuorot laitetaan niille, jotka pääsevät omin avuin. Ja sairaalabakteerin saaminen ei ole kiinni vakituisuudesta. Joko kädet vuotavat verta ajatuksesta, että töitä pitäisi tehdä?
Valtion palkat voi jakaa ja ottaa työttömiä töihin. Hyvin riittää palstan mukaan palkat jaettuna puoliksi. Ehdotan kokoomukselle.
Kyllä mä ostaisin halvan auton kesälomansijaisuutta varten jos en muuten pääsisi töihin.