Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienipalkkainenkin pärjää tuloillaan kun tajuaa mihin hänellä on varaa.

Vierailija
19.11.2025 |

Mulla brutto 1900€ (käteen 1650€) plus elarit ja lapsilisä 350€

vuokra 700€

laskut (sähkö, puhelin vakuutus netflix yms) 200€

ruoka 500€

vaatteet ja hygienia 200€

lapselle kuukausiraha 50€

säästöön 200€

muut kulut (parturi, lääkäri, leffat tms) 150€

En koe että meiltä puuttuisi yhtään mitään. Säästöillä päästään kerran vuodessa reissaamaan Euroopassa ja pari kertaa kotimaassa.

Miten muut pienipalkkaiset, pärjäättekö te hyvin tuloillanne? 

Kommentit (404)

Vierailija
261/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalat palkat passivoittaa ihmisiä kauheella tavalla. 

Vierailija
262/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei huomioin auton kuluja tuissa. Ja auton arvo saa olla maksimissaan 5000 euroa, kun hakee toimeentulotukea. 

Niin? Mihin työtön tarvitsee autoa? Tai ihminen ylipäätänsä?

Jotkut asuvat sellaisessa paikassa missä ei ole julkista liikennettä ja palveluihin 25-40 kilometriä. Työtönhän joutuu käymään siellä mikä lie kuulustelussa te- vai mikä lie virkailijan luona. Että siihen ainakin. 

Ei siihen tarvita autoa, jotta pääsee pari kertaa vuodessa työvoimaviranomaisen "kuulusteluun". 

Työttömät tekivät ennen myös määräaikaisia vuorotöitä, mutta ei enää. Ei autoa pidetä 595 työmarkkinatuella eikä kukaan osta autoa neljän kuukauden laitoshuoltaja kesätuurauksen takia. Työkkäri voi laittaa myös työkokeiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhempi sanoi ettei pystyisi maksamaan omistusasunnon kuluja ilman leskeneläkettä. 

Sama täällä. Pystyn kuittaamaan talovelkaa tuolla.

Vierailija
264/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun palomies aviomies nuolee toisen naisen pillua ja sitten suutelee sua 😘. 

Ja mt potilas heti paikalla.

Työkkäri ei ole sama kuin mielenterveystoimisto sinä psykopaatti lakimies.

Vierailija
265/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla palkka on 500 euroa osa-aikatyöstä. Ei tarvi paljon suunnitella, mihin sen laittaa.

Vierailija
266/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtionhallinnosta leikataan 130 miljoonaa euroa. Porukkaa irtisanotaan.

Nyt olet virkamies ja hetken päästä alkoa kittaava mt ongelmainen sossupummi.

Vierailija
267/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samat tulot ap kanssa, ja 12 v lapsi,  mutta jäin työttömäksi keväällä enkä saanut lomarahoja kesällä. Niillä teimme kesälomareissun.

Nyt hajosi pesukone ja telkkari meni rikki syyskuussa. Niihin ei ole nyt varaa. Bussiliput on meillä välttämättömät niihin menee  n 100 e kk Hsl  alueella. Autoa ei ole.

Lapsi kasvaa koko ajan ja piti ostaa uudet vk kengät ja nyt talvikengät ja merinovillakerrasto. Niihin meni rahaa auja paljon. Kirppikseltä ei kenkiä löytynyt. Nyt onneksi ne hankittu.

Minulla säästöt käytetty nyt joten tulevaisuus vähän pelottaa.

ap on trolli.

Ei kannata provosoitua hänestä. Kaikki tietää että rikkailla on liikaa löysää rahaa. Lääkäreitä voisi esimerkiksi verottaa entistä kovemmin vain ja sillä tuloluokalla olevia.

Koska kaikista rikkaimmat ei tule maksamaan mitään. Heidän t

Tietysti kun on itse köyhä eikä osaa käyttää rahaa ja joku osaa niin se on trolli tyhjätaskun mielestä.

Vierailija
268/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä Ap saat tärvättyä yhden aikuisen ja yhden lapsen talouden ruokiin 500 euroa kuukauteen? Tärväätkö överikalliisiin työlounaisiin ja pika- ja einesruokiin kotona? Tuolla summalla kyllä saa ruokittua useamman hengen perheen, vaikka ruoan hinta on noussutkin. Satokausiajattelulla säästää kummasti.

Saa tärvättyä, kun on varaa. Ap ei ole köyhä.

No meillä menee kahden hengen ruokiin kuukaudessa n. 700 €. Ei ole mitään työlounaita, koska olemme eläkkeellä molemmat.

Eläkeläisillä vasta onkin varaa tärvätä. Silti jaksatte valittaa kuinka köyhiä ja sorrettuja olette :D

Tuo ei ole tärväämistä, haluamme syödä terveellisesti ja laadukkailla aineksilla tehtyjä ruokia. Emme valita, koska meillä on hyvät eläkkeet eikä ole mitään taloudellisia velvoitteita enää.

Vierailija
269/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samat tulot ap kanssa, ja 12 v lapsi,  mutta jäin työttömäksi keväällä enkä saanut lomarahoja kesällä. Niillä teimme kesälomareissun.

Nyt hajosi pesukone ja telkkari meni rikki syyskuussa. Niihin ei ole nyt varaa. Bussiliput on meillä välttämättömät niihin menee  n 100 e kk Hsl  alueella. Autoa ei ole.

Lapsi kasvaa koko ajan ja piti ostaa uudet vk kengät ja nyt talvikengät ja merinovillakerrasto. Niihin meni rahaa auja paljon. Kirppikseltä ei kenkiä löytynyt. Nyt onneksi ne hankittu.

Minulla säästöt käytetty nyt joten tulevaisuus vähän pelottaa.

Käytetyn pesukoneen saa 50€, telkkarin parilla kympillä.

No millä saan sen pesukoneen tänne? Pitää vuokrata paku ja kuljettaja ( minulla ei ole ajokorttia). Vanha pitää viedä pois. Asun 3krs ilman hissiä. Kyllä tuohon apuun ja kuljetukseen saa menemään n 100 e.

Telkkarissa sama juttu, hankala kuljettaa bussilla.Enkä oikein uskalla ostaa kun on sähkölaite jos tulee tulipalo tms vakuutus ei korvaa kun on käytettynä ostettu mikäli tv aiheuttaa palon. Tuttavalla kävi niin että käytetty tv toimi kuukauden ja pimeni.

Vierailija
270/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tää palstan mt-copypasta hullu spämmii ketjun normikeskustelun upoksiin omalla tuhanteen kertaan nähdyllä copypasta vyörytyksellään. 

Ok

"Tässä on juttu palolaitoksesta. 

Seksistä puhutaan yhtä yleisesti kuin urheilusta. 

Pelastajien ja ensihoitajien kahvipöydissä ruoditaan muun muassa työkavereiden seksielämää... 

Palokunnan juhlissa kosketeltiin ja lähenneltiin paljussa ihan urakalla, naimisissa olevat miehet vielä. "

https://yle.fi/a/3-12149230

Vierailija
271/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla palkka on 500 euroa osa-aikatyöstä. Ei tarvi paljon suunnitella, mihin sen laittaa.

No silloinhan elämä on helppoa.

Vierailija
272/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa että mt palveluita ei saa.,kaiken maailman sekopäitä tälläkin palstalla.

Vierailija
273/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näissä ammateissa on eniten psykopaatteja :

1. Toimitusjohtajat 2. Lakimiehet 3. Media (Televisio/radio) 4. Myyntihenkilöt 5. Kirurgit 6. Journalistit 7. Poliisit 8. Papisto 9.Kokit 10. Valtion virkamiehet"

https://www.is.fi/tyoelama/art-2000000575024.html

Vierailija
274/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole empatia kykyä, koska olet psykopaatti.

Vierailija
275/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi sinä haukut työttömiä, koska olet psykopaatti eli täyshullu.

Vierailija
276/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa että mt palveluita ei saa.,kaiken maailman sekopäitä tälläkin palstalla.

Oletko psykopaatti poliisi. Onko vapaapäivä tänään?

Vierailija
277/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tehnyt samaa eli säästöön pieni siivu ja niillä rahoitan särkyneet kodinkoneet tai viikonloppureissun. Näin saa vältettyä osamaksukulut ja tulee tosiaan tunne, ettei puutu mitään olennaista.

Sama täällä, en koskaan osta yhtään mitään osamaksulla tai luotolla. Budjetoin kaikki, tarvittaessa sitten säästetään jostain menoista.

En myöskään koskaan osta kodinkoneita uutena. Vaatteita ostan silloin tällöin uutena mutta vintedistä saa halvalla jopa merkkivaatteita mitkä kelpaavat teinille:)

ap

Mistä ostat kodinkoneet? Totta että käytettynä löytää nykyään vähän kaikkea just jaksaa etsiä.  Itse ostin kalliita paljasjalkakenkiä vähän käytettynä neljösosalla uuden hinnasta.

Vierailija
278/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei huomioin auton kuluja tuissa. Ja auton arvo saa olla maksimissaan 5000 euroa, kun hakee toimeentulotukea. 

Jotkut asuvat sellaisessa paikassa missä ei ole julkista liikennettä ja palveluihin 25-40 kilometriä. Työtönhän joutuu käymään siellä mikä lie kuulustelussa te- vai mikä lie virkailijan luona. Että siihen ainakin. 

Ei siihen tarvita autoa, jotta pääsee pari kertaa vuodessa työvoimaviranomaisen "kuulusteluun". 

Työttömät tekivät ennen myös määräaikaisia vuorotöitä, mutta ei enää. Ei autoa pidetä 595 työmarkki

Mä en tiedä misä syrjäkylillä olet, mutta täällä isolla sylttytehtaalla töihin tullaan juurikin kesätuurauksen kautta. Koko sote on tunnetusti vuodesta toiseen jatkuvaa määräaikaisuutta, mutta meiltä saa myös vakipaikan kunhan sitoutuu kouluttautumaan ja vain täysin kelvottomien sopimuksia ei jatketa. Laitoshuoltajan oppisopimus sen kesän jälkeen kestää 12 kk. Peruspalkka 2321 ja risat + vuorolisät+ kokemusvuosilisät + henkkoht ilsät + pilipalilisät. Tere tulemast alalle aina yt::iden välissä. - se asuntolainaton

Vierailija
279/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti on vaarallinen, jos olosuhteet on epäsuotuisat, ei saa esim. haluamaansa naista.

Vierailija
280/404 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes kaikissa kaupungeissa ei kulje linja-autoa kuin koululaisliikenne. Ei tarvitse asua maaseudulla.

Kävelisitkö itse Raisiosta Tyksiin aamuvuoroon?

Itse olet asuinpaikkasi valinnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä