Pienipalkkainenkin pärjää tuloillaan kun tajuaa mihin hänellä on varaa.
Mulla brutto 1900€ (käteen 1650€) plus elarit ja lapsilisä 350€
vuokra 700€
laskut (sähkö, puhelin vakuutus netflix yms) 200€
ruoka 500€
vaatteet ja hygienia 200€
lapselle kuukausiraha 50€
säästöön 200€
muut kulut (parturi, lääkäri, leffat tms) 150€
En koe että meiltä puuttuisi yhtään mitään. Säästöillä päästään kerran vuodessa reissaamaan Euroopassa ja pari kertaa kotimaassa.
Miten muut pienipalkkaiset, pärjäättekö te hyvin tuloillanne?
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä ihan satua koko ketju
Ap ei vastaa kysymyksiin millä kulkee työmatkat, kantaa painavat tavarat kotiinsa, kuinka usein lapsensa tapaa isäänsä jne.
Ilmeisesti ap kaikki tavarat ovat kestäneet vuosia eikä mitään uutta tarvitse ikinä hankkia.
En ole ap, mutta mä teen kotoa töitä, joskus otan mummokärryt, kun haen enemmän ruokaa, normaalisti pieni reppu riittää.
Pari 3 v sitten pesukone alkoi näyttämään väsymisen merkkejä. Pari kk meni, torissa annettiin ilmaiseksi. Hain nokkakärryillä, jotka meillä on.
Huollon kanssa hyvät välit ja ns pääjehu tuli asentamaan sen ilmaiseksi, tai vastapalveluksena.
En juurikaan mitään osta, veikkaan n 20 e kk menee satunnaisiin kuluihin kk max.
Tämä juuri, jos vaan kysyy ja pyytää ja tarjoaa itsekkin apua niin kyllä sitä vielä saa.
Itse pyysin työkaverin miestä apuun kun piti saada astianpesukone, tiesin että heilläkin huono tukiverkko niin ehdotin että tulen sitten vastapalvelukseksi joskus kun haluavat niin tulen lapsenvahdiksi. Olivat oikein mielissään ja nyt olen ollut jo pari kertaa vahtimassa lapsia niin mies sanoi että kysy sitten jos tarvii taas jotain isompaa ni he kyllä tulee auttamaan.
Jos vaan odottaa ja ihmettelee niin ei koskaan saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä ihan satua koko ketju
Ap ei vastaa kysymyksiin millä kulkee työmatkat, kantaa painavat tavarat kotiinsa, kuinka usein lapsensa tapaa isäänsä jne.
Ilmeisesti ap kaikki tavarat ovat kestäneet vuosia eikä mitään uutta tarvitse ikinä hankkia.
En ole ap, mutta mä teen kotoa töitä, joskus otan mummokärryt, kun haen enemmän ruokaa, normaalisti pieni reppu riittää.
Pari 3 v sitten pesukone alkoi näyttämään väsymisen merkkejä. Pari kk meni, torissa annettiin ilmaiseksi. Hain nokkakärryillä, jotka meillä on.
Huollon kanssa hyvät välit ja ns pääjehu tuli asentamaan sen ilmaiseksi, tai vastapalveluksena.
En juurikaan mitään osta, veikkaan n 20 e kk menee satunnaisiin kuluihin kk max.
Tämä juuri, jos vaan kysyy ja
Asuin muutaman vuoden yh äidin naapurissa. Meillä oli samanikäiset lapset, jotka olivat parhaat kaverit. Lapsi oli isällään joka 2 viikonloppu. Yhtenä kertana juteltiin ja lopputulos oli lapsi oli meillä väh se joka 2 viikonloppu. Tämä oli täysin vapaaehtoista, lapsilla oli kivaa keskenään. Yh sanoi hän laittaa nämä ylös ja korvaa minulle.
Meni pari v, yh tapasi nykyisen miehensä, muuttivat pois. Ja taas meni pari v ja kun he kävivät meillä päin, poikkesivat täällä ja hän leikkasi meidän kaikkien hiukset.
Näytti vihkoa ja oli kirjoittanut tunnit ylös ja aina merkkasi 3 hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitsee Netflixiä?
En tiedä. Jotkut vaan eivät voi (siis osaa) elää ilman
Kyllä ihminen tarvitsee myös jotain viihdykettä elämäänsä.