Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska sinulla olisi realistisesti varaa hankkia sähköauto?

Vierailija
18.11.2025 |

Nykyisillä hinnoilla pystyisin sellaisen hankkimaan noin. 10-15 vuoden päästä, kun olen saanut asuntolainani ja muut velat maksettua.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisarilla vaan, ei pelkoa arvonalenemisista jne. 

Vierailija
22/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun budjetti autolle on vaikka kuinka kauan ollut 5 tonnia. Se olisi mun budjetti myös sähköautolle ja mulla on autolle myös kriteerit, jotka sen tulee täyttää. Luultavasti en tule koskaan ostamaan sähköautoa, vaan ajan bensalla niin kauan, että annan kortin pois tai se otetaan pyytämättä. Olen 40+ ikäluokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ja en hommaisi vaikka olisikin varaa

Vierailija
24/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin käytetyn hybridin joka maksoi 60t kohdalla alle puolet uuden hinnasta, ja kyseessä oli luotettavana pidetty saksalainen. Luotettavasti se on palvellutkin. kohta 150t ajettu. Tuntuu itsestään selvältä että sähköä kohti ollaan menossa. 

Eilen luin Iltsusta artikkelin jonka mukaan joku liike oli testannut 100t ajetuista sähköautoista ja hybrideistä akun, ja todennut että akut olivat hyvässä n. 90% kunnossa. Toisaalta 100t ajetun sähkärin saa jo melko edullisesti.  Riski on olemassa, mutta se on pieni. 

Samoin uusien sähkärien hinnat on laskeneet - markkinoille on tulossa jopa parinkymmenen tuhannen täyssähkäreitä. Meille riittäisi tuollainen 400 km:.n range, talvella vähempi. 

Jos ajattelis ostavansa 100t käytetyn tuollaisen niin halpoja kilometrejähän ne sitten olisi. 

Vierailija
25/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myisin nykyisen auton, voisin ostaa melko paljon  käytetyn sähköauton. Mutta kotona ei ole sellaiselle latauspaikkaa, joten diesel on ihan hyvä.

Vierailija
26/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko siis upouudesta sähköautosta vai sähköautosta yleensä? No upouusi voisi tehdä hieman tiukkaa vaikka varmaan onnistuisi jos haluaisin siihen niin kovasti satsata.

Käytettyjä taas saa nyt jo paljon siihen 30 tuhannen pintaan ja sellainen olisi kyllä ihan mahdollinen ja luultavasti lähivuosina sellaisen ostankin.

Vierailija
27/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello 14.50 tänään.

Vierailija
28/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo. Ollut 8v

Hyvin on kulkenut tien toisella puolella olevan kaupan pihaan ja takaisin?

Vierailija
29/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen nyt viidettä vuotta sähköautoa. Enää en vaihtaisi polttmoottoriin.

Vierailija
30/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti. Asuntoyhtiössämme ei ole minulle e-pistoketta (vuokralla asun). Ajan hyvin vähän. Kuinka sähköauto pysyisi käyttökunnossa talvisin.

Vierailija
31/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan.

Vierailija
32/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti, mutta kortittomana se ei ole järin fiksu hankinta.

Vierailija
33/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa samantien mutta en osta: latausasemia on aivan liian vähän.

Vierailija
34/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, mutta ei ole minun valintani. Ajan lataushybridillä koska kotona ei ole eikä tule olemaan latausmahdollisuutta. 

Vierailija
35/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa vaikka heti parikin kappaletta. Muta en aio sellaiseen rahojani tuhlata. 

Vierailija
36/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella työtätekevällä on varaa liisata sähköauto vaikka heti jos niin haluaa.

Vierailija
37/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liisarilla vaan, ei pelkoa arvonalenemisista jne. 

Joo, akkutekniikka kehittyy nyt vauhdilla niin omaksi en ostaisi. Joko oikea liisari tai taattu hyvityshinta pitäisi olla.

Vierailija
38/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti mutta sähköautot eivät kiinnosta, tarvitsen varmemman käyttövoiman voidakseni tehdä autolla työtäni ympäri vuoden.

Vierailija
39/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M68 eläkkeellä vuokrakerrostalossa jossa ei sähköauton latausmahdollisuutta. Todnäk ei tule tarvetta sähköautolle koska ikä ja terveys voi kohta viedä ajokortin.

Vierailija
40/40 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sähköautoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän