Koska sinulla olisi realistisesti varaa hankkia sähköauto?
Nykyisillä hinnoilla pystyisin sellaisen hankkimaan noin. 10-15 vuoden päästä, kun olen saanut asuntolainani ja muut velat maksettua.
Kommentit (92)
Sähköauto on kaukana listalla. Ensin maksetaan asuntolaina pois, samalla säästetään tuleviin remontteihin. Sitten jos / kun säästö / sijoitusvarallisuus on jossain 100 000€ paremmalla puolella alan harkitsemaan.
On varaa jo nyt ja on ollut ennenkin. Kolmas täyssähkäri käytössä, kaikki olen ostanut uutena ja ilman velkaa. Neljännen osto on harkinnassa.
Mä olen niin köyhä, ettei olisi varaa ajaa polttisautolla.
Ajan kuukaudessa 5000km, edellisellä automaatti-dieselautolla kuussa meni 600€ polttoaineisiin. Rahoituksella sekin oli ostettu, lyhennys saman verran mitä nykyisessä sähköautossa.
Sähköautolla kotoa ladaten menee noin 120-170€/kk
Vakuutukset saman hintaiset, vero sähkiksessä 600€/v vähemmän.
Huollossa saa käydä 2 kertaa vuodessa, niissä sähköautoon menee 500€/v, dieselissä 800€/v
Sähköauto on siis noin 500€/kk halvempi. Vaikka laskennallisesti sähköauton arvonalenema olisikin isompi kuin dieselissä, jään silti voitolle.
en koskaan halua ostaa sähköautoo. aion ostaa hevosen tai ponin jos menee vaikeaksi.ratsastan kauppa ja työmatkat tai hankin kärryn perään.
aina on keinoja,ei tarvi suostua pakotukseen on telttoja ja ja jurttia jos menee nykyelämä hankalaksi.
Nyt, mutta ei kiinnosta tuhlata autoon.
Yksi sähkökottero perheessä riittää. Millään autolla ei ole ollut niin paljon hankaluuksia ja korjaamokeikkoja n. 30 vuoden autoilu-uran historiassa. Toista ei tule.
parempaakin tekemistä kuin istua abcllä lataamassa 0,60 eur/kWh
Vierailija kirjoitti:
+ kahvi pahvimukista
On varaa vaikka heti kahteen 60t€ sähköautoon, mutta en aio tuhlata semmoiseen vielä. Ajan vanhalla autolla vielä 100tkm ja katsellaan sitten.
En vaan tykkää sähköautoista.
Helpostihan sellaisen vois ostaa muuten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka heti, käteisellä.
Tämä. En vaan mistään hinnasta halua autoa omistaa.
Siellä kaksi alanuolta hakkaavaa lobbaria saavat selkeästi elantonsa autoalalta, oletteko töissä automyyjällä vai maahantuojalla? Mitään muuta syytä hakata alanuolta viestiin jossa ilmaistaan että autoa ei tarvitse en keksi.
Onko tällä palstalla muitakin lobbareita?
En ole mikään lobbari vaan olen realisti joka asuu pienellä paikkakunnalla jossa tarvitsee auton, että pääsee kulkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella työtätekevällä on varaa liisata sähköauto vaikka heti jos niin haluaa.
Oletpa tyhmä ihminen joka ei tajuta todellisuudesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Missä absilla noin kallista on? Mä en oo nähnyt kuin Max 36c hinnan
Olisin varmasti vaihtanut auton viimeisen kolmen vuoden aikana mutta tämä sähkövoiman pakottaminen ja sitä kautta markkinoiden sekavuus puolivalmiiden käyttövoimien kanssa on ollut omiaan pitäytymään nykyisessä (diesel, ilman ad blueta) kulkineessa.
Paljon puhutaan että autojen myyntiluvut on huonot. Uskon että todella merkittävä syy on se, että ihmiset ei tiedä minkä käyttövoiman valitsisivat ja ajavat entisellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin köyhä, ettei olisi varaa ajaa polttisautolla.
Ajan kuukaudessa 5000km, edellisellä automaatti-dieselautolla kuussa meni 600€ polttoaineisiin. Rahoituksella sekin oli ostettu, lyhennys saman verran mitä nykyisessä sähköautossa.
Sähköautolla kotoa ladaten menee noin 120-170€/kk
Vakuutukset saman hintaiset, vero sähkiksessä 600€/v vähemmän.
Huollossa saa käydä 2 kertaa vuodessa, niissä sähköautoon menee 500€/v, dieselissä 800€/v
Sähköauto on siis noin 500€/kk halvempi. Vaikka laskennallisesti sähköauton arvonalenema olisikin isompi kuin dieselissä, jään silti voitolle.
Sähköauto sopiikin tiettyihin marginaalisiin ajoprofiileihin.
Kenen kotona sä lataat jos se on siellä ilmaista?