Liian paksut pohkeet saappaisiin!
Ja vasen pohje vielä vähän paksumpi kuin oikea. Masentavaa kun en löydä saappaita jotka mahtuisi pohkeista. Tietääkö kukaan mistä löytyisi paksupohkeisillekin saappaita?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Kumpparit vai nahkasaappaat?
Siis ihan talvisaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeämielinen provo.
No ei ole provo.
Täällä ongelma päinvastainen. sellaiset rimppakintut että voi pihkura sentään
Sama ongelma. En toki saappaita ole etsimässä nyt, mutta sympatiat ap:lle. Joskus on hankala löytää edes housuja, joihin mun jättipohkeet mahtuu. Enkä muualta ole ylipainoinen, kaikki vaan kertyy pohkeisiin. Lapsesta saakka.
Löytyykö muita ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpparit vai nahkasaappaat?
Siis ihan talvisaappaat.
Ei mitään hajua, mut suutarien luulisi osaavan leventää valmismalleja ellet sitten halua teettää alusta loppuun mittojen mukaan.
Panama Jack talvikengät. Mulla mustat. Ostin vuosia sitten kenkäkaupasta, maksoi n 250 euroa.
Kuinka paljon senteissä siis sun pohje on?
Itsellä on päinvastainen tilanne. Pohje 28 cm ja kaikki saappaat liian väljiä.
Mutta eipä tämä ole elämää haitannut, käytän nilkkapituisia.
Tai sitten strech-tyyppisiä. En ole mikään hurjan laiha, pohkeet ovat vain tosi kapeat.
Joillakin valmistajilla on myös leveämpi vartisia saappaita ja ilman muuta kannattaa valita saappaat, joissa osa vartta on sellainen joustava "venyke". Jos varsi kokonaan nahkaa ja vielä vetskari siinä, niin sellaiset ei ole hyvät. Tsekkaapa esim. Vievin ja Pomarfinin sivuilta.
M34 ja sama ongelma ollut oikeastaan koko iän. Kumppareiden varret puukotettu halki että voi käyttää, joitain vuorellisia kumppareita käyttänyt ilman vuoria.
Vasen pohje 53cm ja oikea 52cm
Joo, pitää miettiä tuota suutari-vaihtoehtoa, mahtaa vaan olla aika kallista lystiä. 🤔
AP
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko käyttää saappaita?
Ei tietty pakko, mutta tykkäisin pitää välillä semmoisiakin. 🙂
Googlaamalla naisten xl-talvisaappaat tai leveävartiset talvisaappaat löytyy useampikin pulju jotka niitä myy. Käyttäkää googlea, ihmiset hyvät!
Liikkuva / seisomatyö. Vikingin kumisaappaat mahtuvat pohjeista, Nokian Kontiot eivät.
Ainakin Ulla Popken myy väljempivartisia talvisaappaita. Olen tilannut vain avokkaat heiltä, mutta ne ovat hyvät.
Näin on ollut minulla aina. Ja kun olin nuori oli vain pitkävartisia. Tää sit osti silloisia leveävartisia mummosaapikkaita.
Nilkkurimuoti on ihanaa.
Suutari voi laittaa sellaisen joustavan levennyksen esim. takasaumaan.
Ilkeämielinen provo.