Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu menemään töihin (ov)

Vierailija
18.04.2007 |

Olen hätää kärsimässä mieheni kanssa, joka on ns. hakenut töitä jo pari kuukautta minun potkimanani. Ei hae kovin aktiivisesti, lähettelee pari hakemusta aina silloin tällöin kun muistutan. Parin kuukauden kuluttua putoan kotihoidontuelle. Huolettaa aavistuksen millä elämme sitten? Miehellä on ollut pari vuotta yritys, joka ei käytännössä tuota mitään. Olisi pakko yrityksen ohella palata palkkatyöhön, mutta mies ei suostu ymmärtämään sitä.

Mies haluaisi, että minä menisin töihin ja hän jäisi kotiin hoitamaan lasta. Huono idea, koska hän ei nytkään pese pyykkejä eikä täytä astianpesukonetta tai siivoa. Nukkuu iltapäivään, ja hänen lapsen hoitamisensa on vauvan istuttamista tv:n edessä. Imetän vielä joten joutuisin töissä pumppaamaan maitoa, missä ei ole mitään järkeä.

Meninkin naimaan pelkän peruskoulun käyneen. Ajattelin naiivina ettei koulutus mitään kerro. Enpä ole tavannut kunnianhimottomampaa ja laiskempaa miestä...tekisi mieli jättää mokoma vätys. :´/ Itseäni saan syyttää, tyhmä mikä tyhmä...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmeen kaupalla mies saikin töitä. Nyt on tosi innostunut työstään ja ahkera. Kotonakin on paljon reippaampi. Miehellä taisi olla vain syrjäytymisestä johtuva masennus päällä. Toivottavasti teille käy yhtä hyvin!

Vierailija
2/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä kannata eroa jos on lapsia, mutta tuo vaikuttaa jo ainoalta vaihtoehdolta, eihän tuosta tule mitään jos mies on töihin kykenemätön eikä edes motivoitunut.

Loppuelämä köyhyysrajalla? Ei kiitos, ei ikinä minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajunnut aiemmin miten vaikeaa on saada töitä isostakin kaupungista heikolla koulutuksella vaikka kuinka olisi hyvä ja pitkä työkokemus hakemastaan tehtävästä. Maisterit (kuten minä) menevät aina ohi. ap

Vierailija
4/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimaton, jos on kotona noin kamala nainen :(

Vierailija
5/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan jäädä kotiin lapsen kanssa. Toisaalta kaipaan työhöni, joka mielekästä ja paikka on odottamassa. Mutta vaikka haluaisinkin enemmän töihin en todellakaan uskalla jättää miestä yksin lapsen kanssa. Loputon köyhistely alkaa myös käydä hermoille. Itse olen aina paiskinut töitä ja pärjännyt taloudellisestikin ennen kuin lähdin tämän miehenkuvatuksen kelkkaan. Suututtaa ja olen surullinen. Yksinhuoltajuus on alkanut kummasti houkutella, yksin pystyisin tarjoamaan lapselle paremman elämän kuin miehen kanssa. ap

Vierailija
6/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näytä näitä negatiivisia tunteitani hänelle. Tosin viime aikoina en ole jaksanut häntä enää kannustaa kuten ennen, koska olen muutaman vuoden jälkeen tullut siihen tulokseen, että se on hyödytöntä. Ikävä kyllä. Potentiaalia olisi, mutta jos on laiska niin on laiska. ap

Vierailija
7/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei nimittäin koulutus tai sen puute paljoa näy - ei edes siinä, kuinka pärjää, jos on vaan yhtään yrittämisen halua ja alalla potentiaalia. Voitko tukea häntä siinä? Ja minkä alan yrityksestä on kyse?

Vierailija
8/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella, tuntematta miestäni? ;-) Jos se, että toinen jättää kaikki kotityöt ja lapsen hoidon enimmäkseen minulle eikä suostu menemään töihin on haukkumista sitten on. Elämän realiteetteja vain sattuu olemaan, että palkkansa on ansaittava, että tulee toimeen ja olisi ihan kiva jos pienen vauvan äitiä joskus kotona löhöävä isi auttaisi. Ehkäpä minulla on aihetta " haukkua" ?

Vierailija
9/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että mies ei heilauta eväänsäkään hankkiakseen asiakkaita. Kahden vuoden aikana asiakkaita on ollut tasan kaksi.

Olen loputtomasti kannustanut menemään paikalliseen yrittäjien toimintaan mukaan, luomaan suhteita, tutustumaan. Illanviettoihin, ilmaisille lounaille, tapahtumiin. Mies ei mene vaikka kuinka kannustan, ehdotan, muistutan.

Siksi ollaan nyt tilanteessa, että on pakko etsiä muita töitä. Kotihoidontuella ei vuokria makseta. Ei puhettakaan, että meillä olisi varaa käydä elokuvissa, ostaa edes välttämättömiä vaatteita (mies aina toteaa, että ostetaan pelastusarmeijasta), ulkona syömässä edes halvoissa ketjuravintoloissa ilman, että talous kaatuu. Lapsilisä menee sentilleen lapseen, hänen tarpeistaan en tingi. ap

Vierailija
10/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita työkkäriin ja kysy, mitä voisit tehdä miehesi suhteen. Osaavat ehkä jotain vinkkiä auttaa. Sano miehelle suoraan ja vakavasti, että parin hakemuksen lähettelyllä ei kukaan työllisty, koska osa lähettää jopa 50 hakemusta viikossa ja heillä on työkokemustakin. Käske ottamaan edes selvää mihin tukiin on oikeutettu, että " tienaisi" edes jotain perheelleen. Näytä lista tuloista ja menoista, kerro että ette pärjää jossei mies ryhdistäydy. Jos ukko vetoaa masennukseen tms., sano että soittaa Kelaan ja pyytää päästä tutkittavaksi (heillä on paikkoja joissa arvioidaan työkykyä). Jos kaikesta huolimatta mikään yllämainituista keinoista ei onnistu, teet velkakirjan. Kirjaat siihen todisteita (kuitit ym.) vastaan joka ikisen sentin, jonka mies on sinulle velkaa ja pyydät allekirjoituksen alle.

Vierailija
11/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy alkaa ryhdistäytyä itsekin tämän asian kanssa. Liian kauan olen katsonut läpi sormien miehen tapoja toimia. Jos ei olisi lasta olisin lähtenyt jos syksyllä edes miettimättä. Lapsen takia yritän saada vielä homman toimimaan. ap

Vierailija
12/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maahantuontia ja myyntiä työ on eli ei erikoisen vaikeaa. ap

Vierailija
13/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa yrittäjänä pärjää vaan armottomalla työllä ja se ei laiskoille sovi.

Nyt potkit sen äijäs vaan sieltä kotoa töihin tai sitten menet yksinkertaisesti itse ja teet pelisäännöt lapsen kanssa olemisesta selväksi.

Vierailija
14/14 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei onnistu, että mies jää kotiin lapsen kanssa. Se on vain hitaampi ja lapsen kannalta huonompi reitti eroon. Voin kuvitella kuinka mies pelaa tietokonepelejä lapsi sylissä ja jättää valvomatta mitä toinen tekee.

Joko mies menee töihin tai lähden lapsen kanssa. Sain sen kakaistua tänään ulos suustani, mutta tuossa tuo on löhöillyt koko päivän. Käsittämättömän selkärangaton ja vastuuntunnoton. Elätin hänet käytännössä firman ensimmäisen vuoden paiskimalla raskasta työtä. Enpä tullut silloin ajatelleeksi, että toinen käyttäisi minua hyväksi vetämällä lonkkaa kotona. ap