Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Intian Goa, kokemuksia lomamatkasta?

Vierailija
17.11.2025 |

Olen todella kiinnostunut matkustamaan Intiaan. Minua kiehtoo henkisyys, paikallinen suhtautuminen elämään ja ystävällisyys. Olen kuullut tuttavilta kokemuksia.

Ajattelin aloittaa kuitenkin turistiystävällisestä kohteesta. (Olen aiemmin matkustanut vain Euroopassa.) Löytyykö kokemuksia Goalta?

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ilolinnun voisi pyytää verkolla ja kuskata Intiaan ilman passia ja rahaa.

Vierailija
142/163 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajatellut käydä yökerhoissa. Olen kyllä lukenut esim. joukkoraiskauksista (kamalaa!), mutta maan väkilukuun suhteutettuna turistin todennäköisyys joutua raiskatuksi on pieni.

Ap

Mutta mahdollinen. 

Maan väkiluku on niin valtava, että se pienikin todennäköisyys on suuri.

Tämä. En lähtisi riskeeraamaan.

Kaikki naaraat kaikista lajeista voivat joutua ullatetuksi...

🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinne vaan sairastamaan

Oltiin koko perhe siellä 2 viikkoa eikä kukaan sairastunut. Oli muuten ainoa matkakohde ikinä, jossa mies ei saanut ripulia.  Niin että ei kannata yleistää. Emme kyllä syöneet missään katuruokakojuissa, mutta emme niissä syö missään muuallakaan.

Oikein kiva paikka, joskin kulttuurishokki on varma.

Ei kannata yleistää kun TEILLE ei köynyt kuinkaan?

Olette onnekkaita ja selvästi vähemmistössä. 

Siihen sairastumisriskiin voi omalla toiminnallaan vaikuttaa. Tuurilla on osuutensa aina mutta jos lähtee Intiaan kuin menisi Eurooppaan kaupunkilomalle niin ei pidä ihmetellä, jos mahatauti iskee.

Vierailija
144/163 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä Intiassa kiehtoo. Roskaa vesistöt täynnä ja ihmiset ulostavat kadulle.

Maailmassa on erilaisia paikkoja. Meidän tapamme elää ei ole se ainoa oikea. Vaikka kadulle ulostaminen ei ole mikään hyvä juttu, kaikissa kulttuureissa on jotain mielenkiintoista.

Jos paska kiinnostaa, niin pakkaamaan vaan.

Vierailija
145/163 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden ilolinnun voisi pyytää verkolla ja kuskata Intiaan ilman passia ja rahaa.

???

Vierailija
146/163 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, Intiassa vainotaan kristittyjä. Älä laita ristiä kaulaan.

Ai oikeasti? Mitä minä hindulaisuudesta olen kuullut, niin eikö se ole aika suvaitsevainen uskonto? Ei mikään i.slam.Saatan toki olla väärässäkin. Ja intialaisissa on monia katolilaisia, itsekin tunnen muutaman.

Vierailija
147/163 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina lähdetään hakemaan henkisyyttä Intiasta tai Balilta? Miksi sitä ei voisi löytää vaikka Pihtiputaalta?

Vierailija
148/163 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään matkustella mutta Intia, Pakistan ja äh lymaat jätän suosiolla väliin. Intiassa olen tehnyt muutamat välilaskut ja se riittää. 

Vierailija
149/163 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen henkisyys? Miksi näitä typeriä kliseitä vieläkin viljellään? Henkinen se saattoi ehkä olla 60- luvulla kun Beatles yhtyeen jäsenet kävivät Ravi Shankarin luona soittamassa vähän sitaria ja polttamassa jointtia. 

Vierailija
150/163 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pari kertaa, viimeksi 10v.sitten. Näkemistä on ja ihmettelemistä. Majoutuimme neljän tähden hotellissa ja useimmiten syötiin siellä, toki myös muuallakin. Emme saaneet mitään pöpöjä. Jos oikein muistan kohteen nimi oli joku Candolini. Mutta reissasimme taxilla hyvin paljon, se oli halpaa. Minulla ei jäänyt mitään valittamista. 

Vierailija
151/163 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinne vaan sairastamaan

Oltiin koko perhe siellä 2 viikkoa eikä kukaan sairastunut. Oli muuten ainoa matkakohde ikinä, jossa mies ei saanut ripulia.  Niin että ei kannata yleistää. Emme kyllä syöneet missään katuruokakojuissa, mutta emme niissä syö missään muuallakaan.

Olette onnekkaita ja selvästi vähemmistössä. 

Siihen sairastumisriskiin voi omalla toiminnallaan vaikuttaa. Tuurilla on osuutensa aina mutta jos lähtee Intiaan kuin menisi Eurooppaan kaupunkilomalle niin ei pidä ihmetellä, jos mahatauti iskee.

Kerro se niille 99%:lle matkailijoista, että heidän oma toimintansa on syy mahatautiin Intiassa...

Huhhuh taas.

Vierailija
152/163 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt pari kertaa, viimeksi 10v.sitten. Näkemistä on ja ihmettelemistä. Majoutuimme neljän tähden hotellissa ja useimmiten syötiin siellä, toki myös muuallakin. Emme saaneet mitään pöpöjä. Jos oikein muistan kohteen nimi oli joku Candolini. Mutta reissasimme taxilla hyvin paljon, se oli halpaa. Minulla ei jäänyt mitään valittamista. 

Candolim kaupunginosa siistein ja modernein.

Vierailija
153/163 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://opendoors.fi/maa/intia/

"Äärihindujen mukaan kaikki kristityt ovat Intiassa ulkopuolisia. He pyrkivät puhdistamaan maan islamin ja kristinuskon vaikutuksesta käyttäen usein äärimmäistä väkivaltaa. Vihamielisyys johtuu joidenkin hinduääriliikkeiden omaksumasta ideologiasta. Sen mukaan oikeiden intialaisten tulisi olla hinduja. Muut uskonnot eivät ole tervetulleita Intiaan. Tämä ajattelutapa on johtanut väkivaltaisuuksiin ympäri maata. Niihin syyllistyneet jätetään usein rankaisematta erityisesti äärihinduja tukevien viranomaisten alueilla. Tällaisissa paikoissa kotikokouksiin osallistuvat kristityt ovat vaarassa joutua jumalanpalveluksiin hyökkäyksiä tekevien ääriryhmien uhreiksi."

Vierailija
154/163 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinne vaan sairastamaan

Kerro se niille 99%:lle matkailijoista, että heidän oma toimintansa on syy mahatautiin Intiassa...

Huhhuh taas.

Laitapa linkki tähän tilastoon. Aivan, sitä ei ole. Jos jokaikinen kerta lämpimässä maassa sairastuu mahatautiin niin pitkälti se syyllinen löytyy peiliin katsomalla.

Vierailija
155/163 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä näitä henkisiä guruja, kuten esim. aiti A m m a. Suomalaiset julkkiset ravaa siellä näiden luona, kuten se Hertzenin Mikko von hertzen brothersista ja Kirsi Ranto.

Vierailija
156/163 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysmaa on aina kehitysmaa. Turismi tuo rahaa paikallisille eikä noista maista kumpikaan sentään profiloi itseään seksikaupan avulla kuten Thaimaa ja Filippiinit. Siitä plussaa.

Mun ei ole tarvis enää lähteä mihinkään kehitysmaahan. En lähtisi edes maksusta. Lapsena sentään sielläkin meno oli jotenkin inhimillisempää. Tosin muurien suojissa tietenkin ja diktatuuri. Mutta nykyään lastrn hyväksikäyttö onnistuu länkkäreiltä jopa kotisohvalta. Karmivaa.

Goalla olen käynyt. Sehän oli aika siisti ja kesy verrattuna muuhun Intiaan. Ja siitä kun kävin on varmaan kehittynyt sielä turistitsrävällisempään suuntaan.

Teksasissa haluaisin vielä käydä. Muuten pysyttelen Euroopassa. 

Kun käyn Thaimaassa liikun paikallisten ihmisten alueilla, ostan ruoan ja tavarat sieltä mistä paikallisetkin. Olen asunut paikallisten vaatimattomissa oloissa, ja kun sanon vaatimattomissa, niin tiloissa joissa länsimaiset eivät säilyttäisi autojaan. Kun ei ole pakkasta, edes kunnon seinät eivät ole aivan välttämättömiä. Varsinaisia slummeja ei Thaimaassa ole, tyyliin Brasilian favelat. Thaimaassa on ihan hyvin toimeen tuleva keskiluokka ja lapsimäärät ovat laskeneet sille tasolle että ihmisillä on pääosin varaa huolehtia lapsistaan. Kerjäläisiä en Thaimaassa paljoa näe, ehkä saman verran kuin mitä Helsingissä.

Intiassa turistit ovat pääosin (paikallisilta) suljetuilla alueilla, eivätkä asioi samoissa kaupoissa kuin paikalliset. Intiassa on suuri köyhällistön joukko ja kerjäläisiä on joka paikassa, mistä niitä ei ole erikseen poliisi näitä ajanut pois.

Vierailija
157/163 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://opendoors.fi/maa/intia/

"Äärihindujen mukaan kaikki kristityt ovat Intiassa ulkopuolisia. He pyrkivät puhdistamaan maan islamin ja kristinuskon vaikutuksesta käyttäen usein äärimmäistä väkivaltaa. Vihamielisyys johtuu joidenkin hinduääriliikkeiden omaksumasta ideologiasta. Sen mukaan oikeiden intialaisten tulisi olla hinduja. Muut uskonnot eivät ole tervetulleita Intiaan. Tämä ajattelutapa on johtanut väkivaltaisuuksiin ympäri maata. Niihin syyllistyneet jätetään usein rankaisematta erityisesti äärihinduja tukevien viranomaisten alueilla. Tällaisissa paikoissa kotikokouksiin osallistuvat kristityt ovat vaarassa joutua jumalanpalveluksiin hyökkäyksiä tekevien ääriryhmien uhreiksi."

Valitettavasti kristityt ovat myös kohteena, muuten en näe toiminnassa mitään vikaa.

Vierailija
158/163 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana maa :D

Vierailija
159/163 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa Yke Areenasta MsMysteryn 5. kausi, Goa esillä.

Vierailija
160/163 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne antibioottiresistentit taudit...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi