Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Jeesus oikeasti sanoi ristillä ennen kuolemaansa?

Vierailija
17.11.2025 |

Evankeliumeissa on siis kolme erilaista viimeistä lausetta:

"Jumalani, miksi hylkäsit minut?" (Matt., Mark.)

"Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni." (Luuk.)

"Se on täytetty." (Joh.)

Tutkijat pitävät Markuksen versiota  todennäköisesti lähimpänä alkuperäistä, koska se on vaikein ja vanhin traditio.

mutta jos Jeesus tiesi, että tämä oli hänen tarkoituksensa, miksi hän huusi Jumalan hylänneen hänet? 

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä sinun palstavasemmistolaisuuteen ryhtymän, sillä se on tie kadotukseen ja persuhulluuteen josta ei käy enää tietä taivaaseen.

Vierailija
42/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu kyllä vähän ikävälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lukee että jeesus tiesi että se oli hänen tarkoituksensa? 

Raamatussa.

Jeesus on se Jumala, joka käyskenteli Eedenin puutarhassa ja joka ilmoitti jo silloin Aadamille ja Eevalle ristin salaisuuden sanoin "käärme on pistävä kantapäähän vaimon siementä".

Ja kun Jeesus sitten tuli maailmaan ja oli matkalla Jersualemiin, jossa hän tulisi kuolemaan, hän sanoi opeuslapsilleen: "menemme ylös Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja kirjanoppineitten käsiin, ja he tuomitsevat hänet kuolemaan ja antavat hänet pakanain käsiin; ja ne pilkkaavat häntä ja sylkevät häntä ja ruoskivat häntä ja tappavat hänet; ja kolmen päivän perästä hän on nouseva ylös."

Jeesus sanoi myös: "Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän. Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta."

Vierailija
44/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos Jeesus tiesi, että tämä oli hänen tarkoituksensa, miksi hän huusi Jumalan hylänneen hänet? 

Ehkä siksi, että ristillä Hän joutui kokemaan yhteyden katkeamisen Isään Jumalaan, koska koko maailman syntitaakka vuodatettiin hänen päällensä, eikä Isä, joka on Pyhä, voi katsella syntiä. Yhteys Isään siis varmastikin katkesi tuossa sovituksen hetkellä. Ja on se varmaan muutenkin tuntunut hylkäämiseltä roikkua ristillä kärsimässä syyttömänä muiden syntien tähden.

Mutta silti hän teki sen vapaaehtoisesti, jotta ihmisten ei tarvitisisi kärsiä eron tuskaa Isästä Jumalasta omakohtaisesti ja iankaikkisesti. Koska synnin palkka on kuolema ja ikuinen ero Jumalasta.

Entä jos hän sovittikin vain omat syntinsä?

Vierailija
45/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä *******n Työmaa! 

Vierailija
46/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi myös:

"Minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

Vierailija
47/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on täytetty/it is Finnished nyt kun suomalaisesta Jaakko Ohtosesta ollaan leipomassa uutta elokuvajeesusta

Tuo englannikielinen käännöksesi on täysin turha. Ei löydy suomalaisesta Raamatusta. Eikä alkuperäisistä kirjoituksista senkään vertaa, Jeesuksen puhuma kieli oli aramea.

Vierailija
48/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipaseppas kysymässä!

Vierailija
49/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos Jeesus tiesi, että tämä oli hänen tarkoituksensa, miksi hän huusi Jumalan hylänneen hänet? 

Ehkä siksi, että ristillä Hän joutui kokemaan yhteyden katkeamisen Isään Jumalaan, koska koko maailman syntitaakka vuodatettiin hänen päällensä, eikä Isä, joka on Pyhä, voi katsella syntiä. Yhteys Isään siis varmastikin katkesi tuossa sovituksen hetkellä. Ja on se varmaan muutenkin tuntunut hylkäämiseltä roikkua ristillä kärsimässä syyttömänä muiden syntien tähden.

Mutta silti hän teki sen vapaaehtoisesti, jotta ihmisten ei tarvitisisi kärsiä eron tuskaa Isästä Jumalasta omakohtaisesti ja iankaikkisesti. Koska synnin palkka on kuolema ja ikuinen ero Jumalasta.

Entä jos hän sovittikin vain omat syntinsä?

Jeesus on Jumalana synnitön. Jumalalle kelpasi uhriksi vain viaton ja puhdas uhri. Sen takia Jumalan piti syntiasia hoitaa pois ns. oman käden kautta, koska kukaan muu ei ole synnitön kuin Jumala itse.

Vierailija
50/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'll be back.

Vierailija
51/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille".

Vierailija
52/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä sinun palstavasemmistolaisuuteen ryhtymän, sillä se on tie kadotukseen ja persuhulluuteen josta ei käy enää tietä taivaaseen.

No, tuohan olisi ollut pahasti jeesuksen aiemman opetuksen vastaista.

Hän nimittäin vihasi rikkaita rahanvaihtajia ja omahyväisiä farisealaisia ja opetti, että helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan. Hän opetti myös lesken lantista ja laupiaasta samarialaisesta sekä käski jakaa omasta liiasta köyhille. Jesse oli ensimmäinen demari, ellei peräti vasemmistoliittolainen.

Vierailija
53/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000 vuotta tässä on jo paluuta odoteltu, itse Jesse sanoi että osa teistä ei kuole ennenkuin hän tulee takaisin, mites te hihhulit tämän selitätte?

Siellä oli uskovia joukossa, tämä osa elää vaikka olisi kuollut. 

Vierailija
54/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hihhelien mielestä Raamattu on absoluuttinen totuus :DDDDDDDDDDDDDDDD

Kuulkaas, se teos on NIkean kirkolliskokouksessa (???) äänestämällä kyhätty kokoon summamutikkaisesta läjästä muinaisia tekstejä. Ei sitä Jumala taivaasta valmiina pudottanut.

Lisäksi tekstejä on kopioitu väärin, koska ne kirjoitettiin - saatana -  käsin. Ei saa selvää kaikesta sutusta ja osa on käännösvirheitä. Papereista myös puuttuu sivuja ja paloja, mikä muuttaa tekstin merkityksen toiseksi.

Sokea ja typerä se, joka sananmukaisiin tulkintoihin uskoo, esim. Räsäskä.

Sinä olet summamutikassa uskonut erilaisia ihmisten väitteitä.

Missään ei Raamatussa väitettä, että Jumala olisi tekstit taivaasta tiputtanut. Hän on puhunut valituille ihmisille, kuten profeetoille, joille hän antoi yliluonnollisen kyvyn kuulla ja nähdä, ja he ovat kirjoittaneet asioita muistiin. Raamatussa kerrotaan monessa kohtaa, että Herra käski Moosesta ym. ihmisiä kirjoittamaan.

Vierailija
55/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paa spaddu, oisko eldistä."

Vierailija
56/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä.

Vierailija
57/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt maistuis makkispekkikset tässä kuolemaa odotellessa"

Vierailija
58/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, kun tuolla on paljon ihmisiä jotka ennustaneet jotain ja sanoneet että Jumala sanoi näin. Sitten ennustus ei toteudukaan. Valehteliko Jumala näille? Miksi uskoisin että nämä raamatun profeetat olisivat niitä "oikeita profeettoja?"

Vierailija
59/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon nyt kahvia

Vierailija
60/70 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse Jesse sanoi että osa teistä ei kuole ennenkuin hän tulee takaisin, mites te hihhulit tämän selitätte?

Jeesus sanoi, että se sukupolvi, joka näkee hänen luettelemansa merkit, ei katoa ennen kuin kaikki nuo luetellut asiat tapahtuvat: 

"Kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."

Kun siis merkit alkavat näkyä, se on se sukupolvi, joka näkee kaikki merkit ja myös paluun.

Jeesus itse myös totesi jo aikaisemmin, että hänen oman aikansa sukupolvi ei näkisi hänen paluutaan, vaan ainoastaan hänen sovitustyönsä, koska hän sanoi aikalaisilleen, että "tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja Joonan merkki viittasi hänen ristinkuolemaansa ja ylösnousemukseensa kolmantena päivänä. Ja sen tuo sukupolvi myös näki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi