Millainen vanhempi jättää lapsensa yksin päiväkodin eteiseen???
Olen järkyttynyt! Päiväkodin tiedotteessa korostamalla korostetaan, että lapset täytyy aamulla tuoda hoitoon niin että heidän tulonsa varmasti huomataan. Kuulemma toistuvasti on tapauksia, joissa lapsi vain heitetään ulkoeteiseen, josta joku henkilökuntaan kuuluva sitten hänet löytää - jos löytää.
Jos tätä tapahtuisi vain yhden perheen kohdalla, asia olisi varmasti voitu ottaa puheeksi heidän kanssaan henkilökohtaisesti. Mutta kun siitä piti oikein tiedote laatia, on ongelma ilmeisesti laajempikin.
Käsittämätöntä!
Kommentit (65)
jo naulakkojen luona.
Siksi mulle olikin "järkytys", kun päiväkoti vaihtui ja toisessa ei näin ollut. No, ei se ongelma ollut. Vein lapsen itse sinne missä muut olivat. Ei olisi tullut mieleenkään jättää lasta yksin siihen vaatteita riisumaan ja etsimään paikkaansa.
Lapseni menee päiväkotiin itsekseen useimmiten niin, että minä odotan vähän matkan päässä, jotta näen hänen menevän sisään. Jos on jotain puhuttavaa aikuisten kanssa, niin silloin menen sisälle asti. Tosin, päiväkoti on pieni, vain yksi ryhmä ja leikkitila on heti eteisestä seuraava huone. Aikuiset siis huomaavat lapsen tulevan.
Kun lapsi oli isommassa päiväkodissa ja nuorempi, vein hänet aina sisälle asti ja "luovutin" jollekin aikuiselle.
Ja lapsi on 6-vuotias eskarilainen.
Vein lapsen aina yläkertaan, jossa puuhaili pari ryhmää samassa tilassa. Katsoin aina että joku aikuinen huomaa lapsen saapuneen. Tämä ei kuitenkaan riittänyt. Sain päiväkodista noottia siitä, että vienyt lasta kyseisen ryhmän aikuiselle. No en vienyt niin, yleensä nimittäin se oman ryhmän aikuinen oli jossain muualla kuin leikkitilassa ja häntä sitten jatkossa etsiskelin aamuisin ennen kuin pystyin lapsen jättämään.
Muutaman kerran löysin sen oman ryhmän aikuisen suljetusta työhuonesta istumassa tietokoneella. Halusin tuolloin oikein alleviivata, että nyt tämä lapseni x on saapunut hoitoon, voitko ottaa huostaasi. Aika perseestä oli sekin.