Kinkun sijaan tofupaisti, graavilohen sijaan porkkalaa
Houkuttaako? Tossa on se hyvä puoli että koska porkkala on niin paljon lohta halvempaa niin sitä saa jokainen syödä niin paljon kuin sielu sietää!
Kommentit (155)
Tänään ensikokeilu tofulla. Aion maustaa mausteisessa valkosipuli-chilimarinadissa ja wokkaan nuudeleiden ja vihannesten kera. Jos on hyvää, mikä ettei jouluksikin. En ole koskaan pitänyt kinkusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porkkala on niin pahaa ettei sitä kiljumatta syö
Jaa, mä tykkään ja aivot meni vähän nurin kun se maistuu aivan savulohelta olematta lohta. Pidän kyllä graavi- ja savulohestakin.
Mä tykkään myös porkkalasta vaikka syön myös kalaa.
porkkala eli porkkanalohi. Keksiikö noita nimiä joku heikkolahjainen?
Tunge se tofu pilluusi ja porkkala perseeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa jouluna voi syödä ihan mitä haluaa. Ei tofua eikä porkkalaa. 😄😁
Aika hauska kommentti, jos et muun ajan vuodesta ole vegaani?
Typerä nimi porkkanalle tuo porkkana. Vähän kuin joulukinkkua kutsuisi kuusamoksi ja herneitä hervannoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Houkuttaa.
Minun joulupöydässäni on ainakin tofu skagenia, porkkalaa, kasvisjauhispyöryköitä, porkkanalaatikkoa, keitettyjä perunoita, vegaanista sienisalaattia ja jotain tuoresalaattia.
Kuulostaa ihanalta. Olen ollut kasvissyöjä kohta 30 vuotta, aina on saanut sovellettua jotain, mutta jotenkin tuntuu, että nyt viime aikoina kun on alettu enemmän markkinoida näitä selvemmin jouluruuan "korvaavia" seitankinkkuja ja porkkaloita, niin jumankekka että joillain tuntuu menevän tunteisiin :)))
No onhan toi vähän ihmeellistä ruualla pelleilyä.
tarkoitin sanoa:
Typerä nimi porkkanalle tuo PORKKALA. Vähän kuin joulukinkkua kutsuisi kuusamoksi ja herneitä hervannoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa jouluna voi syödä ihan mitä haluaa. Ei tofua eikä porkkalaa. 😄😁
No ne jotka valitsee jouluna syödä todua6ja porkkalaa tekee tietenkin niin juuri siksi, että jouluna voi syödä ihan mitä haluaa, ja he haluavat syödä tofua ja porkkalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Houkuttaa.
Minun joulupöydässäni on ainakin tofu skagenia, porkkalaa, kasvisjauhispyöryköitä, porkkanalaatikkoa, keitettyjä perunoita, vegaanista sienisalaattia ja jotain tuoresalaattia.
Kuulostaa ihanalta. Olen ollut kasvissyöjä kohta 30 vuotta, aina on saanut sovellettua jotain, mutta jotenkin tuntuu, että nyt viime aikoina kun on alettu enemmän markkinoida näitä selvemmin jouluruuan "korvaavia" seitankinkkuja ja porkkaloita, niin jumankekka että joillain tuntuu menevän tunteisiin :)))
No onhan toi vähän ihmeellistä ruualla pelleilyä.
Mikä porkkanassa ei ole ruokaa? Onko porkkanan valmistaminen laatikoksi tai raasteeksi tai keitoksi ruoalla pelleilyä? Miksi se on pelleilyä, kun sen suolaa ja maustaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko ok jos porkkala on ainoa vegaaninen vaihtoehto joulupöydässä? Kaikissa muissa ruuissa on lihaa, kalaa, kermaa, kermaviiliä, voita, kananmunaa. Vegaanivieras saisi lautasen täydeltä porkkalaa kun muut hakisivat lohta, laatikoita, kinkkua, sienisalaattia, karjalanpiirakoita yms. Vegaanille vaan porkkalaa, porkkalaa ja lisää porkkalaa. Ai niin ja säilykeherneitä.
eiks sille voisi edes rosollia tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Porkkalahan on hauska ja oivaltava nimitys tuolle.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö ymmärrä, että ne samat, ketkä ihmiskunnalle toukkia ja itikköitä syötäväksi suosittelivat, ne suosittelivat co2 vuoksi myös kasvisruokaa. Ja te rikkotte oma terveyttä ihmisten takia, keneen mielipiteet muuttuvat yhdessä tuulen suunnan kanssa. Tänään näin ja huomenna päinvastoin. Jos teidän esiisät olisivät syönneet tofuja ja porkkalaa, teitä ei olis edes olemassa, koskaa vuosituhansilla siittiöt olisivat jäännyt niin surkeaan kuntoon, että mitään hedelmöittymistä ei olisi tapahtunut. Suomalaisilla siittiönmäärässä ja laadussa on myös huomattavia muutoksia. Älkää juoskaa kaikenlaisen muotivillityksen perässä. Te maksatte sen omalla terveydellä, oikeasti sen menetyksellä. Syökää vapaasti kaikkea, mitä sielu haluaa ja pysytte elinvoimaisina, iloisinä, reippaina ja terveina. Sitä systeemi ei haluaa, koska se halua teidät lääkketeollisuuden bisneksen kuluttaviksi, rahaa tuoviksi asiakkaiksi. Siis ajatelkaa, teidät viedään kun
Onko sun äidinkieli ehkä venäjä eikä suomi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porkkalahan on hauska ja oivaltava nimitys tuolle.
Meno on kuin jossain päiväkodissa. Syödään kalaa mut se onki porkkanaa hihi hihi
No mä en ole ikinä syönyt kinkkua enkä graavilohta, joten ei noi asiat mulle sinänsä ole niiden korvikkeita.
Mä haluaisin tehdä "silliä" jostain. Siis haluaisin vaan päästä syömään niitä erilaisia sillin marinadeja, niinkuin lasimestari, sinappi jne., ja tarvitsisin vaan jonkun "välineen" siihen. Tiedän, että niitä tehdään munakoisosta, mutta se rakenne on mulle jotenkin ällö, niin pitäisi keksiä jotain muuta.
Ei houkuta. Kinkkua meillä ei oikeastaan syö kukaan, mutta poronpaisti ja kalkkunaa ja kaloja ja äyriäisiä kuuluu joulupöytään meillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Houkuttaa.
Jotenkin toivoisin, että kyseessä olisi vain nettiprovosointi, eivätkä oikeasti niin kovasti pahoittaisi mieltään siitä mitä muut syövät. Mutta olen alkanut pahoin pelätä, että asia sittenkin menee ihan aidosti tunteisiin.
Porkkala houkuttaa kyllä. Teen siitä varmaan jonkun sitruunalla ja tillillä maustetun smetanamössön joulupöytään.
Tofua käytän ennemmin aasialaisissa ruoissa. Seitanpaistin teen aika usein jouluksi, kun se sopii hyvin sinapin kanssa syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
No mä en ole ikinä syönyt kinkkua enkä graavilohta, joten ei noi asiat mulle sinänsä ole niiden korvikkeita.
Mä haluaisin tehdä "silliä" jostain. Siis haluaisin vaan päästä syömään niitä erilaisia sillin marinadeja, niinkuin lasimestari, sinappi jne., ja tarvitsisin vaan jonkun "välineen" siihen. Tiedän, että niitä tehdään munakoisosta, mutta se rakenne on mulle jotenkin ällö, niin pitäisi keksiä jotain muuta.
Sillin koostumus on samanlainen ällö lötterö, ei pysty ees harkitseen ruoaksi.
Korvikeruoka on nykyaikaa :)