Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Maria Veitola paljasti käyvänsä Itäkeskuksessa katselemassa "toisenlaista porukkaa", hyväosaisten turismi katselemaan heikompiosaisia?

Vierailija
16.11.2025 |

Vastikään myös Rita Niemi-Manninen paljasti vieneensä lapsensa katselemaan kerrostalossa asuvien elämää. "Tuolla asuu tälläkin hetkellä lapsia", Niemi-Manninen selosti. Lapsensa kuulemma ihmetteli käytäviä, jotka näyttivät kellarilta.

Samalla kun suomalaisten varallisuuserot ja tuloerot kärjistyvät ja polarisoituvat, mediassa kuullaan harvinaisen etuoikeutetuilta ihmisiltä näitä ulostuloja, joissa muihin ihmisiin suhtaudutaan kuin ihmeteltäviin kuriositeetteihin. 

Nyt Maria Veitola paljasti, että hän harrastaa ihmisten katselua ja välillä menee Itäkeskukseen tiirailemaan ihmisiä näkeäkseen toisenlaista porukkaa kuin mitä on Etelä-Helsingissä. 

"Hän on myös jakanut vinkiksi muutaman paikan, missä ihmisiä voi katsella ilman, että se olisi muista outoa. Näistä yksi on Itäkeskus. Videolla Veitola katselee ihmisiä kauppakeskus Itiksen maisemissa.

On hyvä välillä poistua omasta etelä-helsinkiläisestä kuplasta, että näkee vähän toisenlaistakin porukkaa, Veitola sanoo."

https://www.is.fi/viihde/art-2000011629927.html

Kommentit (222)

Vierailija
161/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla ei saa musta minkäänlaista kaveria mammmujen kauhisteluun sen jälkeen kun olen huomannut mikä meininki täällä on :) Ei niin minkäänlaista..., puhun vain sivistyneiden ja älyllisesti rehellisten ihmisten kanssa realistisesti, en minkään öyhöjen kanssa, joille mammmujutut on vain keppihevonen omalle ideologialleen eikä mitään muuta.

Vierailija
162/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis ruma myös sisäisesti. Todella outoa, jos joku mies sanoisi istuvansa jossain katsomassa ihmisiä olisi some räjähtänyt ja kaikki lööpit kirjoittelisi kuinka hirveä ihminen on. Ennen noilta kyttääjiltä kysyttiin "oonko syönyt sun eväät vai mitä tuijottat" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rasistilta. 

Vierailija
164/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla ei saa musta minkäänlaista kaveria mammmujen kauhisteluun sen jälkeen kun olen huomannut mikä meininki täällä on :) Ei niin minkäänlaista..., puhun vain sivistyneiden ja älyllisesti rehellisten ihmisten kanssa realistisesti, en minkään öyhöjen kanssa, joille mammmujutut on vain keppihevonen omalle ideologialleen eikä mitään muuta.

Kuvittelet olevasi älykäs mutta siitä huolimatta käytät hymiöitä. Olet oikea junttien juntti.

Vierailija
165/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viikonloppuna ensimmäistä kertaa elämässäni Itiksessä ja ei siellä nyt mitenkään kummoista väkeä ollut, siis että olisi mitenkään pistänyt silmään huono-osaisuus. Ihan tavallista väkeä. Paljon oli tietenkin ulkkaritaustaisia, arvioisin että 40-50 % asiakkaista näytti selkeästi muilta kuin kantiksilta.

Puhos ja sen lähialue on pahinta aluetta. Siellä et tainnut käydä?

Ettekö ole matkustaneet ikinä missään, jos Puhos järkyttää? Tosin täytyy sanoa, että itsekin hätkähdin kun yksi tuttu vei minut syvälle Puhoksen takaosaan johonkin pikkuputiikkiin, missä vanha kaapunainen istui lattialla maton päällä ja tuoksut ja näkymät oli tosissaan jostain todella eri maailmasta. Siis vielä aivan eri, kuin niissä muslimimaisssa joissa olen käyn

Ja kun tätä erillistymistä on ihan tavoittelemalla tavoiteltu ilmeisesti tällaisten veitolamaisten motiivien vuoksi. Suomessa on ollut jo iät ja ajat erilaisia vähemmistöjä. Tämä ei ole kelvannut, koska nämä perinteiset vähemmistöt (yhtä lukuunottamatta) ovat sulautuneet yhteiskuntaan erittäin hyvin. Esimerkkeinä juutalaiset ja islaminuskoiset tataarit, vähän uudemmista tulijoista taas vietnamilaiset venepakolaiset. Samasta syystä etnisesti eurooppalaisia maahanmuuttajia ei lasketa ulkomaalaiseksi läsnäoloksi tai monikulttuuriksi, koska se ei ole yksilö- eikä ryhmätasolla missään erillisesti "ihailtavana". Tämä vasemmiston alitajuinen mentaliteetti on ollut katastrofikolikon toinen puoli. Toisella puolella oikeistolaiset ovat halunneet tuottaa tänne halpatyövoimaa. Kaiken maailman wolttien ja bolttien muodossa tämä märkä uni alkaa toteutua. Omistajien on mahdollista tienata miljoonia ja miljoonia, kun näitä nykyajan orjia ei tarvitse kohdella työntekijöinä, ja käytännössä kaiken saa omaan taskuun. Veronmaksajat elättävät nämä ihmiset tuilla jos ja kun heidän "palkkansa" ei riitä elämiseen.

Tämä on aivan järkyttävää paskaa.

Vierailija
166/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempiin piireihin kuuluville tuo taatusti jännitystä elämään edes piipahtaa Itiksen kaltaisissa maisemissa ja tunnelmissa. Ollaan Suomen sijasta pikemminkin jossain Kabulissa...

Me mentiin mun isän kanssa jokin aika sitten Itikseen kahville, ja hän hämmästeli siinä sitten että eihän täällä mitään ole. Aivan asiallisia ihmisiä. 

Joku hänen öyhökaverinsa oli kertonut hurjia juttuja, joita Itis ei nyt sitten lunastanutkaan. Hesarilla ajaessa kyllä vähän järkyttyi. Hän on matkustanut paljon ja mm. arabimaissa, niin ei mammmuista mitenkään järkyty :D

Joopa joo. Ongelmien vähättely vain jatkuu. Otahan lasi kiljua ja rauhoitu.

No olipa yllättävää, että kaltaisellasi on sanavarastossa "kilju"... not :D

Olet siis juonut pääsi siihen kuntoon, että et enää tiedä mitä kilju on.

Vierailija
167/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltapimeällä siellä taaskin olin. Yöllä nyt en keksi mitään syytä lähteä Puhokselle notkumaan, eihän siellä ole kaupat silloin auki. Se, että joitain ihmisryhmiä on kaupassa, ei ole mikään syy varoa niitä. 

Mä en lähde edes tuohon faktakeskusteluun tiettyjen etnistennnn ryhmien seksirikollisuuuuudesta, sillä olen huomannut, miten valikoitte tällä palstalla pelkästään etnisenn taustan perusteella, kiinnostaako teitä seksuaalirikoksssset ylipäätään ollenkaan :) Ei ole älyllisesti rehellistä kiinnostua niistä vain silloin, kun tekijä on (mussslimi)mammmu..

On täyttä faktaa, että ulkomaalaistaustaiset tekevät suhteessa paljon enemmän rikoksia kuin kantasuomalaiset. Sitä totuutta et voi muuttaa vaikka kuinka itkisit, potkisit ja raivoaisit.

Edelleenkin on erittäin järkevää vältellä ihmisiryhmiä jotka sangen suure

Siis etkö osaa lukea? Mähän nimenomaan kirjoitin, että en lähde "edes tuohon faktakeskusteluun tiettyjen etnistennnn ryhmien seksirikolllisuudesta". Niin mitä tulet jauhamaan jostain et "on täyttä faktaa vaikka miten itkisit, potkisit ja raivoaisit"? xD

Taas hyvä esimerkki, että kaltaisesi ovat vaan älyllisesti heikompaa ainesta.

Vierailija
168/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempiin piireihin kuuluville tuo taatusti jännitystä elämään edes piipahtaa Itiksen kaltaisissa maisemissa ja tunnelmissa. Ollaan Suomen sijasta pikemminkin jossain Kabulissa...

Me mentiin mun isän kanssa jokin aika sitten Itikseen kahville, ja hän hämmästeli siinä sitten että eihän täällä mitään ole. Aivan asiallisia ihmisiä. 

Joku hänen öyhökaverinsa oli kertonut hurjia juttuja, joita Itis ei nyt sitten lunastanutkaan. Hesarilla ajaessa kyllä vähän järkyttyi. Hän on matkustanut paljon ja mm. arabimaissa, niin ei mammmuista mitenkään järkyty :D

Joopa joo. Ongelmien vähättely vain jatkuu. Otahan lasi kiljua ja rauhoitu.

No o

Ei mun piireissä ole koskaan ollut olemassakaan mitään "kiljua" ;)

Vierailija
169/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko aivan tollo? Eihän nyt Bronxissakaan heti panna hengiltä, jos sinne joutuu, ei edes Culiacanissa, Sinaloassa, Mexicon pahimmassa huumekaupungissa.

Mutta: alueella kytee yhteiskuntavastainen ilmapiiri erityisesti Lähi-idän ja Afrikan ihmisten keskuudessa, joka sitten lehahtaa palamaan, kun sopiva sytyke tulee. 

Näin on käynyt Bronxissa, Culiacanissa ja viime aikoina myös Ruotsissa. Esim BLM mellakat, Meksikon hallituksen väliintulot, polttamiset ja järähdykset Ruotsin lähiöissä. Ja niin tulee käymään myös täällä, jollei noita Lähi-idän ja Afrikan ihmisiä palauteta kotimaihinsa.

Apua, nyt naurahdin jo ääneen.. Alkaa olla sen verran harhaiset setit sulla tulilla jostain Itiksen kauppakeskuksessa kahvittelusta, että keskustelua on turha jatkaa. Realiteetit hukassa nyt pahasti, ja suosittelen tynnyristä/peräkammarista poistumista joskus.

Vierailija
170/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi mennä Itikseen. Olen opiskelijana asunut Kontulan kupeessa alle vuoden ja en koe tarpeelliseksi mennä tuonne mitään tihrustelemaan.

Mieluummin olen lasteni kanssa täällä omassa ankkalammessa merenrannalla Espoossa. Ei tule turnajaisissa tai ryhäsiä vastaan.

Vierailija
171/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelet olevasi älykäs mutta siitä huolimatta käytät hymiöitä. Olet oikea junttien juntti.

Juu muistissa on jokainen reaktio/hiljaisuus/uhrin syyllistäminen niissä tapauksissa, kun seksuaalirikolllllinen EI ole ollut maaammmu, joten se siitä, tajusin mitä olette. :)

Vierailija
172/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sinä tomera tyttö kun käyt iskän kanssa kahvilla. Ostiko iskä sulle jätskin?

Vierailija
173/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi mennä Itikseen. Olen opiskelijana asunut Kontulan kupeessa alle vuoden ja en koe tarpeelliseksi mennä tuonne mitään tihrustelemaan.

Mieluummin olen lasteni kanssa täällä omassa ankkalammessa merenrannalla Espoossa. Ei tule turnajaisissa tai ryhäsiä vastaan.

Mä taas en ikinä suostuisi asumaan hetkeäkään jossain Kontulassa, mutta Itiksessä käyminen on aivan ok. Hyvä lenkkireitti iltaisin on myös Herttoniemenrannasta Marjaniemen kautta Itikseen, siellä on hyvä 24h Cittari ja sieltä sit kotiin.

Vierailija
174/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan lapsena tiennyt että lapsiperheet voi asua kerrostaloissa. Siis täysin absurdi asia mulle edelleen, että tosiaankin perheet asuvat vuokrakerrostaloissa. Töölössä kyllä asui kerrostalo asunnossa yksi meidän tuttavaperhe, mutta se nyt olikin eri asia, inhimmillinen asunto. Miksi pitää hankkia lapsia, jos tarjotaan niille asumus läävässä.

Vierailija
175/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi rikkaiden tyttäret kulkevat pienten korien kanssa jakamassa köyhille perheille hilloja tms

Vierailija
176/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä Puhoksen ylätasanteella sitten on??? Olen käynyt Puhoksessa useita kertoja ostamassa ruokaa  ja välillä tuntuu, että tuijotetaan mitä tuokin täällä tekee, mutta ei missään tapauksessa uhkaavasti. Onko ylhäällä baareja?

Vierailija
177/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltapimeällä siellä taaskin olin. Yöllä nyt en keksi mitään syytä lähteä Puhokselle notkumaan, eihän siellä ole kaupat silloin auki. Se, että joitain ihmisryhmiä on kaupassa, ei ole mikään syy varoa niitä. 

Mä en lähde edes tuohon faktakeskusteluun tiettyjen etnistennnn ryhmien seksirikollisuuuuudesta, sillä olen huomannut, miten valikoitte tällä palstalla pelkästään etnisenn taustan perusteella, kiinnostaako teitä seksuaalirikoksssset ylipäätään ollenkaan :) Ei ole älyllisesti rehellistä kiinnostua niistä vain silloin, kun tekijä on (mussslimi)mammmu..

On täyttä faktaa, että ulkomaalaistaustaiset tekevät suhteessa paljon enemmän rikoksia kuin kantasuomalaiset. Sitä totuutta et voi muuttaa vaikka kuinka itkisit, potkisit ja raivoaisit.

Edelleenkin on erittäin jä

No miksi sitten tulet kommentoimaan keskusteluja, johon sinulla ei ole mitään sanottavaa? Joko sanot mielipiteesi ja perustelet sen tai sitten voit jäyttäytyä suosiolla keskustelusta. En ymmärrä ihmisiä, jotka häiritsevät muiden keskustelua ilman, että heillä on mitään sanottavaa. 

Vierailija
178/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sinä tomera tyttö kun käyt iskän kanssa kahvilla. Ostiko iskä sulle jätskin?

Juu, vietetään vanhempieni kanssa välillä sellaista elämää kuin siinä 80-luvun Helsingissä ajelulla-videossa jossa isä ajaa, äiti istuu etupenkillä ja tyttö takapenkillä.

Nyt olen kyllä kiitollinen, ettei meitä heti tapetttu siellä Itiksessä.

Vierailija
179/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kehitysvammainen kun viestisi ovat aina ihan päin helvettiä kirjoitettu?

Vierailija
180/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helsinkiläisyys aikamoista keekoilua, kauhea shokki mennä keskustasta kerrostalolähiöön. Että oikein "Länsi-Helsingistä" matkustetaan "Itä-Helsinkiin". Mahtaa olla huiman pitkä matka kilometreinä ja henkisesti. Huhhuh miten rankkaa sellaisessa metropolissa tuo elämä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan