Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Maria Veitola paljasti käyvänsä Itäkeskuksessa katselemassa "toisenlaista porukkaa", hyväosaisten turismi katselemaan heikompiosaisia?

Vierailija
16.11.2025 |

Vastikään myös Rita Niemi-Manninen paljasti vieneensä lapsensa katselemaan kerrostalossa asuvien elämää. "Tuolla asuu tälläkin hetkellä lapsia", Niemi-Manninen selosti. Lapsensa kuulemma ihmetteli käytäviä, jotka näyttivät kellarilta.

Samalla kun suomalaisten varallisuuserot ja tuloerot kärjistyvät ja polarisoituvat, mediassa kuullaan harvinaisen etuoikeutetuilta ihmisiltä näitä ulostuloja, joissa muihin ihmisiin suhtaudutaan kuin ihmeteltäviin kuriositeetteihin. 

Nyt Maria Veitola paljasti, että hän harrastaa ihmisten katselua ja välillä menee Itäkeskukseen tiirailemaan ihmisiä näkeäkseen toisenlaista porukkaa kuin mitä on Etelä-Helsingissä. 

"Hän on myös jakanut vinkiksi muutaman paikan, missä ihmisiä voi katsella ilman, että se olisi muista outoa. Näistä yksi on Itäkeskus. Videolla Veitola katselee ihmisiä kauppakeskus Itiksen maisemissa.

On hyvä välillä poistua omasta etelä-helsinkiläisestä kuplasta, että näkee vähän toisenlaistakin porukkaa, Veitola sanoo."

https://www.is.fi/viihde/art-2000011629927.html

Kommentit (222)

Vierailija
121/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän teistä tarkoittaa "toisenlaisella porukalla"? Ulkomaalaisia, vai vähävaraisia suomalaisia?

Köyhiä, syrjäytyneitä. 

Luusereita.

Vierailija
122/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän teistä tarkoittaa "toisenlaisella porukalla"? Ulkomaalaisia, vai vähävaraisia suomalaisia?

Mä ainakin liikun kyllä sekä etelä-helsingissä että itäkeskuksessa, joten mun kaltaisia tavallisia suomalaisia naisia voi nähdä ihan molemmissa paikoissa.

Itäkeskuksessa liikkuu kyllä enemmän ulkomaalaisia, mutta miksi heitä pitäisi mennä tarkkailemaan, mitä erikoista heissä on, tavallisia ihmisiä?

Minä tunnustan, että teen joskus Itä-Helsingin kierroksia nähdäkseni, miten väestön vaihto etenee vuosi vuodelta.

Se on masentavaa katsottavaa, mutta haluan olla tästä tietoinen.

Missä asut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitola on siis omasta mielestäänkin kuplassa, muttei tee mitään siitä poistumiseksi. Vain tekee turistimatkoja silloin tällöin ja äkkiä takaisin muutaman tunnin jälkeen. 

Vierailija
124/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tätä myös itse. En käytä julkisia niin en näe tätä peukku yms porukkaa. Lapsetkin vien aika ajoin ihmettelemään Itäkeskukseen miltä köyhien elämä näyttää. Hieman hankalaa, kun minkkiturkissa siellä ei voi kulkea ja lasten vaatteetkin pitää ensin tsekata ettei joku tule ryöstämään.

Kuvittelisi, että kouluttamaton Maria Veitola löytäisi Itiksestä paljonkin ihmisiä, joihin samaistua.

Vierailija
125/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhiä, syrjäytyneitä. 

Väärän värisiä.

Vierailija
126/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tää Veitola on kyllä sellainen oksettava tekopyhyyden ruumillistuma. Päivittelee jotain tyyppiä joka ostaa Kiinasta tavaraa kuin se olisi saaaaatanasta seuraava ja hitlerputlereiden tasolla. Itse juoksee huomiohuorana haastattelemassa rzkailevaa ja ryöstelevää jengiläistä, kun se on niin ihanan eksoottinen, ja sen haastattelulla saa hynää, mainetta ja huomiota. Yök.

Mutta sitten nämä Helsingin paikat. Olen itse köyhä ikä- ihminen. Lähdin viime viikolla pitkästä aikaa käymään ostoksilla Malmilla, kun sinne pääsee niin kätevästi julkisilla kotoani. Pyörin siinä ostarilla ehkä kymmenisen minuuttia ja sitten lähdin pois. Ankeaa, nuhruista, liikaa hoodeilla notkuvaa porukkaa, joka tutkii sinua hyvin arvioivasti. Pelkäsin, että lompakkoni tyhjenee pelkästä katseesta ja korvakoruni ja kaulanauhani imaistaan jo metrien päästä parempiin käsiin. Tuli vaivaantunut ja turvaton olo. Malmista. Ei hyvää päivää. Mutta näin se nyt vain on. Alkoi naurattaa, kun muistin, miten Queen of fucking everything -sarjassa Malmi oli kuvattu. Eihän se ollut yhtään liioiteltua! 

Menin tuttuun, nuhruiseen ja pieneen, mutta vielä turvallisen oloiseen Arabian ostoskeskukseen ja sain asiani hoidettua. 

Vierailija
127/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin liikun kyllä sekä etelä-helsingissä että itäkeskuksessa, joten mun kaltaisia tavallisia suomalaisia naisia voi nähdä ihan molemmissa paikoissa.

Itäkeskuksessa liikkuu kyllä enemmän ulkomaalaisia, mutta miksi heitä pitäisi mennä tarkkailemaan, mitä erikoista heissä on, tavallisia ihmisiä?

Kysy tuolta tarkkailija-veitolalta.

Vierailija
128/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ilkeys ja häijyys ei enää näemmä pysy siellä piilovittuilu-tasolla kun alkaa ikää tulla enemmän.

Vierailija
129/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö Armanin tehdä ohjelma Itä-Helsingistä "miettikää, nämä ihmiset asuvat täällä, uskomatonta, miten kukaan voi asua tällaisessa paikassa...".

Vierailija
130/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan viktoriaanisessa Lontoossakin parempi väki kävi slummailemassa itäisissä kaupunginosissa.

Vierailija
131/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnustan, että teen joskus Itä-Helsingin kierroksia nähdäkseni, miten väestön vaihto etenee vuosi vuodelta.

Se on masentavaa katsottavaa, mutta haluan olla tästä tietoinen.

Missä asut? 

Kantakaupungissa, mutten sen kalleimmal

Juu, tämä on näitä persuja, jotka on perineet asuntonsa. Asuvat narkkareiden ja rottien keskellä. Töölön töllöt, missään ennole yhtä idioottia väkeä nähnyt kuin töölön töllöt

Vierailija
132/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tätä myös itse. En käytä julkisia niin en näe tätä peukku yms porukkaa. Lapsetkin vien aika ajoin ihmettelemään Itäkeskukseen miltä köyhien elämä näyttää. Hieman hankalaa, kun minkkiturkissa siellä ei voi kulkea ja lasten vaatteetkin pitää ensin tsekata ettei joku tule ryöstämään.

Kuvittelisi, että kouluttamaton Maria Veitola löytäisi Itiksestä paljonkin ihmisiä, joihin samaistua.

Luulen että tää istuu jossain siellä parvekkeella jotta voi katsella tavismassaa yläpuolelta. Tekoviiksissä ja punainen peruukki päässä ettei vaan kukaan tunnista kuuluisaa toimittajaa. 

Vierailija
133/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan viktoriaanisessa Lontoossakin parempi väki kävi slummailemassa itäisissä kaupunginosissa.

Slumming - no siitähän se sana tosiaan tulee. Kuulin tuon jossain ajat sitten mutten jaksanut katsoa mitä tuo tarkoittaa. 

Vierailija
134/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaitten lapsetkin pitäisi mennä katsomaan örvellystä itikseen niin näkee että ihmisiä on monesta asemasta

Vierailija
135/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölössä tosiaan asuu älytön määrä kouluttamattomia ihmisiä, jotka perineet kämppänsä. Töölön töllöt todellakin👍

Vierailija
136/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Samanlainen paskakasa se itis on, kuin Myyrmäki, Hakunila, Kantsu, Vuosaari tai Esbo Centrum. 

Taidan huomenna lähteä täältä Malmilta Soukkaan räkimään joutessani, että olisko noi vielä köyhempiä.

Kuulostaa siltä, että olet työtön etkä ole opinnoissa menestynyt. Kielenkäyttösi:)

Työtön, tyhjäntoimittaja niin aikaa riittää..

Miksi et osaa kirjoittaa? Ai niin, kuntouttava työtoimintasi jatkuu huomenna.

Vierailija
137/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö Armanin tehdä ohjelma Itä-Helsingistä "miettikää, nämä ihmiset asuvat täällä, uskomatonta, miten kukaan voi asua tällaisessa paikassa...".

Peter Santenellon Helsinki-jaksossahan käytiin myös Puhoksella.

Ja tuskin Arman voisi tuollaista tehdä. Eiköhän hän ole nuorena skeittarina pyörinyt ympäri Helsinkiä, eikä kuplautunut mihinkään kliiniseen kämppään ja Marbella/Malediivit-tyyppiseen matkailuun. 

Minä pyörin melkein joka suunnassa Helsingissä, enkä koe sen kummempia tunteita sen enempää Itiksessä kuin Korkeavuorenkadullakaan. Kalliossa Hurstin jono joskus kouraisee, samoin jotkut reppanan oloiset päihdesairaat. Ainoa alue Helsingissä, jossa olen joskus vähän järkyttynyt, oli Rastila. Siellä siis järkytyin lähinnä siitä, kun missään ei näkynyt muita kuin synkän näköisiä, mustissa kaavuisssa kulkevia naisia. Kipitin äkkiä luontoon siitä, ja rentouduin taas.

Vierailija
138/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1600-luvulla Tanska pidettiin eskimoita häkissä kaikkien ihmeteltävinä kuin eläintarhan eläimet.

Eipä ajat ole siitä pahemmin muuttuneet. Nyt vaan se verenhimoinen villi ihminen afrikasta kävelee itiksen käytävillä tuhansien eurojen arvoisissa bling bling merkkivaatteissa kaikkien ihailtavana.

Norjalaiset pitivät afrikkalaisia eläintarhassa vielä 1900-luvun alussa ja kävivät niitä ihmettelemässä. Suomessa ei ole ikinä ollut tuollaista.

https://www.theguardian.com/world/2014/apr/29/norway-human-zoo-africans…

Ja päättivät vielä laittaa sen pystyyn 2014 vanhojen aikojen muistoksi. 

Jos Suomeen tehtäisiin afrikkalaisten eläintarha, Veitola olisi varmasti ensimmäinen kävijä.

Kyllä tuo Puhos on niin afrikkalaisten ja lähi-itäläisten

LOL. Kävin viimeksi tällä viikolla Puhoksella hakemassa baklavaa ja oliiviöljysaippuaa, eikä kyllä tullut mieleenkään pelätä mitään. Olen kolmikymppinen nainen.

Vierailija
139/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetämässä Laudanumia kupoliin. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Laudanumi

Vierailija
140/222 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelatkaa porukka asuu täällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän