Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?

Vierailija
16.11.2025 |

Jotenkin tällainen kuva tulee. 

Kommentit (700)

Vierailija
361/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut parisuhteessa nyt 20 vuotta. Puoliso löytyi Helsingin yliopistosta. Ehkä miehiä on yliopistossa liian vähän?

Sitten miesten kannattaisi keskittyä opiskeluun. 

Vierailija
362/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Myös miehen ollessa uhrina tekijä on lähes aina mies.

Taitaa olla näitä mammojen kotitilastoja.

Tuomituista väkivaltarikollisista maailmanlaajuisesti miesten osuus on 90 % ja sinä teeskentelet, etteikö tekijä olisi lähes aina mies D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä kyllä keksi oikein mitään mihin äijää tarvisin. Olen ollut hyvissä ja huonoissa suhteissa ja aina se kumppani on muuttunut kiviriipaksi. Tqi minä itse.. mulla on hyvä henkivakuutus ja sairausvakuutus, kivoja kavereita ja hyväpalkkainen työ. Lapset tehty aikoinaan ja ovat muuttaneet pois. Nyt iloitsen elämästäni ilman kitisevää isoa vauvaa. 

saa olla niknkuin haluaa. Soitan talkkarille jos putket menee tukkoon, kavereille jos on tylsää.

miehet on menny pois muodista. Kerran viikossa tapahtuva ähkiminen ja teeskentely peiton alla ei oo vaivan väärti.

Ihan samat sanat akoista näin äijänä.

Vierailija
364/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 40v sinkkunainen, ja sinkuksi varmaan jäänkin. En ole yhtään vakuuttunut että miehen ottaminen elämääni parantaisi sitä, tai toisi lisää onnellisuutta. Aiemmat parisuhteet ovat kaikki kariutuneet, yhteiselo vaan oli aika karikkoista. 

Minua ei pelota ajatus siitä että eläisin loppuelämäni sinkkuna. Mutta se minun on myönnettävä, että se että jäin lapsettomaksi, sattuu aivan uskomattoman paljon. "Tyhjän sylin syndrooma" on henkisesti kivuliaimpia kokemuksia mitä olen koskaan kokenut, ja se tulee seuraamaan minua loppuelämäni. 

Pariutumismarkkinoilla syrjityn ruman miehen sydäntäni lämmittää suunnattomasti viimeinen virkkeesi, lämmittää koko pitkän loppuelämäni.

Ja tämä yksi viesti selittää sun ikisinkkuuden. Sun ulkoinen rumuus ei ole se ongelma vaan sisäinen.

Vierailija
365/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo naisten raiskatuksi joutuminen parisuhteessa. Miten se eroaa siltä että esim minä en voi kieltäytyä jos vaimo ehdottaa?

Jos kieltäydyn en saa 3kuukauteen. Tai vaimo on vihainen haastaa riitaa ja elämä on ihan hanurista

Kyllä sinä voit kieltäytyä. Ja mikään ei estä sinua eroamasta noin sairaasta suhteesta. Ei se nainen sinua tapa vaikka haluat erota ainakaan (siteeraan palstamiehen neronleimausta:) tilastojen valossa.

Voin mutta maksan siitä sitten itse hinnan. En halua eroa rakastan vaimoani.

Jos vaimosi lyö sinua hän ei rakasta sinua. Pelasta itsesi ja lähde väkivaltaisesta epäterveestä suhteesta. 

Ei hän lyö. Hän haluaa usein seksiä vaikka mä en jaksaisi. Olen joskus kieltäytynyt ja se ei toimi. Tulee vaan riitaa tai seksiä ei saa kuukausiin.

Vierailija
366/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ainakin mitä itse olen miehenä huomannut esim tinderissä ja deittaillessa niin useammin nimenomaan naiset haluaisivat parisuhteeseen. Jos miehenä sanon että voidaan tutustua paremmin ja kattoo mitä tapahtuu, kunhan ei niin että ensi viikolla parisuhteessa, niin lähes aina tulee kysymys että onko sinulla sitten muitakin joiden kanssa haluat samaa. Sellainen "ollaan vain parhaita ystäviä" ajatus ei tartu naisiin. M40

Miksi etsit parasta ystävää Tinderistä? Naiset ovat miesystävän perässä.

Vierailija
367/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Myös miehen ollessa uhrina tekijä on lähes aina mies.

Taitaa olla näitä mammojen kotitilastoja.

Tuomituista väkivaltarikollisista maailmanlaajuisesti miesten osuus on 90 % ja sinä teeskentelet, etteikö tekijä olisi lähes aina mies D

Nimenomaan tuomituista. Näkyykö tuossa listassa esim tuo 190cm mies joka ottaa vaimoltaan turpaan?

Vierailija
368/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei ole pakollinen, joten miestä ei tarvitse sietää.

Jos tämä jotenkin ap:ta häiritsee niin ryhdy paremmaksi mieheksi.

Sellaiseksi, josta on naisille ja yhteiskunnalle iloa ja hyötyä eikä murhetta, stressiä ja riesaa.

Mitähän miehet saa siitä parisuhteesta? Nykynaiset eivät ole mitään saaliita, degeneroituvat vaan lapsen tasolle kun arki tulee vastaan ja sitten eroavat. Pidätkö miehiä tyhminä?

Ehkä se ero tulee sun asenteesta.

Vierailija
369/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet kohtelevat naisia kuin kotiapulaista? Missä on 70-luvun miehet jotka osallistuivat perhe-elämään ja hehkuttivat rakkautta naiselleen?

Anteeksi mitä? Olen syönyt kyllä 80 luvulla, mutta silloin isäni ei osallistunut millään tavalla kodinhoitoon, ei koskaan hoitanut meitä lapsia, ei tehnyt ruokaa, ei siivonnut, ei käynyt kaupassa, ei yhtään mitään muuta kuin oman työn. Sitäkö kaipaat? Nykyään kuitenkin mies laittaa ruokaa, käy kaupassa, siivoaa, hoitaa lapsia, pesee pyykkiä ja se on ihan normaalia. M40

70 luvun nuorena tuo vastaamasi viesti nauratti. Mun isä oppi keittämään kahvia 1995, samaan aikaan oppi paistamaan jauhelihaa. Imurikin tuli tutuksi vasta tuolloin.  Syystä että äiti joutui sairaalaan pitkäksi aikaa. Me teinit opetettiin faijaa kädestä pitäen.

Mäkin olen 80-luvun lapsi ja isä laittoi ruokaa ehkä kerran vuodessa eikä osallistunut kotitöihin mitenkään, vaikka äitikin kävi kokopäivätöissä. Mua vähän hävettää nykyään, että lapsena kitisin äidille, kun ei ollut pessyt mun pyykkejä tarpeeksi nopeaan. En tajunnut äidin työnmäärää.  Oma kumppanini tekee noin puolet kotitöistä ja on ihan hyvä kokki.

Vierailija
370/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ainakin mitä itse olen miehenä huomannut esim tinderissä ja deittaillessa niin useammin nimenomaan naiset haluaisivat parisuhteeseen. Jos miehenä sanon että voidaan tutustua paremmin ja kattoo mitä tapahtuu, kunhan ei niin että ensi viikolla parisuhteessa, niin lähes aina tulee kysymys että onko sinulla sitten muitakin joiden kanssa haluat samaa. Sellainen "ollaan vain parhaita ystäviä" ajatus ei tartu naisiin. M40

Siis eikö toi ole ihan oleellinen kysymys, että jos haluat pelkän hengailusuhteen niin molempien osapuolten on syytä olla kartalla siitä, mitä se tarkoittaa ja, että säännöt on samat molemmille. 

On tietysti. Eikä siinä mitään vikaa. Ei ole tarkoitus pyörittää monia naisia samaan aikaan. Mutta tietty etäisyyden otto alkuun "rauhassa eteneminen" on joskus naisille paha. Juuri v

Minusta on omituista, että halutaan alkaa heti seurustella vasta tapaamansa ihmisen kanssa. Toki on järkevää sopia, ettei tapailla samaan aikaan muita ja että keskitytään tutustumaan toisiinsa ihan rauhassa.

Vierailija
371/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiseksi, josta on naisille ja yhteiskunnalle iloa ja hyötyä eikä murhetta, stressiä ja riesaa.

Mitähän miehet saa siitä parisuhteesta? Nykynaiset eivät ole mitään saaliita, degeneroituvat vaan lapsen tasolle kun arki tulee vastaan ja sitten eroavat. Pidätkö miehiä tyhminä?

Selkis.

Eli huono asenne on, kun mies ei ole tyhmä ja siedä lapsen tasolle degeneroitunutta naista, joka ei kestä arkea.

Vierailija
372/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on teini-ikäiset lapset ja elämässä kaikki miessuhteet ovat ottaneet enemmän kuin antaneet. Parempi nauttia omien lasten seurasta ilman, että koko ajan on joku mies vaatimassa jotain.

Olen luonteeltani kiltti ja miellyttämishaluinen. En oikein pärjää suhteessa tavallisen miehen kanssa.

Koen juuri samoin. Alan liian helposti parisuhteessa mahdollistamaan toisen ihmisen hyvää elämää. Nyt haluan mahdollistaa sen itselleni.

Samoin kävi minullekin. Tässäkö syy miksi muutkaan naiset eivät halua parisuhdetta enää? 

Mä teen samaa. Haluan kumppanilleni kaikkea mahdollista hyvää ja yritän helpottaa hänen elämäänsä. Sitten, kun tuota samaa ei saa takaisin, tuntuu että on vaan joku statisti hänen elämässään, turhauttaa ja alkaa miettiä eroa.

Vierailija
373/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu en ole kyllä koskaan tavannut Tinderissä yhtä ainutta miestä, jota kiinnostais olla kaveri. Päin vastoin, pari kertaa olen käynyt treffeillä jonkun sellaisen kanssa joka on mukava mutta ei vaan sytytä sillä tavalla, ja jos niille tarjoaa ystävyyttä niin et ehdi saada edes sitä lausetta loppuun kun ovat jo kadonneet eetteristä. 

No minä olen tavannut monia naisia jotka ovat ilmoittaneet että haluavat tavata uudestaan ja selkeästi ilmoittaneet suoraan haluavansa reilusti enemmänkin. Erään tällaisen tapasin juuri pari päivää sitten ja joudun nyt vähän rauhoittelemaan naista että voidaan tutustua paremmin ja tapailla kunhan ei heti seurustelemaan. M40

Se, että sanoo haluavansa reilusti enemmän, ei tarkoita sitä, että sen pitäisi tapahtua heti, vaan joskus tulevaisuudessa.

Vierailija
374/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä päädyin parisuhteeseen vasta kun löysin feministimiehen

On helppoa, kun jaetaan samat arvot

Mä en ihan feministiä, mutta empaattisen miehen joka ei ole persu eikä kokkare.

Vierailija
375/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama lapsuusmuisto. Äiti teki tuota usein. Kerran isä sitten läppäsi takaisin. Olisitte nähneet sen uhriutumisen määrän ja valituksen

Monestikohan se sitten oikeasti meneekin näin, että nainen on se väkivallan takapiru. Ei varmastikaan miehen turpaan saantia aluksi noteeraa kukaan mutta sitten se kun mies provosoitu pyörittämään naista ympäri kämppää, siitä joutuukin sitten mies putkaan ja tilastoihin.

Tilastojen mukaan väkivaltatapauksissa ei silmääni ole aivan dramaattista eroa koska mies-nainen on n. 30% ja nainen-mies 10% ja monikohan tapaus jää tilastoimatta koska "ai otatsä eukoltas pataan heh heh". Mies-mies on luonnollisesti suurin 60% mutta monikohan tapaus noistakin naisista johtuvaa. Itsekin kerran lähes tappeluun joutunut koska joku nainen yritti yllyttää korston kimppuuni.

Vierailija
376/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta saa kyllä uskollisen kumppanin. Taatusti jaksan panostaa yhdessä oloon, mutta vastapainoksi tarvitsen paljon omaa aikaa. Eli käytännössä oman asunnon ja päiviä vain itseni kanssa. 24/7 passaamiseen uuvun. 

Mulle introverttina riittäisi oma huone yhteiseen asuntoon.

Vierailija
377/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkis.

Eli huono asenne on, kun mies ei ole tyhmä ja siedä lapsen tasolle degeneroitunutta naista, joka ei kestä arkea.

Tottakai, vain naiset voi täällä haukkua miehiä mutta naisista ei saa sanoa mitään pahaa. Mies sika, nainen enkeli.

Vierailija
378/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan jos nuoret naiset eivät hyväksy miehiltä mimmoista tahansa kohtelua ja hakeudu suhteisiin vain suhteessa olon takia. Itse tuli nuorena ja läheisriippuvaisena hakeuduttua huonoihinkin suhteisiin. Nykyään tekee mieli seksiä järjettömän paljon, ja sen takia miesseura kyllä kiinnostaa (ei valitettavasti kuitenkaan oma puoliso, avioliitto on kylmä, mutta pienten lasten takia hankala lähteäkään). -N40

Vierailija
379/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalta kohdaltani voin sanoa, että on mennyt. Parisuhde ottaa aina enemmän kuin antaa. Jos työpaikalla kuuntelee naisten juttuja, kaikki tuntuvat haaveilevan vain niistä päivistä, kun mies ei ole kotona. 

Enkä usko, että monikaan mies varta vasten mitään kotiorjaa etsii. Jotenkin se tilanne kuitenkin aina ajautuu siihen, että nainen tekee omien töiden lisäksi myös kotityöt ja tukee miestään, joka sohvalla potee rankkaa työviikkoaan. Kulut jaetaan puoliksi, mikä on tietenkin reilua, mutta toisaalta nainen häviää tässä rahallisesti, koska mies syö päivässä jääkaapin tyhjäksi. 

Työssä olen myös tehnyt saman havainnon. Monen miehen työpanos on olematon verrattuna naisiin. Ja varmaan nämäkin miehet kipuavat työpäivän jälkeen sohvalle valittamaan, miten rankkaa oli ja heidän naisensa rientävät taas passaamaan.&nbs

Tuossa ratkaisu on se, että naisihminen on hyvä ja ansaitsee enemmän rahaa. Mikä estää? Ei ne rahat itsestään sille miehellekään tule.

En ymmärrä mikä siinä on aina niin vaikeaa. Oma vastuu, haloo!

Sä et saa edes omia kalsareitasi pyykkikoriin ja puhut omasta vastuusta

Vierailija
380/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin sama lapsuusmuisto. Äiti teki tuota usein. Kerran isä sitten läppäsi takaisin. Olisitte nähneet sen uhriutumisen määrän ja valituksen

Monestikohan se sitten oikeasti meneekin näin, että nainen on se väkivallan takapiru. Ei varmastikaan miehen turpaan saantia aluksi noteeraa kukaan mutta sitten se kun mies provosoitu pyörittämään naista ympäri kämppää, siitä joutuukin sitten mies putkaan ja tilastoihin.

Tilastojen mukaan väkivaltatapauksissa ei silmääni ole aivan dramaattista eroa koska mies-nainen on n. 30% ja nainen-mies 10% ja monikohan tapaus jää tilastoimatta koska "ai otatsä eukoltas pataan heh heh". Mies-mies on luonnollisesti suurin 60% mutta monikohan tapaus noistakin naisista johtuvaa. Itsekin kerran lähes tappeluun joutunut koska joku nainen yritti ylly

Ai, että oikein nainen yllytti etkä vaan meinannut voida mitenkään olla käyttämättä väkivaltaa :D Onko mies joku lapsen tasolle jäänyt degeneraatti, joka ei itse vastaa omista teoistaan ja syyttää aina naista?