Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?

Vierailija
16.11.2025 |

Jotenkin tällainen kuva tulee. 

Kommentit (700)

Vierailija
341/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei ole pakollinen, joten miestä ei tarvitse sietää.

Jos tämä jotenkin ap:ta häiritsee niin ryhdy paremmaksi mieheksi.

Sellaiseksi, josta on naisille ja yhteiskunnalle iloa ja hyötyä eikä murhetta, stressiä ja riesaa.

Olisko peiliin katsomisen paikka?

Miehillä ei ole kuukautisia/ ei vaihdevuosien/ ei hormoni heittelyjä jotka vaikuttavat koko aivokemiaan ja sitä kautta käytökseen.

Miehillä testotasot alkavat laskea jyrkästi noin 40 vuoden iässä.

Ahaa. Eli miehillä ei siis ole mitään, mikä vaikuttaisi heidän käytökseensä ja antaisi ymmärtää sitä. Miksi miehet sitten tappelevat, räyhäävät ja ovat väkivaltaisia?

Laskee jo 35v jälkeen sen verran, että se pillukiima ei ole enää sen pilludraaman arvoista.

Eli jos tuonne asti on päässyt sinkkuna, niin tuskin enää jaksaa sirkus parisuhde kiinnostaa.

Vierailija
342/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Myös miehen ollessa uhrina tekijä on lähes aina mies.

Taitaa olla näitä mammojen kotitilastoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot parisuhteet ei ole koskaan olleet muodissa.

Mä olen kyllä menettänyt uskoni parisuhteisiin. Tähän ikään mennessä (40) en ole vieläkään nähnyt suhdetta joka antaisi enemmän kuin ottaa. Eikä positiivisia esimerkkejä onnellisista ja tasapainoisista suhteista näytä olevan muillakaan. 

Olen pahoillani. Hyviä naisia ja miehiä on kuitenkin olemassa. Toivottavasti vielä löydät itsellesi sopivan kumppanin.

Vierailija
344/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteet on monesti rasite.

Siinä tapauksessa moni nainen näyttää olevan masokisti kun silti parisuhdetta hakee.

Viitannet siihen erittäin pieneen joukkoon naisprofiileja joka on Tinderissä. Niistä osa on Tinderin kuukausipalkkaisia viiksivalluja pyörittämässä kaltaisiasi luusereita. Minä en ole ollut siellä koskaan enkä mene, se on kaikesta päätelleen osasyyllinen miesten luuseriosaston liukumiseen ihmiskunnan ala- ja ulkopuolelle.

Taaskaan ei nainen vaan millään kykene olemaan menemättä henkilökohtaisuuksiin. On vaikeaa keskustella asialisesti?

Vierailija
345/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komeita, menestyviä, pitkiä, dominoivia ja jykeväleukaisia alfamiehiä ei nyt vaan riitä kaikille naisille - varsinkin jos monogaminen suhde on tavoitteena.

Naiset tekivät maailman sellaiseksi että vain komeimmat miehet kelpuutetaan, nauttikaa nyt siitä.

Ei noilla parisuhdetta haluava nainen mitään teekään, vaan sillä uskollisella, luotettavalla, rakastavalla miehellä, joka kantaisi oman osansa hommasta. Niistä on huutava pula! 

Ne eivät näy missään. Vaatisi naiselta omaa vaivannäköä huomata sellainen. Liikaa pyydetty.

No en tod. ala soitella ovikelloja löytääkseni jonkun nurkkaan muumioituneen tontun. Ei mulla ole tarvetta parisuhteeseen, vaikka sulla onkin.

Tämä taisi olla paras, mihin kykenet?

Vierailija
346/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä menettänyt uskoni parisuhteisiin. Tähän ikään mennessä (40) en ole vieläkään nähnyt suhdetta joka antaisi enemmän kuin ottaa. Eikä positiivisia esimerkkejä onnellisista ja tasapainoisista suhteista näytä olevan muillakaan. 

Olen pahoillani. Hyviä naisia ja miehiä on kuitenkin olemassa. Toivottavasti vielä löydät itsellesi sopivan kumppanin.

Kannattaa ensin katsoa peiliin onko itse hyvä kumppani 

Vierailija
347/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteet on monesti rasite.

Siinä tapauksessa moni nainen näyttää olevan masokisti kun silti parisuhdetta hakee.

Viitannet siihen erittäin pieneen joukkoon naisprofiileja joka on Tinderissä. Niistä osa on Tinderin kuukausipalkkaisia viiksivalluja pyörittämässä kaltaisiasi luusereita. Minä en ole ollut siellä koskaan enkä mene, se on kaikesta päätelleen osasyyllinen miesten luuseriosaston liukumiseen ihmiskunnan ala- ja ulkopuolelle.

Taaskaan ei nainen vaan millään kykene olemaan menemättä henkilökohtaisuuksiin. On vaikeaa keskustella asialisesti?

Kuvitelkaa sitten sama siellä parisuhteessa, tulee täysin samat vibat kuin tosta miten äiti yllyttänyt isää lyömään haukkumalla vellihousuksi ja muuta. Vaikuttaa normaalilta käytännöltä naisilla?

Vierailija
348/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset alkoivat kitistä kotihommien epätasaisesta jakautumisesta 80 luvulla. Samoihin aikoihin kun naisten vapautuminen alkoi.  2025 tuo ongelma on poistumaan päin. Monissa perheissä mies on ottanut vetovastuun kotitöistä, esim meillä ei naiset kokkaa. Yhdessäkään mun parisuhteessa naisen ei ole tarvinnut ruokaa tehdä.  Siivoan myös enemmän kuin naiset. Tuon myös rahaa enemmän kotiin kuin nainen. Olen täysin uskollinen, ei ole edes naispuolisia kavereita. Olen käynyt terapiassa ja opetellut keskustelemaan. Pidän myös fyysisestä kunnosta huolta punttis ja aerobinen. En ole ikinä lyönyt naista tai pakottanut seksiin. Kerron myös jokaikinen päivä rakastavani. 

Miten tää on toiminut?

1 ero siitä että nainen päätti 12v jälkeen. Ettei tunne itseään. Eikä tiedä mitä haluaa.

Nykyinen suhde. Vaimo petti työkaverin kanssa.

Ja nämä erot olisivat ihan hyvin voineet tapahtua vaikka et olisi tehnytkään kotitöitä. Erot olisi ehkä vaan tulleet aiemmin.

Silti pitää sanoa, että on kunnioitettavaa että kävit terapiassa ja kehittänyt itseäsi.

Vierailija
349/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muodista? 

Ap lienee käynyt Milanossa.

Vierailija
350/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Ympärilläni on paljon pitkiä parisuhteita, mutta onnelliseksi en kuvaisi niistä yhtäkään (sen perusteella, mitä minulle niistä avaudutaan).

Enkä itsekään ole kokenut onnellista parisuhdetta, jossa se yhteen hiileen puhaltaminen jatkuisi myös sen alkuliehittelyn jälkeen.

Niin jossain kohtaa sitä alkoi kyseenalaistaa koko asiaa. 

Minulla on onnellinen parisuhde, molemmat olemme ns toisella kierroksella. Mutta me emme asukaan yhdessä, vaikka tiiviisti aikaa vietetäänkin.

Vierailija
351/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei parisuhteet muodista ole pois. Nykyään vaan todella moni nainen ei ole parisuhde kelpoinen.  Eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen. Tätä asiaa on puitu useissa keskusteluissa.

Olisiko miesten vuoro luoda ympäristö sille onnelliselle parisuhteelle? Sitä odotellessa.

Miten sä voit luoda onnellisen ympäristön jos iso osa naisista ei tiedä itsekään mitä haluaa? 

Ei miehen tarvi luoda sitä onnellista ympäristöä kaikille naisille, vain sille yhdelle, kenet hän tuntee.

Vierailija
352/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa ihan hitokseen. Tuntuu että miehet on parantuneet ja tsempanneet parisuhde asioissa viimeisen vuosikymmenen aikana. Yrittävät edes. Samalla naiset on lopettaneet täysin yrittämisen.  Ikäänkuin olisivat taivaan lahjoja miehelle ja mies saa olla tyytyväinen että saa edes naisen bare minimum panoksen.

Vierailija
353/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No montako miestä naiset on tappaneet tänä vuonna? Naisia on tapettu parisuhteissaan 18 ja 19. ja 20. naiseen kohdistuva henkirikostutkinta on käynnissä.

T. vanhempi konstaapeli

Naiset taitaa olla enemmän kunnostautuneita siinä omien lastensa nistimisessä.

Jos kyseessä ei ole alle vuoden ikäinen, tappaja on yleensä lapsen isä.

Toivoisin niitä linkkejä tilastoihin kun näitä mututilastoja tuntuu viljelevän vähän jokainen täällä.

Vierailija
354/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä omituinen väite. Mistä lähtien ihmissuhteet on ollut joku muoti-ilmiö? 

Oli se teininä yläasteella coolia seukata. Aikuisiällä en ole ajatellut asiaa noin.

Vierailija
355/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt myös miehillä. Itsekin mietin tässä yli 20 vuoden avioliiton jälkeen että jos siirtyisin kestotilauksesta vain lukemaan irtonumeroita. Niitä kun tuntuu olevan hyvin tarjolla.

Vierailija
356/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset alkoivat kitistä kotihommien epätasaisesta jakautumisesta 80 luvulla. Samoihin aikoihin kun naisten vapautuminen alkoi.  2025 tuo ongelma on poistumaan päin. Monissa perheissä mies on ottanut vetovastuun kotitöistä, esim meillä ei naiset kokkaa. Yhdessäkään mun parisuhteessa naisen ei ole tarvinnut ruokaa tehdä.  Siivoan myös enemmän kuin naiset. Tuon myös rahaa enemmän kotiin kuin nainen. Olen täysin uskollinen, ei ole edes naispuolisia kavereita. Olen käynyt terapiassa ja opetellut keskustelemaan. Pidän myös fyysisestä kunnosta huolta punttis ja aerobinen. En ole ikinä lyönyt naista tai pakottanut seksiin. Kerron myös jokaikinen päivä rakastavani. 

Miten tää on toiminut?

1 ero siitä että nainen päätti 12v jälkeen. Ettei tunne itseään. Eikä tiedä mitä haluaa.

Nykyinen suhde. Vaimo petti työkaverin kanssa.

Ja nämä er

Kävin terapiassa kun tajusin että voisin ehkä olla parempi mies ja ihminen. Mikäli päästän menneisyyden haavoista irti. Tämä toimi. Opin mm luottamaan täysin ja kertomaan rakkaudesta. Ilman omituisia tuntemuksia. Välillä on kyllä käynyt mielessä olinko liian hyvä. Tämä oli itseasiassa vaimon kaverin idea. Hän alkoi pitää mua tossukkana.

Vierailija
357/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei ole pakollinen, joten miestä ei tarvitse sietää.

Jos tämä jotenkin ap:ta häiritsee niin ryhdy paremmaksi mieheksi.

Sellaiseksi, josta on naisille ja yhteiskunnalle iloa ja hyötyä eikä murhetta, stressiä ja riesaa.

Olisko peiliin katsomisen paikka?

Miehillä ei ole kuukautisia/ ei vaihdevuosien/ ei hormoni heittelyjä jotka vaikuttavat koko aivokemiaan ja sitä kautta käytökseen.

Niin, miehillä on vain haittahormoni testosteroni, joka tekee elämästä yhtä draamaa: Uhoa, machoilua, järjetöntä käyttäytymistä, vihaa, väkivaltaa, toisten alistamista, seksin perässä juoksemista....lista jatkuu loputtomiin.

Liioitteletkohan vähän. Suurin osa miehistä ei ole joutunut ikinä esim tappeluun.

En tunne ainuttakaan aikuista +30v miestä joka toimisi kuvailemallasi tavalla. Yhden pettäjä miehen kyllä tiedän.

Naisten vaihdevuodet sen sijaan tulee kaikille. Kuten myös hormonien heittelyt.

Eikö muka ole? Aina kun tällä palstalla kerrotaan naisten kohtaamasta väkivallasta, tulee miehiä ketjuun huutelemaan, entä me miehet, meillä on joka päivä väkivallan uhka päällä ja kaikki ollaan joskus saatu turpaan.

Vierailija
358/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo naisten raiskatuksi joutuminen parisuhteessa. Miten se eroaa siltä että esim minä en voi kieltäytyä jos vaimo ehdottaa?

Jos kieltäydyn en saa 3kuukauteen. Tai vaimo on vihainen haastaa riitaa ja elämä on ihan hanurista

Kyllä sinä voit kieltäytyä. Ja mikään ei estä sinua eroamasta noin sairaasta suhteesta. Ei se nainen sinua tapa vaikka haluat erota ainakaan (siteeraan palstamiehen neronleimausta:) tilastojen valossa.

Voin mutta maksan siitä sitten itse hinnan. En halua eroa rakastan vaimoani.

Jos vaimosi lyö sinua hän ei rakasta sinua. Pelasta itsesi ja lähde väkivaltaisesta epäterveestä suhteesta. 

Vierailija
359/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei parisuhteet muodista ole pois. Nykyään vaan todella moni nainen ei ole parisuhde kelpoinen.  Eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen. Tätä asiaa on puitu useissa keskusteluissa.

Eli eivät enää HALUA olla 50/50 -maksajia, koti- ja seksiorjia, jolloin mies suuttuu ja alkaa riitely. Ja sitä miehet kutsuvat nimellä " eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen".

Miksi sulla on koko ajan seksiorjuus mielessä?

Ilmeisesti ei nauti itse seksistä eikä pysty ymmärtämään että suuri osa naisista nauttii.

Onko toi se sukunimihullu?

Vierailija
360/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muodista? 

Kyllä näidenkin asioiden osalta voidaan puhua mtös muotivirtauksista. Pitkään menestyneen naisen (ja miehen) mittari on ollut avioliitto ja perhe, mutta nyt ainakin naisten osalta näkee kaiken aikaa juttua, miten ne menestyneimmät eivät ole välttämättä suhteessa ollenkaan. Parisuhdehan ihan tutkitusti heikentää naisen hyvinvointia ja elinajanodotetta, kun miehillä se nostaa niitä. 

Elinajanodotetta on perustelu mun mielestä uskottavasti. Kun jäät pitkästä suhteesta leskeksi elämänhalu häviää.

Montako miestä mies on tappanut tänä vuonna? T: Realisti