Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet eivät enää lähesty naisia? Missä kosiskelu ja rohkeus tavoitella haluamaansa?

Vierailija
16.11.2025 |

Naisena en voi ymmärtää mihin miehet on oikein kadonneet. 

Kommentit (245)

Vierailija
121/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitettavasti ollut sinkku sen verta pitkään ettei oikeasti ole edes enään itsetuntoa noissa asioissa. En usko että kelpaisin kellekkään tai olisi mitään annettavaa.

Jos jossain tulisi nainen vastaan ja ilmaisisi jotenkin että olisi kiinnostunut ehkä sitten, mutten pahemmi ole liikkunut missään kun työ miesvaltainen ja ainoa ns tuntematon nainennon joku kaupan kassa kerran viikossa :/

naisen kannattaa myös tehdä aloite kun onnistumisprosentti varmasti 99%

Joo, ja tämä viimeksimainittu nimenomaan on se syy miksi naisen ei kannata tehdä aloitetta. Kiinnostusta kannattaa osoittaa ja normaali mies kyllä tajuaa ne signaalit, mutta miehen pitää nähdä edes sen verran vaivaa että tekee aloitteen itse.

Jos nainen tekee aloitteen, saa suurella todennäköisyydellä mukaansa sen miehen, mutta mikä on miehen motiivi? Helppo pano, mukavuudenhalu ja joo, ihan kiva nainen jonka saamiseksi ei tarvitse nähdä mitään vaivaa, totaalinen aloitekyvyttömyys, vai todellinen ihastus ja rakkaus? Todennäköisesti nainen saa aloitteen tekemällä mukaansa miehen joka ei ole millään tavalla sitoutunut seurusteluun ja suhteeseen tämän nimenomaisen naisen kanssa. On vaan ihan okei nainen toistaiseksi kunnes löytyy jotain parempaa. Tai mies on perässä vedettävä nysvä kaikessa muussakin ja muuttuu naiselle raskaaksi taakaksi suhteen myötä. 

Jos mies tekee aloitteen ja näkee vaivaa niin se on naiselle merkki todellisesta kiinnostuksesta ja ihastumisesta. Jos nainen itse sitten kiinnostuu tuosta aloitteellisesta miehestä, suhteella on paremmat edellytykset onnistua. Toisin kuin miehet, naiset harvemmin seurustelevat vain helpon seksin takia joten jos nainen kelpuuttaa miehen suhteeseen, on hän kiinnostunut miehestä muullakin tavoin. Ja tämän pitäisi olla hyvä juttu miehillekin, eikö vaan?

Vierailija
122/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naispuoliset ystävät on käytännössä kaikki parisuhteessa. Kyllä minä sen perusteella päättelisin niin, että miehet edelleen lähestyvät naisia. 

N38

Suomessa noin 50% kotitalouksista on kotitalouksia jossa asuu vain yksi aikuinen. Tiedän että voi olla myös etäsuhteessa eli tuo ei suoraan kerro sinkkujen määrää ja että tuota lukua nostaa hiukan +80v lesket. Kyllä sinkkujen määrä on lisääntynyt valtavasti ja se on nykyään yleistä. 

70% suomalaisista on parisuhteissa

Ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitettavasti ollut sinkku sen verta pitkään ettei oikeasti ole edes enään itsetuntoa noissa asioissa. En usko että kelpaisin kellekkään tai olisi mitään annettavaa.

Jos jossain tulisi nainen vastaan ja ilmaisisi jotenkin että olisi kiinnostunut ehkä sitten, mutten pahemmi ole liikkunut missään kun työ miesvaltainen ja ainoa ns tuntematon nainennon joku kaupan kassa kerran viikossa :/

naisen kannattaa myös tehdä aloite kun onnistumisprosentti varmasti 99%

Joo, ja tämä viimeksimainittu nimenomaan on se syy miksi naisen ei kannata tehdä aloitetta. Kiinnostusta kannattaa osoittaa ja normaali mies kyllä tajuaa ne signaalit, mutta miehen pitää nähdä edes sen verran vaivaa että tekee aloitteen itse.

Jos nainen tekee aloitteen, saa suurella todennäköisyydellä mukaansa sen miehen, mutta mikä on miehen motiivi? Helppo pano, mukavuudenhalu ja joo, ihan ihan kiva nainen jonka saamiseksi ei tarvitse nähdä mitään vaivaa, totaalinen aloitekyvyttömyys, vai todellinen ihastus ja rakkaus? Todennäköisesti nainen saa aloitteen tekemällä mukaansa miehen joka ei ole millään tavalla sitoutunut seurusteluun ja suhteeseen tämän nimenomaisen naisen kanssa. On vaan ihan okei nainen toistaiseksi kunnes löytyy jotain parempaa. Tai mies on perässä vedettävä nysvä kaikessa muussakin ja muuttuu naiselle raskaaksi taakaksi suhteen myötä. 

Jos mies tekee aloitteen ja näkee vaivaa niin se on naiselle merkki todellisesta kiinnostuksesta ja ihastumisesta. Jos nainen itse sitten kiinnostuu tuosta aloitteellisesta miehestä, suhteella on paremmat edellytykset onnistua. Toisin kuin miehet, naiset harvemmin seurustelevat vain helpon seksin takia joten jos nainen kelpuuttaa miehen suhteeseen, on hän kiinnostunut miehestä muullakin tavoin. Ja tämän pitäisi olla hyvä juttu miehillekin, eikö vaan?

Mä odottelin aikani, että ne minua kiinnostavat miehet alkaisi lähestyä minua. Ei ne ikinä alkaneet. 

Kolmekymppisenä aloin ymmärtää, että jos en ala itse lähestyä niitä miehiä joista olen kiinnostunut, tulen jäämään yksin ja lapsettomaksi. Niinpä rohkaisin itseni, aloin tekemään aloitteita, ja nyt 6 vuotta myöhemmin olen naimisissa ja kahden lapsen onnellinen äiti. 

Elämässä kannattaa ottaa riskejä. Ihmiset katuvat paljon enemmän niitä asioita mitä jättivät tekemättä, kuin niitä mitä tekivät. 

Vierailija
124/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naispuoliset ystävät on käytännössä kaikki parisuhteessa. Kyllä minä sen perusteella päättelisin niin, että miehet edelleen lähestyvät naisia. 

N38

Suomessa noin 50% kotitalouksista on kotitalouksia jossa asuu vain yksi aikuinen. Tiedän että voi olla myös etäsuhteessa eli tuo ei suoraan kerro sinkkujen määrää ja että tuota lukua nostaa hiukan +80v lesket. Kyllä sinkkujen määrä on lisääntynyt valtavasti ja se on nykyään yleistä. 

70% suomalaisista on parisuhteissa

Ei ole

Suomalaisista 18-79-vuotiaista valtaosa elää parisuhteessa. Sekä naisista että miehistä noin seitsemän kymmenestä elää parisuhteessa, kun kaikenikäisiä tarkastellaan yhtenä joukkona . Ikäluokittain ja jonkin verran myös sukupuolittain tarkastellessa erot ovat kuitenkin suuria. Miehillä parisuhteessa olevien määrä kasvaa ikäluokka ikäluokalta. Naisilla parisuhteessa olevien osuus on suurimmillaan 40-49-vuotiaiden ikäluokassa ja pienimmillään 70-79-vuotiailla.

Lähde: Perhebarometri 2024

https://www.vaestoliitto.fi/verkkojulkaisut/tahdotko-suomalaisten-paris…

Vierailija
125/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne miehet edelleen naisia lähestyy, näkyyhän se tilastoistakin: selkeä enemmistö suomalaisista aikuisista on parisuhteessa. 

Jos nainen kokee että häntä ei lähestytä, mutta hän haluaisi lähestymisiä (kaikki ei toki edes halua), niin naisen kannattaa analysoida omaa toimintaansa:

- Miltä näytän?

- Minkälainen kehonkieli minulla on?

- Miten pukeudun?

- Kuinka usein laitan itseni tilanteisiin ja ympäristöön, jossa minua edes teoriassa voitaisiin lähestyä?

Laita linkki tähän tilastoon? 

Suomalaisista 1879-vuotiaista valtaosa elää parisuhteessa. Sekä naisista että miehistä noin seitsemän kymmenestä elää parisuhteessa, kun kaikenikäisiä tarkastellaan yhtenä joukkona

https://www.vaestoliitto.fi/verkkojulkaisut/tahdotko-suomalai

Tuolla perhebarometrilla ei tee mitään. Siellä väitetään jopa että naiset kohdistavat miehiin enemmän väkivaltaa kuin miehet naisiin.

Vierailija
126/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

this is what you want, this is what you get

Vierailija
127/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaat ja toivot yhteyttä mieheen/ miehiin, niin miksi et Ap itse lähestyisi häntä tai heitä? - Vai oletko sinäkin siinä virheellsiessä käsityksessä, etteivät miehet voisi olla sinusta aidosti ja oikeasti kiinnostuneita sinusta, jolleivat ottaisi asiakseen lähestyä sinua ja ottaisi, ainakin sen ensimmäisen askeleen sinua kohti?

Sinkkumies

Tuo taitaa selittää sinkkuutesi.

Ole (aloitteellinen) mies!

Ei perässävedettävä nahjus.

Minun sinkkuuteni selittyy sillä, että naiset ovat helvetin rasittavia enkä halua päänsärkyä elämääni.

Vierailija
128/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huvita joutua raastupaan.

Joo se olisi naisvihaa. 

Vierailija
129/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaat ja toivot yhteyttä mieheen/ miehiin, niin miksi et Ap itse lähestyisi häntä tai heitä? - Vai oletko sinäkin siinä virheellsiessä käsityksessä, etteivät miehet voisi olla sinusta aidosti ja oikeasti kiinnostuneita sinusta, jolleivat ottaisi asiakseen lähestyä sinua ja ottaisi, ainakin sen ensimmäisen askeleen sinua kohti?

Sinkkumies

Minun sinkkuuteni selittyy sillä, että naiset ovat helvetin rasittavia enkä halua päänsärkyä elämääni.

Tämäpä se.

Naiset luulevat olevansa jokin palkinto. Aika pudottaa ne jalustaltaan.

Vierailija
130/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahhaa. 

Vierailija
131/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä lottoo? Oisko vaikka se, että eivät halua raastupaan, jos vastassa onkin joku me too feministi. 

Älä lähesty jännänaisia sitten.

Ennalta ei voi tietää onko nainen jäynänainen vai ei.

Vierailija
132/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et uskalla lähestyä naista MeToo-pelon takia, se ei johdu naisista vaan siitä, miten sinä ajattelet ja käyttäydyt. Kunnioittava lähestyminen ei ole rikos, eikä sinun tarvitse tehdä mitään laitonta tai ahdistavaa, pelko on sinun omassa päässäsi.

Meillä on ihan oikeustapauksiakin jossa kavala nainen on tehnyt #metoo ilmoituksen miehestä, mutta hävisi. Eräässäkin tapauksessa mies olikin tallentanut puuhastelun älykellollaan, joka kävi todisteesta ja mies vapautettiin syytteestä. Kavala nainen ei kuitenkaan saanut syytettä rikosilmoitukseen sepittämästään valheesta.

Vierailija
133/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten tavoite on muu kuin nainen. 

Usko jo.

Vierailija
134/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen nainen ap on, ja mihin aikakauteen viittaa otsikon "enää"?

Ison maailmanlaajuisen tutkimuksen mukaan miehet, iästänsä riippumatta, tavoittelevat noin 21 vuoden ikäisiä kaunottaria. Mutta, se varmaankin tarkoittaa että uskaltavat tavoitella vasta noin vanhoja, tuo 21v on vieläkin monessa maassa rangaistusraja, Suomessahan se on nykyisin 18v.

Suomessa seksuaalisen kanssakäymisen ikäraja on kylläkin 16v, jos asiaan ei liity opettaja/esimies/tms. valtasuhdetta.

Laissa on pykälät tuolla tavalla. Mutta vääryysistuimessa on naistuomarit ovat tulkinneet lain pykäliä siten että ovat tyrkäänneet miehiä linnaan siitä hyvästä että nämä olivat rakastelleet 16v tai 17v ikäisten kanssa.

Vierailija
135/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen nainen ap on, ja mihin aikakauteen viittaa otsikon "enää"?

Ison maailmanlaajuisen tutkimuksen mukaan miehet, iästänsä riippumatta, tavoittelevat noin 21 vuoden ikäisiä kaunottaria. Mutta, se varmaankin tarkoittaa että uskaltavat tavoitella vasta noin vanhoja, tuo 21v on vieläkin monessa maassa rangaistusraja, Suomessahan se on nykyisin 18v.

Suomessa seksuaalisen kanssakäymisen ikäraja on kylläkin 16v, jos asiaan ei liity opettaja/esimies/tms. valtasuhdetta.

Laissa on pykälät tuolla tavalla. Mutta vääryysistuimessa on naistuomarit ovat tulkinneet lain pykäliä siten että ovat tyrkäänneet miehiä linnaan siitä hyvästä että nämä olivat rakastelleet 16v tai 17v ikäisten kanssa.

Jännä muuten että täysikäinen nainen sai juottaa 14v pojan humalaan ja rais kata sen.

Oikeuslaitos: ei rikosta

Teeppä sama 14v tytölle

Vierailija
136/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

57/77:

Et siis osaa lukea? 

Kirjoitin molemminpuolisesta kohteliaasta käytöksestä ja pienestä päivää piristävästä flirtistä. Mo-lem-min-puo-li-ses-ta. 

Kuinka sinä flirttailet miehille? Kikatat kun joku nostaa sulle viinilasin?

Olet pelkkä spermaviemäri ja objekti

Oliko äitisi spermaviemäri ja objekti? EI ihme että olet katkera ja sinkkuna pysyt.

Vierailija
137/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

57/77:

Et siis osaa lukea? 

Kirjoitin molemminpuolisesta kohteliaasta käytöksestä ja pienestä päivää piristävästä flirtistä. Mo-lem-min-puo-li-ses-ta. 

Kuinka sinä flirttailet miehille? Kikatat kun joku nostaa sulle viinilasin?

Olet pelkkä spermaviemäri ja objekti

Oliko äitisi spermaviemäri ja objekti? EI ihme että olet katkera ja sinkkuna pysyt.

Miksi et vastaa kuinka sä piristät tuntemattomien miesten päivää?

Vierailija
138/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Eikä ole.

Kestä nalkutukset kuin mies!

-Ukkomies

Vierailija
139/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus kolmikymppisenä totesin kavereiden ja sisarusten perhe-elämää seuranneena että se ei ole minun juttu, niin samalla katosi kyllä kiinnostus parisuhdettakin kohtaan. Toki en ole koskaan ollut se naisten päiväunien kohde, joten tuskin kukaan huomasi muutosta, mutta omalla kohdalla tuntui että iso taakka oli lähtenyt harteilta. Ei tarvinnut enää stressata parisuhteen saamisesta ja elämänlaatu parani hetkessä, kun pystyi keskittymään tekemään omasta elämästä mielekästä. Keskustakaksio muuttui maaseutumökiksi ja purjeveeneeksi ja deittailuun, baareiluun ja tinderiin selaamisen tuhlattu aika mielekkääksi puuhasteluksi. Naisen pitäisi sujahtaa kyllä todella hyvin nykyiseen elämääni, jotta edes harkitsisin nykyisen vapauden ja mielenrauhan järkyttämistä parisuhteella.

Käväsin viikonloppuna pitkästä aikaa paikallisessa maalikylässä työpaikan pikkujouluissa ja ei minun tarvinnut harkita aloitteiden tekemistä. Kyllä siellä oli paljon innokkaita humalaisia setämiehiä ja ulkomaalaisia tekemässä aloitteita. Ehkä nämä oli niitä naisten tarkoittamia "oikeita miehiä". Totesin että olen liian selvinpäin tällaiseen ja ei minua edelleenkään kaivata aloitteita tekemään.

Vierailija
140/245 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain osaa liikutella. Kyllä minulle tänään nainen sanoi aika suoraan että haluaa minut.