Tulisiko työttömien neljän työpaikan pakkohausta per kk luopua ?
Minusta pitäisi. Tuo kuormittaa aivan tarpeettomasti työnantajia hakemustulvan muodossa. Johtaa helposti siihen, että avoimiin työpaikkoihin palkataan mieluummin tiskin alta kuin laitetaan paikka avoimeen hakuun. Eikä Kelalla riitä millään resursseja tarkastamaan onko työtön oikeasti hakenut niitä paikkoja mitä on ilmoittanut hakevansa. Se tässä on kummallista, että hakuvelvoitteen sääti edellinen hallitus. Kokoomukselta tuon ymmärtäisin, mutta miksi demarit ja muut vasemmistopuolueet halusivat kyykyttää työttömiä ?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi. Pitäisi olla niin, että työnhakijalla on valta ja vastuu. Työnhakija voi hakea niin montaa paikkaa kuin haluaa ja hänellä on vastuu saada töitä. Työttömyystukea/toimeentulotukea saisi vain rajoitetun ajan.
Onneksi sinä et ole päättämässä. Eiköhän jo eläkeikää lähestyvä ole jo auttamattomasti pudonnut työelämästä, minä niin kuin moni muukin tietää että harva yritys palkkaa ikääntyviä.
Eläkeikää lähestyvällä on niin paljon osaamista ja työkokemusta, että hän voi perustaa oman yrityksen.
Bimbo!
Oletko oikeasti noin tyhmä, sinulla pitää olla yritysidea, ja pääomaa sen perustamista varten, olla selvillä verotuksesta ja muista pak
Ei kaikki yritykset vaadi pääomaa. Esimerkiksi eläkeikää lähestyvä voisi tarjota matematiikan opetusta. Tuossa vaihessa on kuitenkin jo asuntolainat maksettu niin pärjää, vaikka työ ei olisikaan kokopäiväistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä työtön ei itse haluaisi hakea väh 4 työtä kuussa? Jos kerran haluaa töitä? Tuo ei ole uskottavaa.
Mä en jaksa enkä halua ilmoitella niitä työkkäriin, mutta pakko on. Haen siis noin 4 paikkaa per viikko ja näistä sitten ilmoitan sen 4 per kk, mutta en vieläkään ole työllistynyt yhteenkään näistä työkkärille raportoimistani paikoista. Yhden lyhyen työpätkän kyllä sain sellaisella hakemuksella jonka tekemisestä ne ei työkkärissä tienneet mitään ennen kun ilmoitin työn alkavan päivämäärällä x ja työsuhteen päättyvän päivämäärällä y. Se siis oli määräaikainen.
Joku voisi vihdoin jo selittää kuinka demarilogiikalla tuo raportointi edesauttaa työpaikan saamista? Eihän ne siellä työpaikassa sitä tiedä, että tästä hakemuksesta on hakija raportoinut työkkärille? Ja olisiko s
Varsinkin, jos ne on enemmän kuin palkkaavalla esihenkilöllä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa Marin oli mielestäni väärässä, kun alkoi tota vaatimaan.
Tuo tyttö oli kaikessa väärässä, siis aivan kaikessa ja hänen pääministerileikkinsä maksoi miljardeja Suomen kansalle.
Turha syyttää edellistä hallitusta, kun nykyinen hallitus ei tee elettäkään luopuakseen noista pakkohauista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Politikkojen on vaikea myöntää virheensä. Kenties edellinen hallitus kuvitteli oikeasti edessä oleva pula työntekijöistä ? No noinhan ei ole eikä ollut ja nykyhallituksella pitäisi olla rohkeutta perua tuo typerä päätös.
Paljon parjattu Satonenhan ehti jo luvata poistavansa tuon pakon, mutta jostain syystä joutuikin perumaan aikomuksensa. Olisi mielenkiintoista tietää kenen käskystä joutui perumaan lupauksensa.
Ei kenenkään, koska oli pääministeri.
Milloinka Satonen on pääministeri ollut ??
Työministeri on tästä vastuussa, sipilän hallitus tämän idioottimaisuuden keksi.
Sipilän hallitus kehitti aktiivimallin mutta Marinin hallitus kehitti tämän pakkohaun. Työministeri oli demarien Tuula Haatainen eli menee kaikin tavoin demarien piikkiin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi. Pitäisi olla niin, että työnhakijalla on valta ja vastuu. Työnhakija voi hakea niin montaa paikkaa kuin haluaa ja hänellä on vastuu saada töitä. Työttömyystukea/toimeentulotukea saisi vain rajoitetun ajan.
Ja sen jälkeen sut palkataan? Mihin? Onko varmaa?
Ei tietenkään ole varmaa, mutta sitten ei saisi enää työttömyystukea/toimeentulotukea. Jos ei saa nykyisellä koulutuksella työtä kohtuullisessa ajassa, on syytä palata koulun penkille tai ruveta yrittäjäksi. Aikuisella ihmisellä pitäisi olla suurempi vastuu omasta elatuksestaan.
Niin varmaan tehtäisi, jos asia olisi niin yksinkertainen, että se tuolla korjaantuisi. Nyt on kuitenkin paljon myös akateemisia työttömiä, joilla on kyllä jo valmiiksi hyvä koulutus. Moni on ollut töissä kymmeniä vuosia koulutuksellaan, eli koulutuksen lisäksi on myös kokemusta ja verkostojakin, eikä uusi koulutus ilman työkokemusta toisi tilanteeseen välttämättä mitään parannusta. Eikä töitä ole yrittäjänäkään, jos työnantaja on sen vuoksi joutunut irtisanomaan, että markkinat sakkaavat eikä ole kysyntää. Tässä siis nyt odotellaan, että taloustilanne paranee ja työmarkkinat elpyvät. Siihen voi mennä aikaa, luultavasti jokunen vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinä et ole päättämässä. Eiköhän jo eläkeikää lähestyvä ole jo auttamattomasti pudonnut työelämästä, minä niin kuin moni muukin tietää että harva yritys palkkaa ikääntyviä.
Eläkeikää lähestyvällä on niin paljon osaamista ja työkokemusta, että hän voi perustaa oman yrityksen.
Bimbo!
Oletko oikeasti noin tyhmä, sinulla pitää olla yritysidea, ja pääomaa sen perustamis
Vai että matematiikkaa pitäisi opettaa, taitaisi olla toisinpäin, mietis vähän ?
Ei, hakuvelvoitetta tulisi nostaa entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tyttö oli kaikessa väärässä, siis aivan kaikessa ja hänen pääministerileikkinsä maksoi miljardeja Suomen kansalle.
Marinin hallituksen aikaan tilanne oli aivan erilainen kuin nyt. Silloin oli työpaikkoja. Ei ole mikään ongelma hakea neljää paikkaa kuukaudessa, jos on omaa koulutusta ja kokemusta vastaavia avoimia työpaikkoja. Mutta kun nyt ei ole tarpeeksi työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistun talkoisiin ja haen 100x paikkaa kuussa.
Olen harkinnut samaa. Teen sen ihan vittuillakseni.
Mullakin on aikaa ja olen varsin näppärä käyttämään tekoälyprosesseja avukseni. Töihin minua ei palkata, koska olen pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bimbo!
Oletko oikeasti noin tyhmä, sinulla pitää olla yritysidea, ja pääomaa sen perustamis
Ei kaikki yritykset vaadi pääomaa. Esimerkiksi eläkeikää lähestyvä voisi tarjota matematiikan opetusta. Tuossa vaihessa on kuitenkin jo asuntolainat maksettu niin pärjää, vaikka työ ei olisikaan kokopäiväistä.
Repesin. Olen suomen kielen opettaja. Olen joutunut työttömäksi, koska nyt tämän hallituksen aikana Suomeen on tullut vähemmän maahanmuuttajia, eikä suomen kielen opetustakaan enää tarvita yhtä paljon kuin aiemmin. Myös ikäluokat ovat pienentyneet, joten kouluissakaan ei ole töitä tarjolla. Jos tarjoaisin matematiikan tunteja, siitä ei kyllä hyvää seuraisi. Se olisi vastuutonta ja epäammattimaista. - eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bimbo!
Repesin. Olen suomen kielen opettaja. Olen joutunut työttömäksi, koska nyt tämän hallituksen aikana Suomeen on tullut vähemmän maahanmuuttajia, eikä suomen kielen opetustakaan enää tarvita yhtä paljon kuin aiemmin. Myös ikäluokat ovat pienenty
Se oli vain esimerkki pienyrittämisestä, johon ei tarvita juurikaan alkupääomaa. Akateemisena ihmisenä osaat varmasti keksiä homman, jossa voisit hyödyntää omaa osaamistasi.
Vierailija kirjoitti:
Tulisi, jotta ei tarvitsisi epäillä työhakemuksen olevan tehty sanktioiden takia.
Silloin voisimme luottaa, että ex-toimari hakee tosissaan myyntiedustajan tehtävää rahahädässään.
Tynhakuvelboite on nimenomaan tehty sanktioiden vuoksi..hallituksessa on ihan. Euroissa laskettu miten paljon hallitus säästää tyottomyyskuluissa sanktioiden ansiosta......
Vierailija kirjoitti:
Politikkojen on vaikea myöntää virheensä. Kenties edellinen hallitus kuvitteli oikeasti edessä oleva pula työntekijöistä ? No noinhan ei ole eikä ollut ja nykyhallituksella pitäisi olla rohkeutta perua tuo typerä päätös.
Sipilän hallitus loi 4 paikan hakuvelvoitteen. Edellinen hallitus kevensi sitä. Mm osa-aikatyössä 1 haku 3 kk aikana.
Nyt orpopurra lyö taas Sipilän tiukennukset päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpopurra jää historiaan Suomen talouden tuhoajana.
Vierailija kirjoitti:
Turha syyttää edellistä hallitusta, kun nykyinen hallitus ei tee elettäkään luopuakseen noista pakkohauista.
Sipilän hallitus loi mallin. Marinin hallitus kevensi sitä monin tavoin. Orpo palaa tiukennuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä työtön ei itse haluaisi hakea väh 4 työtä kuussa? Jos kerran haluaa töitä? Tuo ei ole uskottavaa.
Tottakai suurin osa haluaa hakea. Mutta hakeminen on todella vaikeaa, kun ei ole omaa osaamista vastaavia avoimia työpaikkoja. Raja tulee vastaan, kun kaikkiin potentiaalisiin työpaikkoihinkin on jo tehnyt avoimen hakemuksen, eikä yrityksen perustaminen olisi millään tavoin kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon parjattu Satonenhan ehti jo luvata poistavansa tuon pakon, mutta jostain syystä joutuikin perumaan aikomuksensa. Olisi mielenkiintoista tietää kenen käskystä joutui perumaan lupauksensa.
Ei kenenkään, koska oli pääministeri.
Milloinka Satonen on pääministeri ollut ??
Työministeri on tästä vastuussa, sipilän hallitus tämän idioottimaisuuden ke
Sipilä kehitti nimenomaan pakkohaun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Repesin. Olen suomen kielen opettaja. Olen joutunut työttömäksi, koska nyt tämän hallituksen aikana Suomeen on tullut vähemmän maahanmuuttajia, eikä suomen kielen opetustakaan enää tarvita yhtä
Se oli vain esimerkki pienyrittämisestä, johon ei tarvita juurikaan alkupääomaa. Akateemisena ihmisenä osaat varmasti keksiä homman, jossa voisit hyödyntää omaa osaamistasi.
Jos olisin sellaisen idean keksinyt, niin olisin jo perustanut yrityksen ja varmaan rikastunutkin. Mutta en kyllä keksi. Voitko auttaa? Ehdota jotain!
Työministeri on tästä vastuussa, sipilän hallitus tämän idioottimaisuuden keksi.