Tulisiko työttömien neljän työpaikan pakkohausta per kk luopua ?
Minusta pitäisi. Tuo kuormittaa aivan tarpeettomasti työnantajia hakemustulvan muodossa. Johtaa helposti siihen, että avoimiin työpaikkoihin palkataan mieluummin tiskin alta kuin laitetaan paikka avoimeen hakuun. Eikä Kelalla riitä millään resursseja tarkastamaan onko työtön oikeasti hakenut niitä paikkoja mitä on ilmoittanut hakevansa. Se tässä on kummallista, että hakuvelvoitteen sääti edellinen hallitus. Kokoomukselta tuon ymmärtäisin, mutta miksi demarit ja muut vasemmistopuolueet halusivat kyykyttää työttömiä ?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Ei neljä hakemusta kuukaussa nyt niin paljoa ole, yksi viikossa. Kyllä siihen nyt kaikki pystyy, kerta työttömänä on kotona
On se vaikeaa kun pitää löytää työ mitä kykenee tekemään.
Pitäisi luopua. Luulen, että parempaa tulosta syntyisi, kun olisi vähemmän pakkohakua ja enemmän haettais itselle mielekästä työtä panostaen hakemuksiin. Nyt menee pelkkää kuraa työnantajille ja kohta mitään paikkoja ei tosiaan laiteta julkiseen hakuun. Työttömille on tullut niin paljon keppiä ja raippaa muutenkin, että tässä voitais hiukan höllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei neljä hakemusta kuukaussa nyt niin paljoa ole, yksi viikossa. Kyllä siihen nyt kaikki pystyy, kerta työttömänä on kotona
On se vaikeaa kun pitää löytää työ mitä kykenee tekemään.
jep. sääliksi käy firmaa, jos erehtyy mut palkkaamaan. Ehkä max kuukauden pystyisin kärvistelemään ja sitten alkaisi saikutus. Ikä 60, selkä paskana. Kelan mielestä kaikki ok, työkkäri sanoi suoraan, et olen näitä väliinputoajia. Onneksi sentään tiputti pakkohaun 2/kk. Kyllä se painopiste pitäis olla nuorisossa.
Täällä se on nykyisin kaksi paikkaa kuussa koska paikkoja on niin vähän. Suurin osa työpaikoista vaatii erityisosaamista jota on hyvin harvalla kuten heprean kielen tulkki, psykiatri ja vanhempi konstaapeli. Aika harva paikka joita voi edes hakea ja niihin tuleekin sitten satoja hakemuksia.
Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Tulisi. sain itse neuvoteltua hakupakon kahteen työpaikkaan ikäni ja vammani takia.
mun mielestä velvoite vois olla 1 työpaikka per kk. koska alueilla eri määrä avoimia. siis voi lähttää vaikka sata hakemusta mutta realismia on 1 laatu hakemus ja haastattelukäynti.tää pakkohaku sakkaa kaikki työhaku koneet ja ketään ei saa edes sitä yhtä työpaikkaa.
kaikki tulon leikkaukset köyhimmiltä ja työttömiltä on demonista ja silkkaa pahuutta.sillä ei saa siunausta.
tanska ja norja jne maksaa tuntuvasti korvauksia jos työ menee,siunaus on talous menestys.
Vierailija kirjoitti:
Politikkojen on vaikea myöntää virheensä. Kenties edellinen hallitus kuvitteli oikeasti edessä oleva pula työntekijöistä ? No noinhan ei ole eikä ollut ja nykyhallituksella pitäisi olla rohkeutta perua tuo typerä päätös.
Se oli sipilän hallitus persuineen jo tuon hakupakon määrineen aloitti. Marinin hallitus lievensi sitä. Ja nyt perskokkareet jälleen kiristi, koska työttömien kyykytys on nykyhallituksen pääohjelma.
Ei kai ne Työllisyyspalveluista voi tarkistaa niitä ilmoitettuja hakuja?
Kunhan nyt neljä on ja järkeviltä näyttää.
Kyllä. Työnantajat, työnhakijat, työkkärin virkailijat, KELA: kaikki tietävät että hommassa ei ole yhtään mitään järkeä. Ainoastaan eduskunnassa ei tätä ymmärretä, mutta ei siellä ymmärretä montaa muutakaan asiaa.
Maanmittauslaitoksen hakemuskäsittelijäksi 1007 hakijaa. Mennään töihin!
Vierailija kirjoitti:
Täällä se on nykyisin kaksi paikkaa kuussa koska paikkoja on niin vähän. Suurin osa työpaikoista vaatii erityisosaamista jota on hyvin harvalla kuten heprean kielen tulkki, psykiatri ja vanhempi konstaapeli. Aika harva paikka joita voi edes hakea ja niihin tuleekin sitten satoja hakemuksia.
Meikäläinen kokkina hakee noita mainitsemiasi duuneja mielellään koska silloin orpo ja purra on minusta ylpeä. Espoossa tosin joku kokki raksalla teki kulkusillan joka romahti aiheuttaen vammoja ihmisille. En siis hae raksahommiin.
Työkkäri tai eri firmat voisi velvoittaa antamaan työpaikka jokaiselle työtä hakevalle työttömälle, jos ei onnistu niin parin kk palkkaa vastaava korvaus työttömälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikäläinen kokkina hakee noita mainitsemiasi duuneja mielellään koska silloin orpo ja purra on minusta ylpeä. Espoossa tosin joku kokki raksalla teki kulkusillan joka romahti aiheuttaen vammoja ihmisille. En siis hae raksahommiin.
Olen siis terve 61-vuotias, ja mulla on hygieniapassin lisäksi rokotustodistus cv:liitteenä aina hakemuksissa.
Unohdat nyt tuon sopivan työpaikan etsimisen ja haet keihin töihin mitä on tarjolla. Tämän takia teitä työttömiä vihataan kun kyllä ollaan käsi ojossa vaatimassa tukia mutta kun sanoo että hae töitä ja osoittaa työpaikan niin saa aina saman vasrauksen: hyi tuo on liian raskasta, hyi tuo on liian likaista, hyi tuo on liian pienipalkkainen työ, hyi tuo työpaikka ei sijaitse minun kotikunnalta ja vaatisi muuttamista.