Lapsi ei halua isänsä hautajaisiin
Pitkä tarina lyhyesti.
Lapselle täysin vieras isä kuoli. Isä kitsasteli elatusmaksuissa, eikä edes ostanut lapselle puhelinta tai tietokonetta. Tämän vuoksi lapsi ei ole ollut yhteydessä isäänsä.
Pitäisikö lasta yrittää kuitenkin maanitella menemään isänsä hautajaisiin? Harmittaako lasta myöhemmin jossei mene? Lapsi on kohta 20-vuotias.
Kommentit (152)
Vieraan ihmisen matkamuistot paikoista joissa ei ole itse käynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hautajaisiin mennään, riippumatta siitä onko kuollut ollut kuinka avokätinen rahankäyttäjä.
20-vuotias saa päättää itse osallistumisensa. Toki jos on täysin vieras ihminen, niin miksi menisi?
Onko perintöä tulossa? Ilmeisesti ei?
Perinnöksi on tulossa lähinnä muistoesineitä. Toisaalta mitä niillä muistoesineillä tekee jossei ole yhteisiä muistoja?
On kuitenkin jotain muistiesineitä, joita pitää suvussa. Jos tuolla 20-vuotiaalla joskus on omia lapsia tai lapsenlapsia, näitä saattaa eri tavalla kiinnostaa jokin papan tai isopapan muistoesine
Vieraan ihmisen rojut?
Ihan eri asia kuin se, että isä on hylännyt, ja hänen tavaroista pitäisi olla kiinnostunut.
Me emme edes kutsuneet yhtä lasta hautajaisiin.
"On kuitenkin jotain muistiesineitä, joita pitää suvussa. Jos tuolla 20-vuotiaalla joskus on omia lapsia tai lapsenlapsia, näitä saattaa eri tavalla kiinnostaa jokin papan tai isopapan muistoesine
Vieraan ihmisen rojut?
Ihan eri asia kuin se, että isä on hylännyt, ja hänen tavaroista pitäisi olla kiinnostunut."
Eihän tuossa sanottu että sen 20 v. pitäisi olla kiinnostunut, vaan että aikanaan tämän nyt 20-vuotiaan lapsia tai lapsenlapsia saattaa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
"On kuitenkin jotain muistiesineitä, joita pitää suvussa. Jos tuolla 20-vuotiaalla joskus on omia lapsia tai lapsenlapsia, näitä saattaa eri tavalla kiinnostaa jokin papan tai isopapan muistoesine
Vieraan ihmisen rojut?
Ihan eri asia kuin se, että isä on hylännyt, ja hänen tavaroista pitäisi olla kiinnostunut."
Eihän tuossa sanottu että sen 20 v. pitäisi olla kiinnostunut, vaan että aikanaan tämän nyt 20-vuotiaan lapsia tai lapsenlapsia saattaa kiinnostaa.
Ai, että lapsen pitäisi säilöä kotiinsa jotain rojua😂😂
Vierailija kirjoitti:
Meillä testamentattiin tuollainen aloituksen kaltainen lapsi ulos suvun perinteistä. Ei tarvitse olla enää yhteyksissä.
Tunteeko hän ketään elossa olevia isänsä sukulaisia?
Miksi ihmeessä pitäisi mennä ja mikä siinä alkaisi joskus kaduttamaan, jos ei mene? En tajua.
Sinua alkaa kaduttamaan, jos aikuista pakotat tuntemattoman hautajaisiin, tuhoat vain omaa suhdetta häneen.
Vierailija kirjoitti:
Tunteeko hän ketään elossa olevia isänsä sukulaisia?
Ei ole ollut koskaan itsenäisesti heidän kanssaan tekemisissä. Saattaa tunnistaa joitain.
Voithan sinä maanitella, mutta tuon ikäinen päättää itse.
Hän on sen verran nuori, että voi olla, että ajan myötä haluaisikin tietää enemmän isästään. Hautajaisissa saattaisi tavata ihmisiä, joilla on hänestä aivan toisenlainen näkemys kuin hänen äidillään. Siksi voisi olla hyvä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hautajaisiin mennään, riippumatta siitä onko kuollut ollut kuinka avokätinen rahankäyttäjä.
Joo. Rahalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, mutta yleensä ei kuitenkaan mennä sellaisen ihmisen hautajaisiin, kenen kanssa ei olla oltu missään tekemisissä. Käytännössä siis ventovieras, vaikka biologinen sukulainen olisikin. Miksi pitäisi mennä? En minä ainakaan menisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi mennä ja mikä siinä alkaisi joskus kaduttamaan, jos ei mene? En tajua.
Sinua alkaa kaduttamaan, jos aikuista pakotat tuntemattoman hautajaisiin, tuhoat vain omaa suhdetta häneen.
Mistään kovin vahvasta siteestä ei ole kyse, jos tällainen asia iskee kiilaa. Miten sä sitä paitsi edes pakotat aikuisen ihmisen hautajaisiin?
Tämähän on oiva paikka katsoa kuinka hyvin on lapsi kasvatettu. Sanot hänelle, että toivoisit hänen tulevan, kun on kuitenkin isästä kyse. Siinä sitten näkee kunnioittaako edes sen lähivanhemman toiveita.
Onhan se nyt kuitenkin hyvin pieni osoitus perussäädyllisyydestä, että osallistuu oman vanhempansa hautajaisiin. Ymmärtääkseni tässä ei kuitenkaan ole ollut mitään väkivaltaisuutta tms mikä tekisi siitä poissaolosta huomattavasti ymmärrettävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä testamentattiin tuollainen aloituksen kaltainen lapsi ulos suvun perinteistä. Ei tarvitse olla enää yhteyksissä.
No sinä oletkin kylmä kus*pää. Mihin et pystyisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistään kovin vahvasta siteestä ei ole kyse, jos tällainen asia iskee kiilaa. Miten sä sitä paitsi edes pakotat aikuisen ihmisen hautajaisiin?
Minulta kysyttiin lapsen osallistumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraan ihmisen rojut?
Ai, että lapsen pitäisi säilöä kotiinsa jotain rojua😂😂
WTF? Taidat tahallasi ymmärtää väärin. En minä sano, mitä kenenkään PITÄISI tehdä. Minulle on ihan yksi lysti, mitä _joku_ tekee, henk.koht. tasolla ihan sama minulle. Kunhan totesin, että jälkipolvia voi kiinnostaa myöhemmin, kun kysyttiin tämä kysymys: Toisaalta mitä niillä muistoesineillä tekee jossei ole yhteisiä muistoja? Älä kysy ellet halua vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse näkisin tämän yhtenä sellaisena "pakollisena pahana" mistä nuorille jatkuvasti jauhetaan. Varsinkin kun on noinkin vanhasta ihmisestä kyse, niin ei tuo nyt niin kohtuuttomalta vaatimukselta tunnu istua tunnin pari paikallaan.
Varsinkin kun näillä tiedoilla ei voi sanoa eikö isä halunnut ostaa sitä sun tätä, vai eikö hänellä vain ollut varaa niitä ostaa.
Niin mutta miksi? Jos ei kerran ole ollut tekemisissä.
Ei ole pakko mennä. Pääosan esittäjä on jo poistunut niin sanotusti paikalta.
Mun lapset ei luultavasti tule menemään isänsä hautajaisiin. En "maanittele" tai kontrolloi aikuisten lasteni tekemisiä muutenkaan, joten tämäkään asia ei minulle kuulu. Osallistuvat tai eivät.