Jos asuisit (tai asut) pienessä yksiössä, sisustatko sen olohuoneeksi vai makuuhuoneeksi?
Otatko mielummin kunnon leveän mukavan sängyn vai sohvan, jonka saa sängyksi yöksi? Entä ruokapöytä? Vai mielummin työpöytä, jonka ääressä voi halutessaan syödä?
Kommentit (101)
Vuodensohvat ovat saatanasta seuraava. Ne ovat aina liian kovia, narisevia, huonoja selälle, kaikkia kovia rakenteita yhtäkkiä keskellä sänkyä. Ei kiitos ikinä!
Panostaisin todella hyvään sänkyyn, joka toimittaa sohvan ja sängyn virkaa. Telkkariakin on kiva katsoa, kun jalat on koholla, eikä lattialla. Eli telkkaria kiva katsoa sängyssä puoliksi maaten.
Iso sänky ja paksu päiväpeitto, jos tulee vieraita kylään ja he istuvat sängyn reunalla.
Vierailija kirjoitti:
Asun kolmiossa mutta voisin asua yksiössä jos heittäisin tavarat roskiin.
Istun aina sohvalla tai kesällä terassilla. Syön aina sohvalla. Nukun sängyssä. Kaikki muut tuolit on koristeita. Vieraita käy harvoin.
Haaveilen yksiöstä jossa on valtava parveke. Sisällä on sohva ja sänky. Muu elämä voi olla parvekkeella kesällä. Talvet istun sohvalla.
Kannattaa sitten pitää kiirusta sen yksiön kanssa, koska ne loppuvat pian hallituksen kiristystoimien takia, kun tukensa menettävät perheet ahtautuvat niihin. Jotain kalliita luksusyksiöitä varmaan on tarjolla aina.
Riippuu varmaan ihan huoneen mallistakin, mitä huonekaluja voi laittaa. Onko pitkulainen vai neliö, ei ole kiva jos sänky on heti ovella vastassa. Uudet pikkuyksiöt on mielestäni hankalan näköisiä sisustettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vuodensohvat ovat saatanasta seuraava. Ne ovat aina liian kovia, narisevia, huonoja selälle, kaikkia kovia rakenteita yhtäkkiä keskellä sänkyä. Ei kiitos ikinä!
Panostaisin todella hyvään sänkyyn, joka toimittaa sohvan ja sängyn virkaa. Telkkariakin on kiva katsoa, kun jalat on koholla, eikä lattialla. Eli telkkaria kiva katsoa sängyssä puoliksi maaten.
Telkkariakin on kiva katsoa, kun jalat on koholla, eikä lattialla.
Voin kokemuksesta kertoa, että se menee kyllä jonkun aikaa, että on jalat samalla tasolla millä istuu, mutta kun on vuosia niin istunut telkkaria katsomassa, niin saa jalkaongelmia, koska se ei ole normaali istuma-asento.
Miksi tuollaiset vaihtoehdot? Jos minulla olisi yksiö, siellä olisi pieni MUKAVA sänky huoneessa, jota ei tarvitsisi määritellä makuuhuoneeksi eikä olohuoneeksi
Asun yksiössä. Jaoin olohuoneen kahtia väliseinällä, jonka tein bambuverhoista. Toisella puolella on kahden hengen sänky ja pieni yöpöytä, toisella taas nojatuolit, kirjahyllyt ja töllö. Asunnossa on kiinteitä kaappeja joita ei voi siirtää eikä purkaa. Ne hankaloittavat tilan käyttöä. Ostin Ikeasta klaffi-pöydän, jota käytän ruokapöytänä kun hienostelen. Yksin ollessani syön nojatuolin ääressä.
Vierailija kirjoitti:
120 cm leveä sänky on minimikoko yhdelle aikuiselle ja nykyään sekin tuntuu turhan kapealta, kun katselen sängyn päällä telkkua tai kannettavaa ja nautiskelen usein jotain juomaa ja syötävääkin siinä ohessa.
Suurin osa ihmisistä katselee televisiota sohvalta tai nojatuolista ja kykenevät syömään samaan aikaan. Sinulle tuo on varmaan suurikin ihmettelyn aihe, koska itse tarvitset 120 cm leveän sängyn moisia puuhia varten.
Oli aikoinaan vanhassa kerrostalossa 27 neliötä. Alkovissa 120cm vuode, sohva mahtui ja oli erillinen pieni keittiö jossa pöytä,max 4 mahtui syömään. Vaatehuone vielä lisänä. Kiireisenä 1 pystyi siinä asumaan kun ei ollut paljon kotona.
Buduaariksi. Näin kerran ihan mahtavan sisustuksen yhdessä myynnissä olevassa asunnossa (Helsinki Kaartinkaupunki, hieman maan alla, jos vuokralainen tunnistaa). Sellainen ihana ylinaisellinen buduaarityyli on mun juttu, vaikka olen jo keski-ikäinen :)
41 neliön yksiössä 90cm sänky alkovinurkkauksessa. 2h sohva + 2 tuolia TV taso ja matalahko kaappi. Pyöreä pöytä + 4 tuolia. Keittokomerossa käännettävä nurkkapöytä ja baarijakkara, kun ei käytössä niin roikkuu seinässä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ihminen nukkuu hyvin 80 tai 90cm sängyllä
En helkkarissa nukkuisi enää aikuisena jossain kapeassa yhden hengen nuorisosängyssä, jollainen minulla oli viimeksi lapsuudenkodissa. 😂
120 cm leveä sänky on minimikoko yhdelle aikuiselle ja nykyään sekin tuntuu turhan kapealta, kun katselen sängyn päällä telkkua tai kannettavaa ja nautiskelen usein jotain juomaa ja syötävääkin siinä ohessa.
Hyvän kokoinen jenkkisänky se olla pitää ja kunnon petaukset päällä. Sängyn kuuluu olla luksuspaikka.
Jos tapaisn jonkun miehen, hän pyytäisi kylään luokseen ja näkisin hänellä jonkun juniorisängyn siellä, niin siihen lopahtaisi.
Vähäänpä lopahtaisi. Mulla kyllä lopahtaisi jos treffikumppani söisi sängyssä, ihan kuin joku hoitamaton mielenterveyspotilas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä katselee televisiota sohvalta tai nojatuolista ja kykenevät syömään samaan aikaan. Sinulle tuo on varmaan suurikin ihmettelyn aihe, koska itse tarvitset 120 cm leveän sängyn moisia puuhia varten.
Älä! No katsos, minulla ei ole nyt ole sitä sohvaa yksiössäni, nojatuoleja kyllä on, mutta sängyn päältä on kivampi katsella telkkua ja syödä siinä samalla. Enkä sitä muilta kysele, missä haluan syödä. Enkä puhunut mitään "kykenemättömyydestä". Sinä näemmä jostain syystä vedit johtopäätöksiä siitä, etten "kykenisi" syömiseen muualla, koska syön sängyssä. 😂 Taisi mielipiteeni junioripunkkamiehistä vähän sattua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En helkkarissa nukkuisi enää aikuisena jossain kapeassa yhden hengen nuorisosängyssä, jollainen minulla oli viimeksi lapsuudenkodissa. 😂
Hyvän kokoinen jenkkisänky se olla pitää ja kunnon petaukset päällä. Sängyn kuuluu olla luksuspaikka.
Jos tapaisn jonkun miehen, hän pyytäisi kylään luokseen ja näkisin hänellä jonkun juniorisängyn siellä, niin siihen lopahtaisi.
Vähäänpä lopahtaisi. Mulla kyllä lopahtaisi jos treffikumppani söisi sängyssä, ihan kuin joku hoitamaton mielenterveyspotilas...
Niin se onkin paljon parempi se sohvalla mässäily. 😂 Ja itse asiassa olen kylläkin hoitaja, enkä siis todellakaan mikään hoitamaton potilas. Minä tai kämppäni on kaikkea muuta kuin hoitamaton tai mielenterveysosastoa muistuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähäänpä lopahtaisi. Mulla kyllä lopahtaisi jos treffikumppani söisi sängyssä, ihan kuin joku hoitamaton mielenterveysp
Ah, hoitsu, en ole yllättynyt. Ei taida toista ammattikuntaa löytyä jossa olisi enemmän Mt-ongelmia yhdistettynä ylimielisyyteen.
Asun tupakeittiö asunnossa, mulla on sohva jossa nukun.. Kivempi kun tulee vieras kahville.On tavallaan olohuone sisustukseltaan, joskus on ollut 120cm sänky ja 2 istuttava sohva.
Ahtaanpaikan kammo tuollaisessa hesalaisessa unelmassa tulee vääjäämättäkin. No ei siellä toki olekaan tarkoitus viihtyä koska joutuu vuokran eteen antamaan kaikkensa. Sähköistä ei ole niin väliä sillä pimeässä parempi niin voi ainakin kuvitella asunnon isommaksi. Sistus on yhdentekevää: voi lyödä vaikka työmiehen kalsarit seinälle nauloilla tuomaan sitä hajua ja fiilistä mikä on elämäntarkoitus: eli maksaa verot ja kuolla pois. Syödä voi lattialla pakastelättyä kyykyssä hyvällä omallatunnolla on varmasti köyhä ja kipee eikä mikään toisten orjuuttaja. Lihakset jumissa duuniin ja painaa pitkää päivää ettei tartte sinne yksinäiseen rotanloukkuun mennä vaan ihan flow tilassa reilusti ylitöitä että saa sen 10 euron kahvikupin tilattua kahvilassa. Iltapäivälehden pyllynpyyhkimistä varten. Ehkä joku donitsi roskiksesta jota joku porvari ei ole jaksanut syödä. Räkälään ottaan pari bissee, 12 egee stobe. Betoviidakossa yrität autojen pakokaasujen ja katupölyn seasse suunnistaa yksiöösi oksentamaan. Laitat nakit ja muusit tulille ja sammahdat. Siihen se päättyi.
Hesalaisen duunarin arkea
Ensisijaisesti miettisin omat toiminnot ja elämänpiirini. Ehkä sisustaisin siltä väliltä. Varmaankin jos tilaa olisi vähän ja kuitenkin käy ihmisiä paljon kylässä hankkisin varmaankin sohvasängyn ja hyvät patjat. Sellaisen missä on selkänoja. Ja joku mukava nojatuoli. Pöytänä toimisi klaffipöytä tai jatkettava keittiönpöytä. Satsaisin mukaviin tuoleihin, joissa on hyvä istua syömässä ja kiva myös työskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Ahtaanpaikan kammo tuollaisessa hesalaisessa unelmassa tulee vääjäämättäkin. No ei siellä toki olekaan tarkoitus viihtyä koska joutuu vuokran eteen antamaan kaikkensa. Sähköistä ei ole niin väliä sillä pimeässä parempi niin voi ainakin kuvitella asunnon isommaksi. Sistus on yhdentekevää: voi lyödä vaikka työmiehen kalsarit seinälle nauloilla tuomaan sitä hajua ja fiilistä mikä on elämäntarkoitus: eli maksaa verot ja kuolla pois. Syödä voi lattialla pakastelättyä kyykyssä hyvällä omallatunnolla on varmasti köyhä ja kipee eikä mikään toisten orjuuttaja. Lihakset jumissa duuniin ja painaa pitkää päivää ettei tartte sinne yksinäiseen rotanloukkuun mennä vaan ihan flow tilassa reilusti ylitöitä että saa sen 10 euron kahvikupin tilattua kahvilassa. Iltapäivälehden pyllynpyyhkimistä varten. Ehkä joku donitsi roskiksesta jota joku porvari ei ole jaksanut syödä. Räkälään ottaan pari bissee, 12 egee stobe. Betoviidakossa yrität autoj
Aijaa. Minä muutin omaan miniasuntoon, kun halusin lopettaa työnteon ja alkaa elellä pääomatuloilla eläkettä odotellessa.
1. Ollut sänky 200 200 ja pirttipöytä.
2. Ollut myös mäntyinen vankkarakenteinen iso parvi 200 250 leveä ja sen alla pirttipöytä, hylly, levysoitin ja levyt, perseileviä peikonlehtiä ja kaktuksia. Ihan loistovalinta. Ajoi kaikki asiat, joka tarpeeseen.
Huoneeseen mahtui tällöin myös sohva erikseen.