Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asuisit (tai asut) pienessä yksiössä, sisustatko sen olohuoneeksi vai makuuhuoneeksi?

Vierailija
16.11.2025 |

Otatko mielummin kunnon leveän mukavan sängyn vai sohvan, jonka saa sängyksi yöksi? Entä ruokapöytä? Vai mielummin työpöytä, jonka ääressä voi halutessaan syödä? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 35 neliötä ja asunnossa:

- 120 cm leveä sänky (alkovissa)

- iso kulmasohva

- kahden hengen ruokaryhmä

Ja tilaa jää vielä reilusti ylimääräistä!

Onko tuo mielestäsi otsikon pieni yksiö? 

En ole niin väittänyt. Yksiö kuitenkin ja mielestäni normikokoinen sellainen, sisältäen edellä mainitun sisustuksen.

Onko jonkun mielestä 35 neliön yksiö poikkeus/iso?

Mielestäni ei. 

No miksi sitten vastaisit, kun kysyttiin pienen yksiön sisustamista? 

Vierailija
22/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- iso kulmasohva

Mutta tuohan on yhdelle ihmiselle tilava asunto! Moni pariskuntakin asuu tuon kokoisessa! Ei ole ahtautta nähnytkään! Nyt oli kyse oikeasti pienistä asunnoista! 

Minusta ei, kun ennen asunut 80 neliössä kahdestaan niin nyt 35 neliössä yksin tuntuu pieneltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto olisi minun viihtymistäni varten eikä vieraiden, eli kunnon pehmeä sänky ja muutenkin sisustus enemmän makuuhuoneen kuin olohuoneen suuntaan.

Vierailija
24/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30< neliön yksiöön mahtuu kyllä leveä sänky, sohva, ruokapöytä ja esim työpöytä ihan hyvin.

Jos kyse on jostain >20 neliön yksiöstä, niin mielummin hyvä sänky, kuin levitettävä sohva, jossa on huono nukkua ja joka natisee. Kuitenkin me nukutaan joka yö 8 tuntia (tai pitäisi), joten hyvä nukkumapaikka on tärkeä.

Vierailija
25/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin nuorena 22 neliön yksiössä, ei parvea, keittokomero oli. Kalustuksena kapea sänky, nojatuoli, pieni kirjahylly, pikkupöytä+2 tuolia sekä pieni senkki. Eli ehkä enemmän olohuonemainen asunto, vaikka sänky olikin sänky eikä sohva. Keittokomerossa oli pieni työpöytätaso, ja yleensä söin sen ääressä tai sitten nojatuolissa. Vieraita ei juurikaan käynyt, niin sisustusta ei tarvinnut ajatella siltä kantilta. 

Vierailija
26/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- iso kulmasohva

Onko tuo mielestäsi otsikon pieni yksiö? 

En ole niin väittänyt. Yksiö kuitenkin ja mielestäni normikokoinen sellainen, sisältäen edellä mainitun sisustuksen.

Onko jonkun mielestä 35 neliön yksiö poikkeus/iso?

Mielestäni ei. 

No miksi sitten vastaisit, kun kysyttiin pienen yksiön sisustamista? 

Koska mielestäni 35 neliötä ei ole iso yksiö.

Vierailija
27/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva sisustaa  yksiö kuin ylellinen makuuhuone. Kunnon iso sänky, kaikki värit seesteisiä, ei mitään kirkuvaa. Yksi hyvin valittu viherkasvi. Pieni pöytä ja kaksi tuolia olis ainoa myönnytys pois makuuhuonetunnelmasta. 

Vierailija
28/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu elämäntyylistä. Opiskelijana olisi sisustanut sen olohuoneeksi, jolloin mahtuu kavereita hengaamaan ja opiskelemaan. Tässä iässä jos joutuisin muuttamaan yksiöön, laittaisin sinne 120 cm leveän sängyn, nojatuolin tai 2 hengen sohvan ja pikkuisen ruokapöydän. 

Vierailija
29/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- iso kulmasohva

Mutta tuohan on yhdelle ihmiselle tilava asunto! Moni pariskuntakin asuu tuon kokoisessa! Ei ole ahtautta nähnytkään! Nyt oli kyse oikeasti pienistä asunnoista! 

Minusta ei, kun ennen asunut 80 neliössä kahdestaan niin nyt 35 neliössä yksin tuntuu pieneltä.

Minäkin olen asunut 35 neliön yksiössä, ja pieneltä tuntui. Etenkin korona-aikana ja ihmisten yökyläillessä tuntui pieneltä.

Vierailija
30/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on iso keittiönpöytä, joka on kyllä koko ajan työpöytänä. Olenkin harkinnut toisen pöydän hankkimista ihan puhtaasti ruokailutarkoitukseen - no joku projekti varmaan senkin valtaisi, mutta noin teoriassa olisi kiva jos olisi sellainen söpö seurustelupöytä lisäksi

Sohvaa en omista enkä haluakaan, nojatuolit ovat ok. Sänky on tällä hetkellä lattiamalli ja tuplaleveä, voisin oikeastaan kokeilla kapeampaa mallia vaihteeksi

Vierailija
31/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneeksi, ihan normi olkkariksi. Etsisin laadukkaan vuodesohvan, jonka saisi hyväksi vuoteeksi yöksi. Kun tulee kotiin vaikkapa klo 17 arkisin, niin aika ankeaa olisi olla koko illan makuuhuoneen tyylisessä kodissa. Saati viikonloppuisin. 

Vierailija
32/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuorempana yksiössä, jossa oli keittokomero sekä wc. Patja aluksi lattialla ja ikkunan vieressä kahden hengen ruokapöytä, jota käytin myös opiskeluun. Ei mitään sohvaa lainkaan, ei tv:tä.  Myöhemmin ostin kahden maattavan sängyn. Ei mitään valittamista koskaan ja ihan ok silloin nuorena. Nytkin voisin muuttaa yksiöön, kun ikää tulee lisää, niin jäisi vähemmän siivottavaa ja turhat tavarat pois alta. 

Vierailija
33/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut puoli elämää parissa alle 25 neliön asunnossa. Sinne ei mahtunut mitään sisustusta, koska joku idiootti aikaisempi omistaja oli nikkaroinut kiinteän saarekkeen/ baaritiskin erottamaan keittiön.

Kannattaisi kiinteän möhkäleen sijasta ostaa ihan sellainen irtonainen pöytä, jonka voi siirtää tai poistaa. Sen alle voi laittaa irtonaiset laatikostot tai kaapit. Vinks vinks.

Yksi ratkaisu on parvisänky. Se on ihan surkea. Kivaa sitten maata lattialla katsomassa telkkaa.

Vierailija
34/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni yksiö, max 22 neliötä. Ap

Olen asunut 19,5 neliön yksiössä. Minulla oli 140 cm leveä sänky, joka vei paljon tilaa, 120 cm olisi riittänyt minulle. Lisäksi oli yksi pöytä ja neljä tuolia, sama pöytä toimi kirjoituspöytänä ja ruokapöytänä. Vieraiden kanssa istuttiin ruokapöydän ääressä. Sohvaa ei mahtunut. 

Vierailija
35/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaisin keittiöksi. Olohuoneessa tai makuuhuoneessa ei ole hellaa, pesualtaita ja jääkaappia.

Vierailija
36/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kulmasohva, jossa olisi vuodesohvatoiminto. Iso sohvapöytä, joka toimisi ikäänkuin ruokapöytänä ja yleispöytänä. 

Vierailija
37/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneeksi ja hankkisin korkean parven, jonka alla pystyy normaalimittainen ihminen seisomaan.

Jos ei kämpän huonekorkeus riitä, niin muuttaisin pois /suurempaan asuntoon.

Vierailija
38/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ruokapöytä on tärkeä. Sen ääressä voi tehdä työtäkin.

Vierailija
39/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kulmasohva, jossa olisi vuodesohvatoiminto. Iso sohvapöytä, joka toimisi ikäänkuin ruokapöytänä ja yleispöytänä. 

Tää olis hieno! 

Vierailija
40/42 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan viihdy edes viikkoa hotellissa, jos ainut paikka istua ja lojua on sänky. Ei se mikään konnollinen istuin ole. Ruokapöytää en välttämättä tarvii, kun syön aina sohvalla istuen, paitsi jouluna ja jos käy vieraita. Sitä varten voi helposti tehdä työpöydästä väliaikaisen ruokapöydän, joku liina vaan päälle ja siirtää hieman, että ympärille mahtuu istumaan. Pinottavia tai muuten kasattavia tuoleja vaikka kellariin tai lasitetulle parvekkeelle säilytykseen tai muuhun käyttöön vierastuoleiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi