Ostaisinko paksun toppatakin juuri ja juuri sopivana vai niin että alle mahtuu paksumpaa vaatetta? Kun sen toppatakin on tarkoitus lämmittää
Niin tarviiko sinne alle sitten paksua villapaitaa lisäksi? Vaikea valinta.
Entinen toppatakki on jäänyt pieneksi. Mahtuu juuri ja juuri ohuen puseron kanssa kiinni
Kommentit (27)
Lihot kuitenkin lisää niin osta kerralla semmonen ettei endi vuonna tarvii ostaa uutta!
Tietysti sellainen talvitakki, että tarvittaessa mahtuu lisää lämmintä alle
Aina sen verran iso takki, että mahtuu kerroksia väliin
Osta nyt riittävän iso huomioiden jatkuva lihomisesi.
Vierailija kirjoitti:
Se edellinen takki oli ostettu 10 vuotta sitten, koko 38 että en nyt ylipainosta tekisi mitään ongelmaa. Nyt mietinnössä koko 42 siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se edellinen takki oli ostettu 10 vuotta sitten, koko 38 että en nyt ylipainosta tekisi mitään ongelmaa. Nyt mietinnössä koko 42 siis
Osta lämmin alusasukerrasto, niitä on ohkasiakin.
Väljä takki myös lämmittää ilman kerrospukeutumistakin paremmin kuin juuri ja juuri sopiva tiukka takki. Sama sääntö kuin kenkien kanssa. Ilmatila vaatteen välissä lämmittää
Osta kaikki vaatteet aina numeroa liian isoja. Niissä on mukava olla. Olen hoikka. 56kg/165 cm ja käytän xl-kokoa tai 42 - 44.
Olen mies, näytän ihan järkyttävän lihavalta talvitakissa kun olen harteikas ja ilman takkia näytän normaalin painoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta päätellen kyse on enemmänkin pituuskasvusta. :)
Ap mieti millaiseen käyttöön takki tulisi. On sillä eroa käytätkö esim, kun siirryt autoon sisätiloista tai teet pitkiä hiihtoretkiä.
Reilumpi takkiin mukavampi ja lämpimämpi
Vierailija kirjoitti:
Osta kaikki vaatteet aina numeroa liian isoja. Niissä on mukava olla. Olen hoikka. 56kg/165 cm ja käytän xl-kokoa tai 42 - 44.
Kun toppatakki on jo muutenkin muhkea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta päätellen kyse on enemmänkin pituuskasvusta. :)
Ap mieti millaiseen käyttöön takki tulisi. On sillä eroa käytätkö esim, kun siirryt autoon sisätiloista tai teet pitkiä hiihtoretkiä.
Kuljen julkisilla töihin ja kotiin, satunnainen lenkki kauppaan/kirjastoon jne mutta se tuskin 30 asteen pakkasella kun ei ole mitään ulkoilutettavia lemmikeitä tai lapsiakaan mutta ei autoa
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, näytän ihan järkyttävän lihavalta talvitakissa kun olen harteikas ja ilman takkia näytän normaalin painoiselta.
😅
Liian tiukka on ruma, vetoketju ei kestä välttämättä. Ostaisin sopivan, nyt on muotia se hieman suurempi kuin tiukka toppatakki.
Käytkö lounasravintolassa syömässä, elokuvissa, teatterissa, museoissa, konserteissa jne.? Talvella niissä on usein viileää ja pitää olla jokin paksumpi villatakki tai neule, jonka pitää mahtua takin alle.
Reilusti väljä, joka on väljä myös sen paksun villapaidan kanssa. Pahimmillaan se villapaita ei lämmitä yhtään lisää, jos ilmakerrokset kutistuvat olemattomiin liian pienen takin takia.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö lounasravintolassa syömässä, elokuvissa, teatterissa, museoissa, konserteissa jne.? Talvella niissä on usein viileää ja pitää olla jokin paksumpi villatakki tai neule, jonka pitää mahtua takin alle.
En mitenkään erityisen paljon, ei tuolle aikaisemmallekaan toppatakille ole ollut paljoakaan käyttöä. Tarkoitan siis sellaista kokopitkää, lämmintä. Enemmän käytän kevyttoppatakkia tai ohkaisempaa karvahupullista "puuvillaista" talvitakkia
Osta muutama takki. Yksi hyvin istuva ja yksi lämmin pitkähkö mihin mahtuu alle välikerroksia.
Kyllä riippuu takin ominaisuudesta. -30 asteella pari talvea sitten talvitakki alkoi olla niilla rajoilla että ei pidä enää lämpöä. Mutta harvoin sitä nyt noin kylmäksi menee. Viime talvena kylmin oli -22.