Mieheni saunoo vielä äitinsä kanssa !
Asia selvisi minulle TÄNÄÄN kun olemme käymässä mieheni äidin luona. Ei asu lähellä, en ole täällä aiemmin käynyt, miehen kanssa olen seurustellut nyt vuoden. Mies on siis 24-vuotias.
Minä järkytyin! En itse voinut lähteä saunomaan anopin kanssa, kun on tikit vielä leikkauksesta. Kysyi sitten poikaansa seuraksi ja tämä lähti! Jäin suu auki tuijottamaan. :D
Onko tämä ihan normaalia käytäntöä ja onko minun perheeni sitten vain jotenkin estoinen, kun meillä tytöt lopetti isän kanssa ja pojat äidin kanssa saunomisen jo ala-asteella.
Kommentit (80)
Nää sekasaunoja moralisoivat on varmaan vaan niin vieraantuneet luonnosta, ymmärtäähän sen kun nykyään kaikki alastomuus seksualisoidaan, silti kaiken maailman TV ohjelmissa saa paneskella julkisesti, mutta ei mennä mutsin kanssa saunaan, ei voi kun ihmetellä tätä järjenjuoksua.
Ai kamalaa, saunoin viime kesänäkin äitipuolen kanssa.
Itse käyn satunnaisesti oman äitini kanssa saunassa, mutta isän kanssa saunominen loppui murrosiässä.
Oma 19-v poika tulee kyllä minun kanssani edelleen saunaan. Ollaan aina saunottu paljon ja hän jotenkin pitää sitä täysin luonnollisena asiana.
Eikä ole mutenkään”mammanpoika” muuten.
Murrosiästä alkaen pitäisi saunoa vain oman sukupuolen edustajien kanssa. Minusta suomalaisten siveysnormit ovat liian höllät: mökillä suomalaisesta tulee villi-ihminen, joka painelee suvun ja naapurien nähden hinkit heiluen ja kulkuset kilisten saunaan ja uimaan kuin se olisi jotenkin hienoa ja vapauttavaa. Alasti heiluminen estoitta ei ole sivistynyttä eikä mukavaa ja kaikkein vähiten esteettistä. Alastomuus on kaunista vain intiimissä kanssakäymisessä oman kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Murrosiästä alkaen pitäisi saunoa vain oman sukupuolen edustajien kanssa. Minusta suomalaisten siveysnormit ovat liian höllät: mökillä suomalaisesta tulee villi-ihminen, joka painelee suvun ja naapurien nähden hinkit heiluen ja kulkuset kilisten saunaan ja uimaan kuin se olisi jotenkin hienoa ja vapauttavaa. Alasti heiluminen estoitta ei ole sivistynyttä eikä mukavaa ja kaikkein vähiten esteettistä. Alastomuus on kaunista vain intiimissä kanssakäymisessä oman kumppanin kanssa.
Mikäs siveydensipuli täällä mellastaa?
Meillä saunotaan koko perhe yhdessä (tai ne perheestä ketkä ovat kotosalla sauna-aikaan). Perhe isä, äiti, 21v poika, 19v tyttö ja 16v tyttö.
Perinteinen normaali keskiluokkainen suomalainen perhe.
Vierailija kirjoitti:
en kyllä ole isäni kanssa saunonut aikoihin.. mutta jos meille tulee kaveripariskunta kylään, niin ihan hyvin voimme mennä kaikki miehet ja naiset sekasaunaan.. ei siihen liity mitään seksuaalista, siellä saunotaan, ei muuta..
Onko pukuhuonekin vapaa seksuaalisista viboista? Sehän on vain pukuhuone, jossa riisutaan kaikki yhdessä itsemme ilkoisilleen. Tai pesuhuone, jossa koikkelehditaan alasti. Tai saunan edusta, jonka läpi kirmaistaan alasti järveen. Sehän on vain piha, ei mitään eroottista. Sen läpihän kävellään vain järveen, ei sitä tarvitse seksualisoida!
Hm.... entä jos ei olisi saunaa? Olisitte jossain saaressa telttailemassa tutulla porukalla. Menisittekö kaikki alasti uimaan? Ja viettäisitte muutenkin aikaa alasti?
Tuttu kaveri kävi vaimonsa ja appivanhempiensa kanssa saunassa vielä 30+ ikäisenä. Itse en olisi mennyt, tuntuisi vähän liian intiimiltä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä saunotaan koko perhe yhdessä (tai ne perheestä ketkä ovat kotosalla sauna-aikaan). Perhe isä, äiti, 21v poika, 19v tyttö ja 16v tyttö.
Perinteinen normaali keskiluokkainen suomalainen perhe.
Sama täällä.
Opiskeluaikoina kaverini seurusteli erään tytön kanssa. Ikää heillä oli noin 23-24 v. eli ei ihan lapsia enään. Kaverini oli mennyt sitten tyttöystävän kotiin "yökylään". Olivat normaalisti nukkuneet (siis nukkuneet) tytön huoneessa. Aamulla kun olivat heräilleet, oli tyttö kipaissut vanhempiensa makkariin ja mennyt isänsä ja äitinsä väliin jatkamaan uniaan. Kaverini jäi yksinään tytön huoneeseen.
Oli aika selvää, että suhde ei jatkunut kovin pitkään tällaisen lellikin kanssa.
Ois hauska kuulla jotain perusteluja, että miksi vanhempien kanssa saunominen ois väärin. Muitakin perusteluja, kuin "öö se nyt vaan on outoa". Saunon yhä vanhempieni kanssa, vaikka olen melkein 30. Ymmärrän hyvin myös ihmisiä, jotka eivät halua vanhempiensa kanssa saunoa.
Itse tajusin asian "outouden" vasta, kun transtaustastani tietämättömät kaverini alkoivat kummastella, että saunon äitini kanssa. Mutta hei, tuskin mulla cismiehenäkään nyt viisari värähtäisi, jos näkisin äitini alasti! Vai enkö vaan transmiehenä tajua, kiihottuuko tavismiehet oikeasti äidistään? Tai äiti pojastaan?
Itse olen todistanut, että eräs mies laski äitinsä edessä housut alas ja kysyi, että onko hänellä hyvä muna.
Tarkastaa vain oletko suorittanut aviolliset velvollisuutesi ja pitänyt pussit tyhjinä. Jos mieheltäsi tulee enemmän kuin tippa niin varaudu vakavaan keskusteluun anopin kanssa.
En näe tuossa mitään seksuaalista, mutta ajatus on luotaantyöntävä ja ryhtyisin olettamaan, että tuossa perheessä ei kunnioiteta mitään normaalina pidettyjä yksityisyyden rajoja. En varmaan jatkaisi suhdetta.
Mulla on niin Hot Mama ettei saunaa tarvitse edes lämmittää että se lämpiää ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en kyllä ole isäni kanssa saunonut aikoihin.. mutta jos meille tulee kaveripariskunta kylään, niin ihan hyvin voimme mennä kaikki miehet ja naiset sekasaunaan.. ei siihen liity mitään seksuaalista, siellä saunotaan, ei muuta..
Onko pukuhuonekin vapaa seksuaalisista viboista? Sehän on vain pukuhuone, jossa riisutaan kaikki yhdessä itsemme ilkoisilleen. Tai pesuhuone, jossa koikkelehditaan alasti. Tai saunan edusta, jonka läpi kirmaistaan alasti järveen. Sehän on vain piha, ei mitään eroottista. Sen läpihän kävellään vain järveen, ei sitä tarvitse seksualisoida!
No tuleeko sinulla jotain seksuaalisia viboja perheenjäsentesi alastomuudesta? Hyi sa*tana mikä pervo.
Jos ei vanhemmat kuulu perheeseen, niin sisaruksetko saa vain sekosaunoa, aika erikoinen rajaus.