Miksi hoitajat ovat vain puhelimillaan vanhainkodissa?
Hyväksyttäisiinkö jossain presidentin kansliassa työntekijöitten vain räpläävän puhelintaan? Tässä jälleen nähdään mikä on vanhusten arvostus täällä. 0.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa kuunnella niitä dementikkojen horinoita ja haluaa edes hetken olla omissa oloissaan.
Sitten pitää vaihtaa ammattia.
Mihin? Ei ole mitään muuta ammattia mikä työllistäisi. Ei ole rahaa opiskella. Olen jumissa tässä.
Joten todellakin aion olla puhelimella sen pienen hetken minkä saan olla rauhassa siltä jatkuvalta mekastukselta ja paskanhajulta. Jos se harmittaa sinua niin se on sinun ongelmasi. Mielelläni ottaisin potkut, mutta en saa niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa kuunnella niitä dementikkojen horinoita ja haluaa edes hetken olla omissa oloissaan.
Ai jos pienen mikrotauon haluaa? Älä ny hulluja höpäja. Kyllä tauko mistä tahansa, edes hetkeksi auttaa taas jaksamaan paremmin.
Ihmettelen suunnattomasti kuka haluaa olla duunissa hoitokodeissa kun arvostus ja palkka täyttä paskaa.
No moni joka haluaa maksaa laskunsa ja elättää perheensä.
Minulla on 30 v työurani aikana ollut 3 täysin eri ammattia ja nykyinen lähihoitajan työ asumispalveluyksikössä on niistä kaikista vähiten vaativa, kevein ja hidastempoisin. Joskus päiväkaisia työpäivien tunnelma on lähinnä pysähtyneisyyttä, hiljaiseloa ja työ niin helppoa ettei siinä juuri aivoja tarvii rasittaa (ainakaan verraten siihen mitä olen tehnyt aikaisemmin). Juuri niinkun tuossa joku aiemmin kirjootti, että kirjataan joka helkkarin diiba daaba jonnekin järjestelmään, kirjaa sitä kirjaa tätä vaikkei niillä ole mitään metkitystä kun mikään ei ole muuttunut henkilön x kohdalla kuukauteen mihinkään. Siitä huolimatta kirjataan ylös. Mielummin käyttäisin senkin ajan vaikka viemällä jonkun asukkaan ulos tai höpöttäisin niitä näitä jonkun mummon kanssa.
En oo vanhainkodissa töissä mutta vanhuksia hoidan kotihoidossa. Voisit sanoa että mä istun vaan autossa puhelinta räpläämässä työpäivät. Meillä ei edes ole tietokoneita niin kuin ennen käynnit sai kirjata päivän päätteeksi ja siihen oli varattu aikaa. Nyt kaikki kirjataan puhelimen sovellukseen, sillä myös kellotetaan aika jonka asiakkaan luona saa viettää ja aikaan pitää sisältyä kirjaaminen. Kirjaamisestakin tullut uusia ohjeistuksia miten tarkasti pitää raportoida joka käynnillä (esim 5x päivässä) asiakkaan vointi, mieliala jne. Siihen menee aikaa. Myöskään mitään palavereja tms ei pidetä vaan sieltä sovelluksesta luetaan asiakkaiden kuulumiset ja uusimmat ohjeistukset ja niitä piippaa päivän mittaan lisää viestillä. Omaa puhelinta harvoin ehdin edes vilkaista työpäivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin? Ei ole mitään muuta ammattia mikä työllistäisi. Ei ole rahaa opiskella. Olen jumissa tässä.
Joten todellakin aion olla puhelimella sen pienen hetken minkä saan olla rauhassa siltä jatkuvalta mekastukselta ja paskanhajulta. Jos se harmittaa sinua niin se on sinun ongelmasi. Mielelläni ottaisin potkut, mutta en saa niitäkään.
Opettele ottamaan vastuu itsestäsi ja sanoudu irti, vähän sitä kuuluisaa selkärankaa nyt. Ei ole kenenkään etu, että olet noissa hommissa noin vaikealla asenteella, ei edes oma etusi. Eikös se hoitajan koulutus pätevöitä tekemään melkein mitä vaan, ainakin hoitajien omista puheista päätellen.
No mikset samalla ehdota kaikille jotka puhelintaan työpäivän aikana käyttävät irtisanoutumista ja uuden ammatin etsintää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajan työstä noin muutenkin tehdään paljolti koneella, kaikki mahdollinen raportointi ja muu asioiden hoitaminen, ja osan siitä voi tosiaan tehdä myös puhelimella.
Teetkö perushoidonkin puhelimella? Melkoinen velho! Voi sen tietenkin jättää tekemättäkin, koska kuitenkin se puhelin on tärkeämpi, kuin se watun ällöttävä haiseva vanhus.
Hyi olkoon tämänkin kirjoittajaa. Luulee haukkuvansa muita, muttei otse tajua miten ala-arvoinen oma ajtusmaailmansa on.
Ketä tuossa haukutaan? Ei ketään. Se on sitten eri asia jos se jostain syystä osui ja upposi henkilökohtaisesti. Sitähän voi aina miettiä, mistä se johtuu. Siihen on kyllä syynsä.
Vierailija kirjoitti:
No mikset samalla ehdota kaikille jotka puhelintaan työpäivän aikana käyttävät irtisanoutumista ja uuden ammatin etsintää?
No kun aloitus käsittelee nimenomaan hoitotyötä ja siinä tapahtuvaa kännykän räpläystä, siksi ei voi yleistää. Kaikki eivät suinkaan tee hoitotyötä. Ok? Toivottavasti vastaus ei ollut liian monimutkainen.
Hoitajat ovat laiskoja pazkoja, sehän me tiedetään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajan työstä noin muutenkin tehdään paljolti koneella, kaikki mahdollinen raportointi ja muu asioiden hoitaminen, ja osan siitä voi tosiaan tehdä myös puhelimella.
Täysin käsittämätöntä. Eikö hoitajien pitäisi hoitaa potilaita ja kirjaukset voisi hoitaa osasto sihteerit.
Mitä osastonsihteerit voivat muka kirjata potilaan hoidosta? Hoitaja Sari tulee kertomaan sihteeri Riikalle, että Einolla oli tänään ripulia ja hänelle annettiin nämä ja nuo näytteet, jalkaa pitäisi pyytää lääkärin katsomaan seuraavalla kerralla, kun haavalta erittää kuolemanhajuista nestettä... Ja sihteeri Riikka näpyttää nämä sitten koneelle, niinkö? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö perushoidonkin puhelimella? Melkoinen velho! Voi sen tietenkin jättää tekemättäkin, koska kuitenkin se puhelin on tärkeämpi, kuin se watun ällöttävä haiseva vanhus.
Hyi olkoon tämänkin kirjoittajaa. Luulee haukkuvansa muita, muttei otse tajua miten ala-arvoinen oma ajtusmaailmansa on.
Ketä tuossa haukutaan? Ei ketään. Se on sitten eri asia jos se jostain syystä osui ja upposi henkilökohtaisesti. Sitähän voi aina miettiä, mistä se johtuu. Siihen on kyllä syynsä.
Ai, lueppa kuule otse viestisi uudelleen. Itse en edes viitsi lainata sitä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vaippojen ja laastarien vaihto makuuhaavoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos pienen mikrotauon haluaa? Älä ny hulluja höpäja. Kyllä tauko mistä tahansa, edes hetkeksi auttaa taas jaksamaan paremmin.
Hoitajat olivat "kahvitauolla" aina kun äitiä kävin katsomassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraatko heitä 8 h?
Jos minulle kommentoit, niin seuraan. Olen usein ollut lähes koko päivän vanhuksen surana ja nähnyt ihan oikeasti heidän työnsä ja pystyn kommentoimaan, sillä itsekin olen tehnyt jossain vaiheessa keikkaa noissa hoivakodeissa.
Minäkin olen seurannut työssäni hoitajia. Eivät ole olleet puhelimessa koko ajan. Jotkut hoitajat ovat olleet ja vain taukojen aikana.