Onko siivoustyö turhaa?
Siivooja ja huoltomies ovat siis vain tarpeeton meno, josta voidaan tinkiä ja otetaan halvin mahdollinen
Kommentit (11)
Et sä varmaan tätä tosissasi kysy?
Yhtä turhaa kuin Joel Hokka vaatteet päällä.
On se varmaan. En ole nyt siivonnut asuntoani helmikuun jälkeen.
Sama firma, mutta niin eritasoiset siivoojat.
Vierailija kirjoitti:
On se varmaan. En ole nyt siivonnut asuntoani helmikuun jälkeen.
💩
Aika nopeasti paikat pölyyntyisivät ja likautuisivat, ellei siivottais. Ja olishan se epähygieenistäkin.
Siivous ja roskien kuljettaminen, sekä jätehuolto ovat erittäin tärkeitä ja tarpeellisia töitä. Ilman niitä olisimme kyllä aika säälittävässä tilassa.
Siivoojien ja huoltomiesten työ ei ole turhaa, mutta ovat silti asioita, joista tunnutaan ekaksi säästettävän.
Minulla on useita taloja, jossa aika lyhenee koko ajan, mutta tulosta pitäisi syntyä. Taloyhtiön hallitus leikkaa ja asukkaat ihmettelevät kun likaa alkaa kertymään siivouksista huolimatta. Kokenut siivooja osaa jakaa tehtäviään niin, että painotus toisella kertaa toiseen asiaan, ja jonkin muun voi tehdä nopeammin ja ensi kerralla toisin päin, mutta kun yhtäkkiä kahteen kolmikerroksiseen rappuun, jonne oli aikaa 45 min kaksi kertaa viikossa, onkin puoli tuntia kerran viikossa aikaa niin kyllä - siellä siivous on ihan tyhtä tyhjän kanssa.
Toisaalta välillä käy sääliksi sellaisia pienempiä "talkootaloja". Sinne on ehkä tilattu minut siivooja kerran kuussa/parin viikon välein, mutta kaikki muu tehdään talkoilla. Jos tää on kaikille asujille ok niin mahtavaa, mutta itse asun kerrostalossa juuri siksi, että mun ei itse tarvitse. Jotkut haravointitalkoot kerran vuodessa on ihan kivat, mutta kun viikottain on jokin pikku homma niin se söisi itseäni aika lailla.
Kun kukaan ei siivoa, näet onko turhaa vai ei?