Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveysalalla luullaan että kuulen ääniä.

Vierailija
15.11.2025 |

Kelan terapian arvioinnissa ilmeisesti sairaanhoitajan ja lääkärin mielestä kuulen ääniä. Lääkäri kysyi haluanko aloittaa lääkityksen psykoosia varten. En kuule ääniä. Ei taitaisi hyvää tehdä aivoille käyttää lääkettä psykoosiin jos sitä ei ole. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairaudentunnoton.

Ratkaisu on Leponex!

Vierailija
22/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kerran psykiatrille että pelkään että se mitä sanon satuttaa ihmisiä ja tämä rupesi kyselemään että tekeekö mieleni satuttaa ihmisiä.

Koin vähän samanlaista sairaanhoitajalta. Johdattelevia kysymyksiä ja jos vastasi ei niin kysyi ärtyneemmin uudelleen. "Kuulet naisen ja miehen äänen kerrostalossa. Keskusteleeko äänet keskenään?" Tuo kysyttiin kaksi kertaa ja sairaanhoitaja on ollut jotenkin ärtynyt jos mitä sanon on ristiriidassa mahdollisen diagnoosin kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten päädyit siihen arvioon, jos sinulla on kaikki hyvin?

Minulla on masennusta, ahdistusta ja traumaa. Ei kaikki ole hyvin mutta en mielestäni kuule ääniä. Jos jotain "omia" kuulen se voisi johtua traumasta. 

Vierailija
24/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Eroa siitä paikasta jos joku keksii noita juttuja. Tai väärinkäsitys. Ellei saa terapeutin jossa järkeä.

Siis tuo on valtion terveyskeskus jossa pitää käydä arvioinnissa jos haluaa kelan tukea terapiaan. Tämä sairaanhoitaja vaikuttaa sellaiselta että yrittää pakottaa diagnooseja kuten autismia ja psykoosia. En tiedä saako paikka enemmän rahaa mitä enemmän diagnooseja saa laittaa. 

autistiset usein kuuleevat ääniä joita muut eivät pysty kuulemaan. ei sitä disgnoosia kuitenkasn siellä kukaan tee joten pelko pois. 

Vierailija
25/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin psykiatrille avata ajatuksenkulkuani ja miten pohdin asioita päässäni. Se kirjasi että olen psykoottinen ja keskustelen ääniharhojen kanssa.

Vierailija
26/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairaudentunnoton.

Tämä juuri. :D Olen joskus ajatellut, että jos on omasta mielestään terve, niin miten tuota vastaan voisi sanoa mitään. 

Vierailija
27/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin psykiatrille avata ajatuksenkulkuani ja miten pohdin asioita päässäni. Se kirjasi että olen psykoottinen ja keskustelen ääniharhojen kanssa.

hullu! 

Vierailija
28/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika helposti luullaan psykoottiseksi. 

Vierailija
29/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksia? 

Vierailija
30/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sinulla on kuitenkin psykoosin muita oireita, kuten harhaluuloja, ajattelun hajanaisuutta, outoa puhetta ja käyttäytymistä, eristäytymistä, ahdistusta, unettomuutta, tunteettomuutta jne

Kuulostaa ihan nykyisen Orpon hallituksen jutuilta.

Vierailija
31/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sinulla on kuitenkin psykoosin muita oireita, kuten harhaluuloja, ajattelun hajanaisuutta, outoa puhetta ja käyttäytymistä, eristäytymistä, ahdistusta, unettomuutta, tunteettomuutta jne

VOi olla vainoharhainen olematta psykoottinen, en mielestäni ole hajanainen ajattelija, en puhu oudosti, eristäytyminen voi johtua masennuksesta ja unettomuus ja tunteettomuus. Ehkä jotain harhoja itsestä voi olla että olisin jotain suurempaa mitä olen tai sitten ei mutta ääniä en ehkä mielestäni kuule. 

Vierailija
32/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin että kuulen kerrostalossa ääniä muista asunnoista, siis elämisen ääniä, tämä ilmeisesti väännettiin psykoosiksi. 

Vierailija
33/33 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan nykyisen Orpon hallituksen jutuilta.

Ehkä sekin on joku syndrooma, jos antaa jonkun hallituksen mennä  noin syvästi pään sisään häiritsemään elämää.