Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tiedät että pitäisi erota mutta samalla se tuntuu väärältä

Vierailija
15.11.2025 |

Tilanne on tämä: Ollaan seurusteltu miehen kanssa 5 vuotta. Minulle suhde on viides miehelle ensimmäinen. Mies on 41 vuotias minä 35 vuotias. Ei asuta yhdessä. Mua on ihan alusta asti hiertänyt tietyt asiat miehessä: Hänellä ei ole minkään näköisiä käytöstapoja. Pöytätavat kuin 4 vuotiaalla, kauhoo ruokaa kyynärpää pitkällä jättimäisiä annoksia. Puhuu ruoka suussa ja veitsen sijasta käyttää sormia siihen että saa ruoan kootuksi haarukkaan. Mussuttaa suu auki ja ruokailun lopuksi röyhtäisee vastapäätä istuvan naamaan. Hänen kanssaan syöminen on niin ällöttävää että en oikeasti kehtaa mihinkään hienoihin ravintoloihin häntä viedä. Vessassa käydessä jättää aina vessanpytyn istuimen ylös vaikka tietää että en voi sietää sitä. Ei siivoa jälkiään, jättää kaikki karkkipaperit ja käytetyt nenäliinat pöydille. Kotiaan ei siivoa koskaan. Viimeksi kun kävin hänen luonaan niin hänellä oli kolmen kuukauden tiskit altaassa ja pöydät täynnä tyhjiä kaljatölkkejä, pitsalaatikoita ja muuta roskaa ja lattia täynnä mustaa pölyä. Juo alkoholia paljon ja humalassa muuttuu itsekkääksi. Kun mennään juhannuksena yhdessä vanhempieni mökille mies ostaa itselleen kassillisen kaljaa josta ei tarjoa muille. Ei siis mitään mökkituliaisia vaan pelkästään itselleen kaljaa.  Ei ylipäätään huomio muita mitenkään. Ei puhu kenellekään mitään oma aloitteisesti ei edes toivota huomenta tai hyvää yötä. Ei koskaan katso ketään silmiin, ei edes minua. Kotona möllöttää vaan sohvalla ja tuijottaa kännykkää. Näisen "pikkupuutteiden" lisäksi ongelmana on erilaiset käsitykset seurustelusta. Mä haluaisin pientä arkista romantiikkaa ja huomiota mieheltä. Esim. että ostaisi joskus kukkia muutenkin kuin synttäreinä, halaisi, auttaisi kotitöissä, juttelisi. Sellasta kumppanuutta ja toisen huomioimista. Mun mielestä parsiuhteessa talouden pitäisi olla yhteistä eikä pitäisi olla niin tarkkaa kumpi maksaa mitäkin. Mies on todella tiukka siitä että esim. ravintolassa käydessä molemmat maksaa oman ruokansa. Musta tää on nöyryyttävää ja kertoo että mies ei halua olla suhteessa mun kanssa. . Seksiä meillä on pari kertaa vuodessa, vaikka itse haluaisin useamman kerran viikossa. Sitten se suurin ongelma: Mä haluaisin naimisiin ja perustaa perheen. Itseasiassa iän puolesta mulla on jo kiire. Miehelle riittää kevyt tapailu Mies on tehnyt selväksi että ei halua naimisiin, ei halua lapsia ja ei ole aikeissa muuttaa yhteen.  Miehelle perhe ei tarkoita yhtään mitään, ei pidä yhteyttä vanhempiinsa tai sisaruksiinsa tai kehenkään muuhunkaan sukulaiseensa. Mulle perhe on kaikki kaikessa, olen todella läheisissä väleissä vanhempieni ja veljeni kanssa ja haluan kokea samanlaisen rakkauden kuin vanhemmillani on keskenään. Musta tuntuu että tässä meidän suhteessa ei ole mitään järkeä ja meidän olisi parempi erota, mutta sitten samalla tuntuu tosi pahalta koska kaikesta huolimatta rakastan tuota miestä. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi häiritsevä pötköteksti, mutta mun tietokoneessa ei toimi enter joten en pysty tekemään kappalejakoa

Vierailija
2/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua? Tukea? Mielipiteitä? Kokemuksia? Mitä mun pitäis tehdä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä. Nyt jo tuollaisia haasteita. Eikä ne siitä katoa tai paremmaksi muutu kun vuodet vierivät. Ja vielä lapsi tuollaisen kanssa?!? Älä!

Vierailija
4/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä. Nyt jo tuollaisia haasteita. Eikä ne siitä katoa tai paremmaksi muutu kun vuodet vierivät. Ja vielä lapsi tuollaisen kanssa?!? Älä!

Tätä mäkin epäilen ja tuohon kun hankkisi lapsen niin tuntuisi että olisi kahden lapsen yksinhuoltaja kun mieskin käyttäytyy lapsellisesti. Miten siinä opettaa lapselle käytöstapoja jos mies sikailee vieressä 

Vierailija
5/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälä,pälä pälä ,  pääääääää...

Vierailija
6/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
7/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hyvää tässä miehessä on? Kuulostaa kamalalta.

Vierailija
8/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen sepitelmä sitten aplta tällä kertaa. Aika huono jopa provoksi.

Vierailija
9/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä ootte yhdesä, jos ei ole mitään hyvää?

Vierailija
10/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on rauhallinen ja kiltti ja hellä ja turvallinen. Ei koskaan tarvitse pelätä että satuttaisi. Oli isosti tukena sillon kun mulla oli vaikeaa. Meillä on myös paljon hyviä hetkiä ja kivoja muistoja. Tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa. Tykkää koirista mikä on aina iso plussa ja auttaa myös koiran hoidossa. Mulla on paljon lämpimiä tunteita häntä kohtaan. Meillä on kaverilliset melkein sisarukselliset välit. En missään tapauksessa haluaisi häntä kokonaan menettää, mutta samalla tuntuu että en saa suhteesta oikein mitään irti. 

Vierailija
11/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on rauhallinen ja kiltti ja hellä ja turvallinen. Ei koskaan tarvitse pelätä että satuttaisi. Oli isosti tukena sillon kun mulla oli vaikeaa. Meillä on myös paljon hyviä hetkiä ja kivoja muistoja. Tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa. Tykkää koirista mikä on aina iso plussa ja auttaa myös koiran hoidossa. Mulla on paljon lämpimiä tunteita häntä kohtaan. Meillä on kaverilliset melkein sisarukselliset välit. En missään tapauksessa haluaisi häntä kokonaan menettää, mutta samalla tuntuu että en saa suhteesta oikein mitään irti. 

Syyyllinen löytyy katsomalla peiliin.

Vierailija
12/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksikö ero tuntuisi väärältä? Koska on niin turvallinen kun ei lyö?

Naiset,  teidän pitäisi laskea rimaa. Vain vähän maan pinnan alapuolelle ei riitä,  laskekaa kunnolla, vaikka kuuden jalan syvyyteen.

Vierailija
13/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet jaksanut katsoa tuota ukkoa noinkin pitkään? Vaihtoon!

Vierailija
14/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihan väärä mies. Etsi aikuinen mies.

Vierailija
15/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyyllinen löytyy katsomalla peiliin.

Kuinka niin? Vaadinko liikaa? 

Vierailija
16/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku mielenterveyongelmainen, joka vaan roikkuu karseassa äijässä? Ei sullakaan kyllä ole kaikki inkkarit kanootissa.

Vierailija
17/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet jaksanut katsoa tuota ukkoa noinkin pitkään? Vaihtoon!

Ajattelin että kypsymättömyys johtuu siitä että mies ei ole koskaan aikaisemmin seurustellut ja tarvitsee siksi aikaa ja kasvaisi ajan kanssa parisuhteeseen. Ja että nuo huonot käytöstavat on helposti korjattava pikkujuttu ja mies oppisi. Mitään kehitystä vaan ei ole tahatunut vaikka olen antanut aikaa

Vierailija
18/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet idioottien idiootti. 

Vierailija
19/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista provopaskaa tällä kertaa. Kukaan normaali ihminen ei tuollaisen kanssa olisi. 

Vierailija
20/25 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista provopaskaa tällä kertaa. Kukaan normaali ihminen ei tuollaisen kanssa olisi. 

Mistä apn tarve sepittää umpisurkeita parisuhdeprovoja oikein kumpuaa?