Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempi miksi et anna lapsillesi tai lapsenlapsillesi mitään vaikka voisit?

Vierailija
15.11.2025 |

Vaikka omaisuutta ja rahaa on ja tiedät että kaikkea et voi viedä mukanasi hautaan?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhemmat muistavat ja avustavat ehkä mieluummin lapsiaan kuin lapsenlapsiaan, vaikkei heitä sen enempää olisi kuin omia lapsiakaan.

Äitini olisi halunnut jättää minulle perinnöksi kaiken. Teki toiveestani jo yli vuosikymmen sitten testamentin, että hänen varansa jaetaan tasan minun ja lasteni kesken. Näin peruntöverokin pienenee tai poistuu kokonaan.

Pyysin äitiäni joitakin vuosia sitten avustamaan yhtä ahkeraa lempilastenlastaan, joka oli lapsiperheellisenä tiukassa taloudellisessa tilanteessa, muutamalla sadalla eurolla. Näin tekikin. Äidillä tilillä pyöristäen vähän yläkanttiin 100 000 euroa makaamassa. 

Mutta voi sitä valituksen ja jurnutuksen määrää minulle jälkeenpäin, mitenkä ei ollut kiitetty ja ylistetty häntä tarpeeksi paljon. Normaali kiitos tekstiviestitse ja puhelimitse ei riittänyt. Olisi pitänyt jatkaa kiittelyä ja ylistystä pidempään. Kuka tuollaista jaksaa?

Itse olen hyvin

Miksi ihmeessä pyysit äitiäsi auttamaan, mikset auttanut itse? Ja mikä ihmeen lempilapsenlapsi??

Vierailija
82/82 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin toki itsekin. Lempilapsenlapsi on se, jonka kanssa hän on eniten elämässään aikaa viettänyt ja joka ainoana on myös vieläkin avuksi isoäidilleen monella tapaa, vaikka hänellä on velvoitteita omassa elämässään enemmän kuin sisaruksillaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla